וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כותרתרתתתתתתגכעדגע

רופא וחולהכדגכדכדכ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדר המיון בבית החולים רמב"ם, למצולמים אין קשר לכתבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיפורי האלימות הקשים כלפי הצוותים הרפואיים בקופות החולים, ובעיקר בבתי החולים, שעלו לאחרונה לכותרות, הובילו לזעקה ציבורית חריפה – לעקור את התופעה המכוערת מן השורש. אבל מה קורה כאשר איש צוות רפואי חווה אלימות קשה דווקא מאיש צוות רפואי אחר, רופא בכיר במחלקה שבה הוא עובד? לאחרונה פסק הביטוח הלאומי באופן חסר תקדים לעובד רפואי שנפגע מעמיתו 25% אחוזי נכות כתוצאה מנזקים שנגרמו לו.

י', טכנאי הרדמה ותיק ומוערך העובד בבית חולים גדול במרכז הארץ חווה מקרה אלימות על בשרו לפני כשנתיים, דווקא ממנתח בכיר העובד איתו באופן תדיר, בפני המנותח וכל הצוות הרפואי. "כולם אוהבים אותי בבית החולים, אני עובד שם כמעט 40 שנה. מעולם לא היה לי ויכוח עם רופא או אחות, וגם עם הרופא הספציפי הזה היו לי יחסים טובים. אני לא יודע מה קרה באותו היום, זה עדיין קשה לי לעיכול", שחזר י'.

"זה היה עוד יום רגיל בעבודה. הכנתי את המנותח ואמרתי לאחות בחדר שאני יוצא כדי להביא משהו עבורו. בינתיים המנתח נכנס ושאל אותה איפה אני. חזרתי בדיוק לחדר הניתוח והוא התפרץ עליי", סיפר. על פי י', המנתח גער בו ואמר "אתה נשאר בחדר עד שאני אומר אחרת, הבנת?! אתה לא יוצא לשום מקום בלי אישור שלי. תסתום את הפה שלך, אני לא רוצה לשמוע אותך. אני הקובע בחדר הזה".

חדר מיון, תל השומר. פברואר 2015. ראובן קסטרו
חדר מיון צילום אילוסטרציה/ראובן קסטרו

"אני הייתי המום. מה זה סגנון הדיבור הזה? אני סבא לנכדים, אני עובד וותיק, מכובד, הוא העליב אותי מול כל הצוות הרפואי והמנותח. כולם יצאו מהחדרים וראו את זה. ניסיתי לומר משהו אבל הוא שוב פעם התפרץ עליי ואיים שיגרום לפיטוריי", הוסיף. המתקפה החריפה שספג י' גרמה לו ללחצים בחזה וסחרחורת, ולבסוף שוחרר הביתה מיום העבודה. בביתו המשיכו הכאבים, ולאחר שפונה לבית החולים הבין כי עבר התקף לב.

י' אושפז במחלקה לטיפול נמרץ. שם זיהו כי שני העורקים המרכזיים בליבו סתומים, העבירו אותו לצנתור והוא חזר לאחר שלושה ימים לביתו, אבל לדבריו- חצי בנאדם. "מאז חיי אינם אותם חיים, הטראומה יושבת לי בראש. לאט לאט התחלתי לשקוע בדיכאון. ירדתי לחצי משרה, אני לא מצליח לתפקד. אחרי שלושה חודשים שוב פעם כאבי תופת בחזה, אושפזתי בטיפול נמרץ שוב פעם אותו הסרט, סבלתי מאי זרימה טובה ללב- שוב פעם עברתי צנתור", הוא מספר. "ככה זה נמשך שוב ושוב- עברתי ארבעה צנתורים, התקינו לי חמישה סטנטים שונים בלב בעשרה חודשים בלבד, וכל זה בגלל מריבה עם רופא. התחלתי לשקוע במרה שחורה. שנה שלמה לא עבדתי, עובר מצנתור לצנתור עד שאני מתאושש- שוב פעם צנתור.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
רופא מודאג יוצא מחדר ניתוח. ShutterStock
רופא בחדר ניתוח, צילום טילוסטרציה/ShutterStock

את כל החיים שלי נתתי לבית החולים וזה מה שמגיע לי? אני שבר כלי היום, לא ישן בלילות, מצליח אולי שעתיים שלוש לעצום עיניים עם כדורי שינה ונוגדי חרדות ודיכאון וזהו". י' מעיד על עצמו כי הוא כבר לא עובד משמרות ושכרו נפגע באופן משמעותי. "אני במתיחות קשה עם אשתי. אני שורד למען המשפחה והנכדים שלי, אבל הלב נפגע ואני מתעייף מאד מהר" הוא מספר בקול חרישי ומוסיף "מה שהרופא הזה עשה לי זה אונס. הוא אנס אותי במילים שלו לעיניי כולם. הוא האחראי לנזק שלי". מאז אותו אירוע הרופא לא התנצל על מעשיו והוא לא שובץ יותר לעבוד אתו. אלא שמצבו הבריאותי המדרדר פגע בפרנסתו אנושות והוא צמצם את שעות העבודה שלו למינימום.

על ההשוואה בין האלימות שהוא חווה דווקא מהצד שתמיד קורבן בסיפורי האלימות מהסוג הזה, הרופא, הוא אומר "יש רופאים נפלאים, פרופסורים דגולים שאני בקשר מעולה איתם שתמיד יכבדו את אנשי הצוות שלהם, אבל כל מי ששמע אמר שזה בושה איך שהוא התנהג אליך. אני אדם של נתינה ולא מגיע לי. יש הרבה מקרים שרופא לא מדבר יפה לפעמים, מתנשא מעליך, זה קורה במערכת הבריאות ולא צריכה להיות ההתנשאות הזאת. אני אמנם בורג קטן אבל בלעדיי הוא לא יכול לעבוד. צריך לכבד כל אחד, גם את המנקה וגם את זה שמרים את הזבל. זה שאתה רופא אתה עוד לא אלוהים".

זה שנה וחצי שהוא מנהל מאבק מול הביטוח הלאומי על מנת שזה יכיר בנכות שלו כתוצאה מאלימות מילולית בעבודה. תחילה סירב הביטוח הלאומי להכיר בנזק, אבל מאבק עיקש שניהל י' באמצעות עו"ד אייל פייפר, סייע לו לקבל לפני מספר ימים הכרה בנזק שנגרם לו כתוצאה מהוויכוח עם הרופא שהובילה לסיבוך לבבי נדיר, והביטוח הלאומי פסק לטובתו 25% נכות לצמיתות כתאונת עבודה..

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully