וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "סין מנסה לעזור לנו עם קוריאה הצפונית, הם עושים מאמצים"

30.4.2017 / 4:30

לרגל מאה ימים לכהונתו, נאם נשיא ארצות הברית בפנסילבניה - במקביל לסעודת כתבי הבית הלבן המסורתית, שנערכה בלעדיו. הוא תקף את התקשורת ומנה את הישגיו, והסביר: "נפגשתי עם נשיא סין, הוא איש טוב. יש מישהו שגורם להרבה צרות בעולם"

צילום: רויטרס

(בווידאו: הפגנה נגד מדיניות האקלים של טראמפ ביומו המאה בתפקיד)

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נאם הלילה בעיר הריסבורג שבמדינת פנסילבניה, ביומו המאה בתפקיד – במקביל לסעודה המסורתית של תא כתבי הבית הלבן, שהתקיימה עד כה במעמד הנשיא. טראמפ עקץ את חברי התא, ואמר: "קבוצה גדולה של שחקנים מהוליווד ותקשורת מוושינגטון מתכנסים לארוחת הערב של כתבי הבית הלבן ללא הנשיא. הם לכודים בארוחת ערב משעממת מאוד"

"אני לא יכול להיות נרגש יותר מאשר להיות רחוק מהביצה הוושינגטונית", אמר טרמאפ, "אין מקום שאני מעדיף להיות בו מאשר בפנסילבניה, לחגוג את ציון הדרך של מאה הימים, להתבונן במסע הגדול יחס ולהתכונן לקרבות הגדולים שיבואו – וננצח בהם".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת לרגל מאה ימים בתפקיד. רויטרס, רויטרס
"אנחנו ממלאים הבטחה אחת אחרי השניה". טראמפ/רויטרס, רויטרס

טראמפ תקף שוב את כלי התקשורת, והאשים כי "לפי סקר של מורנינג קונסולט, יותר ממחצית האמריקנים אומרים שהתקשורת מנותקת מהעם. מגיע לה ציון נכשל, בזמן שאנחנו החזרנו את הכורים לעבודה, הגנו על פועלי הברזל והאלומניום, חיסלנו רגולציות, אנחנו ממלאים הבטחה אחת אחרי השניה, ואנשים שמחים, הם רואים מה קורה".

הוא מנה את הישגיו במאה הימים הראשונים לכהונתו: "יש לנו יחסים נהדרים עם גרמניה, סין, יפן, בריטניה. לראשונה מאז 1881 מונה שופט לבית המשפט העליון במאה הימים הראשונים. נסוגתי מהסכם הסחר הנורא, ה-TPP (הסכם הסחר הטראנס-פסיפי, ע"נ), זה היה לוקח את העבודות שלכם בפנסילבניה. עסקה שעלולה הייתה להיות אסון לארצנו. לא נמסור את העבודות של פנסילבניה, זה לא יקרה שוב. ננהל משא ומתן על הסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה (NAFTA), ואם לא נקבל עסקה טובה לארצנו, ניסוג גם ממנו".

פגישת דונלד טראמפ ושי ג'ינפינג, פלורידה, 7 באפריל 2017. רויטרס
טראמפ עם נשיא סין שי ג'ינפינג. "מנסה לעזור לנו"/רויטרס

על היחסים עם בייג'ינג ופיונגיאנג, אמר טראמפ: "ביקרתי את סין, דיברתי על מניפולציות של מטבע החוץ מצדם. אבל סין עוזרת לנו, ייתכן, עם קוריאה הצפונית. נפגשתי עם נשיא סין, היו לנו שעות של שיחות טובות, הוא איש טוב. אני מאמין שהוא רוצה לטפל בזה. יש להם כוח גדול, ונראה מה יקרה.

"התקשורת אומרת 'טראמפ מסרב להכריז עליהם כמדינה שמבצעת מניפולציות במט"ח שלה'. נפגשתי עם הנשיא, אמרתי לו "תוכל לעזור לנו עם צפון קוריאה?" והתקשורת: "למה הוא לא מכריז עליהם מדינה שעושה מניפולציות". זה הסיפור, אני אגיד לו 'בוא תעזור לי, ודרך אגב אתה עושה מניפולציות?' אני מאמין שהוא עושה מאמצים. יש מישהו שם שגורם להרבה צרות בעולם. סין מנסה לעזור לנו. בואו נראה מה יקרה, אבל זה לא נראה לי בדיוק הזמן המתאים להכריז עליהם מדינה שעושה מניפולציות בשער המטח שלה".

על החומה המובטחת בגבול מקסיקו, אמר הנשיא: "אל תדאגו, אנחנו נבנה את החומה. הרבה אומרים 'הנשיא עושה עבודה כל כך טובה בגבול, אולי לא צריך את החומה". אבל צריך אותה כדי לעצור תנועה לא חוקית של סמים ואנשים. מאז כניסתי לתפקיד חלה הירידה הכי גדולה בהגירה בלתי חוקית למדינתנו, ורק התחלנו. וכולם מבינים את המסר: אם תיכנס לארצנו בצורה לא חוקית, אתה תיעצר ותגורש או תיכלא. אנחנו נשמור על הטרור האסלאמי הקיצוני הרחק מארצנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully