וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים סותרים על התקפה נגד עמדות צבא סוריה באזור קוניטרה

לפי רשת "סקיי" בשפה הערבית, אירעה תקיפה בזמן שמסוקי קרב ישראליים חגו באזור כפר חדר שבקוניטרה. בדיווח הוסיפו כי יעד התקיפה היה עמדות של חטיבה 90 של צבא סוריה. עם זאת, ברשת "אל מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה הכחישו את דבר התקיפה

צילום מסך

כלי תקשורת ערביים דיווחו הלילה (שבת) על תקיפה של עמדות צבא סוריה באזור קוניטרה ובעקבותיה נשמעו קולות פיצוצים. לפי רשת "סקיי" בשפה הערבית, התקיפה אירעה בזמן שמסוקי קרב ישראליים חגו באזור הכפר חדר שבקוניטרה.

ב"סקיי" דיווחו לפי מקורות ביטחוניים, כי יעד התקיפה היה עמדות של חטיבה 90 של צבא אסד וכן עמדות של חיזבאללה. עם זאת, מקור צבאי סורי מסר לרשת "אל מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, כי כלל לא אירעה תקיפה ישראלית נגד חטיבה 90.

הדיווחים עולים ברקע תקיפה אחרת שאירעה ביום חמישי האחרון ויוחסה גם היא לצה"ל. סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה הודיעה שלשום כי כי ישראל תקפה באמצעות טילים בשטחה ליד נמל התעופה בדמשק. "המעשים התוקפניים גרמו לפיצוצים", נמסר. לפי הסוכנות, נזק כבד נגרם לרכוש.

עוד בוואלה! NEWS:
סוריה מאשרת: ישראל תקפה ליד נמל התעופה בדמשק; "התגובה תבוא"
אחרי התקיפה בסוריה: כלי טיס שחצה את הגבול יורט בידי פטריוט
השר כץ רמז לאחריות ישראל בתקיפה בסוריה: "תואם את המדיניות שלנו"

תקיפה בשדה תעופה של דמשק, סוריה, 27 באפריל, 2017. טוויטר, צילום מסך
התקיפה בסוריה ביום חמישי/צילום מסך, טוויטר

גורם סורי מסר לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" כי "התגובה לא תאחר לבוא והדגיש כי צבא סוריה והמיליציות שנלחמות לצדו יהרגו עוד משתפי פעולה עם ישראל". גורם סורי אחר אמר לאתר "אל ראד" הירדני כי "הירי הישראלי הוא ניסיון נואש להרים את המורל של ארגוני הטרור שקורסים תחת מכות הצבא הסורי".

בריאיון לסוכנות "רויטרס" אישר גם גורם מודיעיני באזור את דבר התקיפה הישראלית. לדבריו, מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו באזור מחסני תחמושת של חיזבאללה. לפי הגורם, מטרת התקיפה הייתה מצבור נשק של הארגון השיעי, במחסנים שאליהם מגיעים כלי נשק ותחמושת מאיראן עבור בעלות בריתה באזור. הוא טען כי טהראן שולחת כמות משמעותית של כלי נשק לשדה התעופה באמצעות מטוסים מסחריים וצבאיים, והסביר כי מצבור הנשק משרת כמה מיליציות שיעיות הפועלות בסוריה ונתמכות בידי איראן.

ישראל לא הודיעה רשמית כי תקפה, אך השר לענייני מודיעין ישראל כץ רמז לכך. "אני יכול לאשר שהאירוע בסוריה תואם לחלוטין את מדיניות ישראל מוצהרת למנוע את הברחות הנשק של איראן לחיזבאללה דרך סוריה", אמר בריאיון לגלי צה"ל, והוסיף כי לא יוכל לפרט בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully