וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים תקפו משתתפי טקס זיכרון לישראלים ופלסטינים: "אתם נאצים"

כניסתם של משתתפי טקס אלטרנטיבי באולם הדרייב אין בתל אביב הופרעה על ידי מפגינים שקיללו אותם וירקו עליהם. המשטרה הרחיקה שניים מהמפגינים. אחת המשתתפות: "אני בת למשפחת ניצולי שואה וקראו לי נאצית, שבוע אחרי יום השואה". עימותים נרשמו גם בטקס בקריית טבעון

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שמרית גולדשטיין

עשרות מפגינים שנאספו אמש (ראשון) מחוץ לאולם שבו נערך טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני בתל אביב תקפו את המשתתפים, קיללו אותם, ירקו עליהם וכינו אותם "נאצים". במשטרה אמרו כי שניים מהמפגינים הורחקו.

"אני בת למשפחת ניצולי שואה וקראו לי נאצית, שבוע אחרי יום השואה", אמרה טלי, אחת המשתתפות בטקס. בטקס, שבו השתתפו כ-3,500 בני אדם, נכחו גם ראשי מפלגת מרצ, והיו"ר זהבה גלאון התקבלה על ידי המפגינים בקריאות "זונה". ח"כ עיסאווי פריג' ענה להם: "תתביישו, פשיסטים". המפגינים החזיקו דגלי ישראל ושלטים, שעליהם נכתב: "לא ניתן לחלל את זכר לוחמינו".

עוד בוואלה! NEWS:
ריבלין: "איננו שוכחים את הלוחמים שלא שבו משדות הקרב"
שידור חי: ריבלין, נתניהו ואלשיך באירוע "שרים לזכרם" בכנסת
חוזר בו: אדלשטיין יאפשר לקיים אירוע "לציון הכיבוש" בכנסת

הפגנות מחוץ לטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני, תל אביב, 30 באפריל 2017. דנה ירקצי, באמצעות סמאטרפון של וואווי - Huawei, דנה ירקצי
"תתביישו, פשיסטים". ההפגנה בטקס, אמש/דנה ירקצי, דנה ירקצי, באמצעות סמאטרפון של וואווי - Huawei

הטקס, שעורכים זו השנה 12 תנועת "לוחמים לשלום" ופורום המשפחות השכולות, מתקיים לראשונה ללא נציגים פלסטינים, לאחר ששר הביטחון אביגדור ליברמן סירב לאשר את כניסתם מהגדה המערבית. המאות שלא קיבלו היתרי כניסה ישתתפו באירוע מקביל בבית ג'אלה.

גלאון אמרה בכניסה לאירוע: "אנחנו נרגשים להיות כאן היום, אלפי אנשים שהגיעו מצביעים ברגליים נגד משרד הביטחון שאסר על הפלסטינים להשתתף". לדבריה, "זה מפגן מרשים של אחווה, כאב ושכול משותף. מאות המפגינים שהפגינו בחוץ משקפים את ישראל האלימה, הבריונית. לא יעזור להם".

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) הוסיף בפתח האירוע כי הוא "חשוב ומרגש מאוד". לטענתו, "הוא מסמל את העובדה שישראלים ופלסטינים יכולים לסמל תקווה, אני רואה את האנשים שמפגינים פה ומצטער על זה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הפגנות מחוץ לטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני, תל אביב, 30 באפריל 2017. דנה ירקצי, באמצעות סמאטרפון של וואווי - Huawei, דנה ירקצי
"לא ניתן לחלל את זכר לוחמינו". ההפגנה בטקס, אמש/דנה ירקצי, דנה ירקצי, באמצעות סמאטרפון של וואווי - Huawei

נטע חזן, אחת הנואמות, אמרה בטקס: "אנחנו מתכנסים כדי להזכיר שהמלחמה לא גזירת גורל, כולנו קורבנות של הכאב". היא הוסיפה כי "אני עומדת כאן לבד כיוון ששותפתי לא קיבלה היתר כניסה לישראל. השנה מגמות ההקצנה וההפחדה הגיעו לשיאים חדשים. מכשולים רבים מנעו מפלסטינים רבים להגיע לכאן, מנגנוני ההפחדה חזקים ודוחים את היד השנייה לשלום, שינוי יכול להיווצר רק כשאנחנו ביחד".

גם בטקס האלטרנטיבי בקריית טבעון היו עימותים. יאיר, ממשתתפי הטקס, סיפר: "לתוך האירוע נכנסו שני אנשים, שאלו מה אנחנו עושים. הזמנו אותם להצטרף. הם יצאו. בחוץ היו כ-15 שצעקו וקיללו. כשצילמו אותם הם כיסו את פניהם ודחפו את מי שצילם".

לדבריו, "נוכח ההתנהגות הבריונית הזמנו משטרה ולמקום הגיעו כ-12 שוטרים שהרחיקו אותם, ועמדו מחוץ למקום קיום האירוע עד לסיומו. המשטרה ביצעה את עבודתה בצורה טובה מאוד. לי יותר חשוב מה שהיה בטקס עצמו ולא מה שהתרחש בחוץ".


(עדכון ראשון: 20:58)

טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני, תל אביב, 30 באפריל 2017. דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי - Huawei, דנה ירקצי
ח"כים ממרצ בטקס, אמש/דנה ירקצי, דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי - Huawei
הפגנה נגד משתתפי טקס זיכרון יהודי-פלסטיני. ניב אהרונסון, ניב אהרונסון
מפגין נגד אירוע הזיכרון, אמש/ניב אהרונסון, ניב אהרונסון
הפגנות מחוץ לטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני, תל אביב, 30 באפריל 2017. דנה ירקצי, באמצעות סמאטרפון של וואווי - Huawei, דנה ירקצי
המפגינים מחוץ לאולם, אמש/דנה ירקצי, דנה ירקצי, באמצעות סמאטרפון של וואווי - Huawei

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully