וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בטקס הזיכרון בהר הרצל: "גבורת הנופלים היא תנאי לשלום"

בתום צפירה בת שתי דקות, התקיימו בהר הרצל ובבית העלמין הצבאי בקריית שאול טקסי האזכרה הממלכתיים לחללי מערכות ישראל. ראש הממשלה: "בבואי לשלוח את חיילינו לקרב, אני תמיד חושב בלב כבד על המשפחות". ליברמן: "פועלים להשבת הנעדרים והחללים שלא זכו לקבורה"

צלמים זמניים מורשים

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) בטקס הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל בהר הרצל בירושלים כי "גבורתם היא תנאי הכרחי לא רק לקיומנו - אלא גם להשגת שלום עם שכנינו". בטקס השתתפו גם נשיא המדינה ראובן ריבלין, הרמטכ"ל גדי איזנקוט והוא נפתח בתום צפירה בת שתי דקות שנשמעה בשעה 11:00. שר הביטחון אביגדור ליברמן השתתף במקביל בטקס בבית העלמין הצבאי בקריית שאול והבטיח כי ישראל לא תשקוט עד להשבת החללים הנעדרים.

"אנחנו, בני משפחות השכול, נאלצנו במהלך חיינו לדבר על יקירינו בלשון עבר", פתח נתניהו. "גם אני. זאת משימה קשה מנשוא, כי פצעי העבר והאובדן לעולם לא נרפאים. מימי מגש הכסף של תש"ח ועד היום כמעט שעברו עשרה עשורים. כל כך הרבה השתנה במדינה, וכל כך מעט. חיינו מוסיפים להיות תלויים בנכונות ההקרבה והגבורה של בנינו ובנותינו. ואני יודע שהגבורה הזו היא תנאי הכרחי לא רק לקיומנו, אלא גם להשגת שלום עם שכנינו. ולכן בבואי לשלוח את חיילינו לקרב, אני תמיד חושב בלב כבד".

עוד בוואלה! NEWS:
ישראל מתייחדת עם זכר הנופלים: אירועי יום הזיכרון לחללי צה"ל
האלוף שלא היה: הכישרון מבאר שבע שכיכב על הדשא ונפל בלבנון

טקס לזכר חללי צה"ל בקרית שאול, ירושלים 1 במאי 2017. נועם מושקוביץ
נתניהו לצד ריבלין ונאור, היום/נועם מושקוביץ
טקס לזכר חללי צה"ל בקרית שאול, ירושלים 1 במאי 2017. נועם מושקוביץ
טקס האזכרה בהר הרצל, היום/נועם מושקוביץ

ראש הממשלה הוסיף כי "לצערנו הרב מדינת ישראל נבנתה על חרבותיה, ואין לנו ברירה אלא להמשיך להגן עליה גם אם מדובר בנפילת טובי בנינו. כל המפגשים שתיארתי חידדו את האמת המורכבת והפשוטה הזו. אחים אנו בטוב וברע. בכיסופי השלום ובמכאובי המלחמה. נפש בנפש נוגעת בשדה הקרב – נפש בנפש נוגעת בשדה החיים".

נתניהו אמר כי הוא מאחל החלמה לפצועים והתחייב להשיב את גופות החללים הנעדרים. "לא נשקוט עד שנשיב הביתה את לוחמינו הדר גולדין ואורון שאול. והערב כשהדגל יחזור לראש התורן, נדע שמדינת ישראל היא נחמת אמת. הגשמת חלומם של דורות רבים, מופת לאומות בהישגיה, וכן חרף האשמות השווא הרבות – מגדלור מוסרי שאין שני לו, באזורנו ובעולם כולו. הלב שהתכווץ ביום הזיכרון יתרחב בהכרת תודה ביום העצמאות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בטקס המקביל בקריית שאול, אמר ליברמן כי ישראל ממשיכה לפעול להשבת הנעדרים והחללים שמקום קבורתם לא נודע. "ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל מתעטף העם כולו ביגון ובכאב, ומתייחד עם זכרם של בניו ובנותיו שמסרו נפשם על תקומת ישראל בארצו", פתח ליברמן. "דור אחר דור אנו נאלצים שוב ושוב ללוות למנוחת עולמים את טובי בנינו ובנותינו, צעירים וצעירות, מוכשרים, מלח הארץ - שנפלו בדמי ימיהם. זהו מחירה הנורא והכואב של החלטת העם היהודי להיות אדון לגורלו, לשוב לארצו-מולדתו ולממש בה את חייו ואת תרבותו. מדינת ישראל נולדה וקמה בסערת הקרב. 69 שנים מאז, ולא ניתן מנוח".

לדברי ליברמן, "מכוח קורבנם ובזכותו, מעמיקה והולכת ומכה שורשים תקומת ישראל בארצו. עומדים אנו כאן, משפחה אחת גדולה וכואבת. מושיטים יד חובקת וכתף תומכת, ממשיכים לפעול להשבת הנעדרים וחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע, ונושאים יחד תפילה כי שורת הנופלים לא תארך עוד, ומי שהשלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל".

מיד אחרי טקסי הזיכרון לחללי מערכות ישראל ייפתח ב-13:00 טקס האזכרה הממלכתי לנפגעי פעולות האיבה. יום הזיכרון יינעל עם המעבר ליום העצמאות ה-69 בטקס הדלקת המשואות והעברת הדגלים הערב ב-20:00.

טקס לזכר חללי מערכות ישראל  בקרית שאול 1 במאי 2017. מגד גוזני
"משפחה אחת גדולה וכואבת". ליברמן בטקס בקריית שאול, היום/מגד גוזני

לפני הטקס בחלקה הצבאית בהר הרצל, קיימה המשטרה טקס זיכרון בחלקת המשטרה. המפכ"ל אלשיך אמר כי "1,467 שמות חקוקים על לוח לבנו. הפיכת העורף לחזית העבירה נטל בטחוני גובר על משטרת ישראל, שלצערנו יש לו מחיר כבד ברשימת החללים והפצועים. גם השנה ידענו אובדן, עת התווספו 15 שמות נוספים אל הלוח. פניהם ושמותיהם של חללי משטרת ישראל מייצגים את כלל גווני הקשת בחברה".

בהמשך דבריו פנה המפכ"ל למשפחות השכולות ואמר: "אני מביט בכם – באלו שאיבדו בן, בת, הורה, אח, בן זוג, ומתקשה למצוא את המילים לנחמה. הזמן אינו מרפא ובוודאי שאינו מקהה את כאב האובדן. אנו מצדיעים לכם, על כושר העמידה והחוסן האישי אותו אתם מפגינים במאבק היומיומי עם השכול. אנו מחבקים אתכם, וניצבים כל העת לימינכם. גורלכם נשזר בגורלנו, בקשר אמיץ ובל ינתק".

אלשיך סיים ושיבח את חללי המשטרה. "בכל דור, קמו מתוכנו אנשים שאזרו עוז ויצאו לפני המחנה. קמו בלי לבקש דבר: לא תהילה ולא הכרה, לא כבוד ולא שררה. הם העמידו את האחר, את החבר, את המשימה, את הכלל, לפני שלומם וטובתם", אמר. "חובנו להם, הוא להוקיר את גבורתם, את גבורת הטובים שבשורותינו. בנוכחות מי שהקריבו את היקר מכל ובשמם של הנופלים, אנו מתחייבים כי אירועי טרור ופשיעה רצחניים, לא יצליחו לערער את חוסנו של הציבור ולכן לא ישיגו את מטרתם".

(עדכון ראשון: 11:00)

עמידת דום, יום הזיכרון לחללי מערכות צה"ל 1 במאי 2017. רויטרס
עומדים דום בצפירה בנתיבי איילון/רויטרס
עמידת דום, יום הזיכרון לחללי מערכות צה"ל 1 במאי 2017. רויטרס
עומדים בצפירה, היום/רויטרס
עמידת דום, יום הזיכרון לחללי מערכות צה"ל 1 במאי 2017. רויטרס
אזרחים במהלך הצפירה/רויטרס
טקס לזכר חללי צה"ל בקרית שאול, ירושלים 1 במאי 2016. נועם מושקוביץ
חיילים בהר הרצל/נועם מושקוביץ
טקס לזכר חללי צה"ל בקרית שאול, ירושלים 1 במאי 2016. נועם מושקוביץ
הר הרצל, היום/נועם מושקוביץ
טקס לזכר חללי צה"ל בקרית שאול, ירושלים 1 במאי 2016. נועם מושקוביץ
חיילים עומדים מעל הקברים בהר הרצל/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully