וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד בן שלוש נחנק למוות מבליעת חול בפעוטון בקריית גת

30.4.2017 / 18:44

הילד, ששיחק בחצר הגן, הובהל בידי מד"א לבית החולים תוך כדי פעולות החייאה, לאחר שככל הנראה בלע חול במהלך משחק עם חברו. הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו. חמש עובדות בגן, ובהן המנהלת, נחקרו ונשלחו למעצר בית

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

ילד בן שלוש נחנק למוות היום (ראשון), לאחר שככל הנראה בלע חול במהלך משחק בפעוטון בקריית גת. מפרטים ראשונים עולה כי הילד נחנק במהלך משחק עם חבר בחצר הפעוטון. הוא פונה לבית החולים ברזילי באשקלון, תוך כדי פעולות החייאה, אך כעבור זמן קצר נאלצו הרופאים בבית החולים לקבוע את מותו. הלווייתו תתקיים הערב, כנראה לאחר נתיחת גופתו, בבית העלמין באשדוד.

חמש מעובדות הגן, ובהן מנהלת המקום, עוכבו לחקירה ומסרו את גרסתן לאירוע. בסיום חקירתן הראשונית הן שוחררו בתנאים מגבילים למעצר בית מלא למשך חמישה ימים. מהמשטרה נמסר כי כל כיווני החקירה נבחנים.

פרמדיקים של מד"א אייל מור יוסף וקרן סלבודניק סיפרו כי "כשהגענו למקום ראינו פעוט כבן שלוש מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה לאחר שנחנק מחול. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות תוך כדי שאנחנו מוציאים לו חול מהפה. הוא פונה במצב אנוש תוך כדי המשך פעולות החייאה לבית החולים".

עוד בוואלה! NEWS:
ילד בן תשע ניסה להאכיל דוב בגן החיות בקלקיליה – ואיבד את ידו
ה-F-35 ישתתף לראשונה במטס יום העצמאות: "ינצח לנו את המלחמה הבאה"
פרסום ראשון: בני סלע הורשע בעבירת מין ברופאת שיניים בכלא

גן הילדים שבו הילד בלע חול, 30 באפריל 2017. שי מכלוף
הילד פונה לבית החולים ברזילי באשקלון, שם נקבע מותו. גן הילדים, היום/שי מכלוף

מתחקיר ראשוני עלה כי האירוע התרחש סמוך לשעה 15:00. על פי החשד, הילד וילדים נוספים שהו בחצר הגן ובשלב מסוים הבחינה העוזרת כי הילד ניגש בסיוע ילדים נוספים אליה כשפניו מלאות בחול.

לדבריה, היא הכניסה את הילד אל תוך הגן ובסיוע עובדת נוספת החלו לשטוף את פניו ופיו של הילד אך זה איבד הכרתו. צוות מד"א שהוזעק למקום פינה את הילד ובהמשך נקבע מותו. חוקרי המשטרה שהגיעו אף הם לגן החלו בחקירת נסיבות המקרה תוך גביית עדויות. "בשלב זה אנו חוקרים את נסיבות המקרה הטראגי תוך איסוף עדויות וחקירת צוות העובדות במקום. מאחר ואנו בראשיתה של חקירה, לא ניתן להצביע בשלב זה מה גרם למותו של הילד".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
גן הילדים שבו הילד בלע חול, 30 באפריל 2017. שי מכלוף
נגבו עדויות. חצר גן הילדים/שי מכלוף

מנכ"לית ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, אורלי סילבינגר, מסרה כי המקרה "ממחיש את החשיבות הקריטית להשגחה של מבוגר בזמן משחק של תינוקות ופעוטות". לדבריה, "בעבר כבר קרו מקרים שבעקבות חוסר השגחה מספקת, ילדים נפצעו ואף מתו. אנו מפצירים בהורים, בצוותי הגן ובסייעות למנוע מקרים מסוג זה - תמיד להשגיח על תינוקות ופעוטות, לבדוק כי הילדים אינם מכניסים עצמים קטנים לפיהם ולוודא כי הסביבה שלהם בטוחה".

מנתוני הארגון עולה כי מאז שנת 2008, מתו 89 ילדים בישראל עקב חנק. רוב מקרי התמותה היו של פעוטות מתחת לגיל ארבע, ו-68% מהמקרים התרחשו בבית או בחצר הבית.

חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון (כולנו), יו"ר הוועדה לזכויות הילד, הוסיפה כי "זהו מקרה כואב, מצער ומיותר ואני שולחת את תנחומיי הכנים למשפחה. היפגעות ומקרי מוות בלתי מכוונים בקרב ילדים הם מכת מדינה ומחובתנו לדאוג לביטחונם ולבטיחותם בכל עת". לדבריה, "התחושה היא שאנו עדיין לא עושים מספיק - עדיין לא מספיק עירניים, לא מספיק מודעים ולא מספיק מקפידים". היא הוסיפה כי הוועדה שבראשותה השיקה לאחרונה את "התכנית הלאומית לבטיחות ילדים, אשר עונה על הצורך המיידי לפעול למניעת היפגעות בלתי מכוונת של ילדים, עד כמה שניתן".

גן הילדים שבו הילד בלע חול, 30 באפריל 2017. שי מכלוף
גן הילדים בקריית גת, היום/שי מכלוף

באכסאל שליד נצרת נפלה מגובה ילדה בת תשע, ונפצעה באורח בינוני עד קשה עם חבלת ראש. מסוק של מד"א עשה את דרכו למקום כדי להעניק לילדה טיפול.

בתחילת החודש מת ילד בן עשר מבית שמש, בתאונה שאירעה במעלית בה נפצע אנוש. הוא אושפז במשך ארבעה ימים בבית החולים הדסה עין כרם, אך מת מפצעיו, לאחר שככל הנראה צעיף או חבל בד שהיו כרוכים סביב צווארו נתפסו בדלתות המעלית. שכנה שראתה את הילד שנתקע במעלית התקשרה למוקד החירום. צוותי הצלה של מגן דוד אדום העניקו לו טיפול רפואי ראשוני וביצעו בו פעולות החייאה.

חובש רפואת חירום של מגן דוד אדום, ירמיהו קלפהולץ, סיפר אחרי הפגיעה כי "כשהגענו למקום ראינו בתוך המעלית ילד כבן עשר מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. הוצאנו אותו לחדר המדרגות ושם הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות. כשהדופק חזר, התחלנו בפינוי לבית החולים תוך המשך הטיפול הרפואי הנדרש כשמצבו מוגדר קשה".

(עדכון ראשון: 15:06)

גן הילדים שבו הילד בלע חול, 30 באפריל 2017. שי מכלוף
הזירה בקריית גת, היום/שי מכלוף
גן הילדים שבו הילד בלע חול, 30 באפריל 2017. שי מכלוף
הזירה בקריית גת, היום/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully