וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרים בכירים נגד ליברמן: הפטפטת על צפון קוריאה מסוכנת ומטורפת

29.4.2017 / 20:49

תגובת פיונגיאנג לדבריו של שר הביטחון בריאיון לוואלה! NEWS עוררה תרעומת בקרב שרים בממשלה. "התבטאות מטורפת שמכניסה את ישראל לטווח הטילים של קוריאה", אמר שר בכיר. השר לשעבר יעלון: "שר הדיבורים מקשקש באופן חסר אחריות"

מערכת וואלה!

שרים בכירים בממשלה תקפו הערב (שבת) בחריפות את ההתבטאות של שר הביטחון אביגדור ליברמן בריאיון לוואלה! NEWS, שגררה תגובה חריפה מקוריאה הצפונית. "הפטפטת של ליברמן בעניין צפון קוריאה מסכנת את ביטחון ישראל. מוטב שיפסיק לפטפט עצמו לדעת ויתמקד בהחזרת הביטחון לישראל", אמר שר בכיר לוואלה! NEWS. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לנושא, ומלשכת שר הביטחון לא נמסרה תגובה לביקורת.

שר בכיר אחר אמר כי מדובר ב"התבטאות מטורפת שמכניסה את ישראל לסדר היום וטווח הטילים של צפון קוריאה". אחד השרים הוסיף גם כי "אין לנו שום קשר עם צפון קוריאה, אז למה לקפוץ בראש? אין לנו מספיק אויבים? את איסמעיל הניה הוא כבר חיסל? מוטב שיפסיק בברברת הבלתי פוסקת שלו".

ליברמן אמר בריאיון לוואלה! NEWS כי העימות בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית עשוי להשפיע ישירות על ישראל. "המטורף הזה מצפון קוריאה הוא בעל הברית הכי קרוב של אסד וגם של האיראנים. יש פה ציר רשע, מצפון קוריאה דרך איראן לסוריה ולחיזבאללה. האנשים האלו, כל מטרתם היא לנסות ולערער את היציבות בכל העולם. זו חבורה קיצונית ומטורפת". לדבריו, "כל משבר גרעיני בכל מקום בעולם ישפיע על כל העולם. צריך להבין: אין משבר גרעיני מוגבל מבחינת מיקום".

לקריאה נוספת:
מול נשיא אמריקני לא צפוי: קים יודע שרק האיום הגרעיני יקבע את שלטונו
למרות איומי ארה"ב: צפון קוריאה ערכה ניסוי בטיל בליסטי
טראמפ: עימות גדול מאוד עם קוריאה הצפונית - תרחיש אפשרי בהחלט

אביגדור ליברמן, שר הבטחון באולפן וואלה! NEWS 25 באפריל 2017. ראובן קסטרו
ליברמן/ראובן קסטרו

בתגובה לדברים גינה היום משרד החוץ של קוריאה הצפונית בהודעה חריגה את דברי שר הביטחון. "האמירות הן שפלות, מרושעות ומהוות אתגר מצער עבור קוריאה הצפונית", מסר דובר משרד החוץ בפיונגיאנג.

בהודעה נאמר עוד כי "ישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון שמחזיקה באופן לא חוקי בגרעין תחת פטרונותה של ארצות הברית. עם זאת, ישראל מקימה קול צעקה על ההרתעה הגרעינית של קוריאה הצפונית ומשמיצה אותה, בכל פעם שנקרית בדרכה ההזדמנות. מדובר בתחבולה צינית שמטרתה לחמוק מגינוי עולמי של מי שמפריעה לשלום במזרח התיכון, כובשת שטחים ערביים ושותפה לפשעים נגד האנושות". לבסוף, נמסר כי "עדיף שישראל תחשוב פעמיים על ההשלכות שבהיגררות לקמפיין מרושע נגד קוריאה הצפונית לטיוח פשעי הכיבוש והפרעה לתהליך השלום במזרח התיכון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

יעלון תוקף בטוויטר:

גם שר הביטחון לשעבר משה יעלון מתח ביקורת על מחליפו בתפקיד. "‏אחרי שהפציץ את סכר אסואן, הפיל את שלטון החמאס, וחיסל את איסמעיל הניה בתוך 48 שעות, שר הדיבורים מקשקש על צפון קוריאה באופן חסר אחריות. ואין ראש ממשלה שיקרא לסדר את שריו המפטפטים והמתלהמים!".

ח"כ שלי יחימוביץ (המחנה הציוני) פנתה לליברמן בעמוד הטוויטר שלה וביקשה: "‏אדוני שר הביטחון, יש לנו מספיק אויבים בסביבה, בוא נתרכז בהם". ח"כ אראל מרגלית הוסיף בעמוד הטוויטר שלו: ‏"שרי הימין לא למדו את הלקח מהנזק שגרמו בפטפוטים על תקיפות בסוריה? וזה עוד שר הביטחון. כמה חוסר אחריות".

בשבועות האחרונים התחממו הרוחות בין קוריאה הצפונית לארצות הברית בצל ניסויי הטילים של הראשונה. הלילה ערכה פיונגיאנג ניסוי בטיל בליסטי נוסף, שככל הנראה נכשל, למורת רוחה של וושינגטון ואיומיה. ארצות הברית, מצדה, החלה לתגבר את כוחותיה באזור וערכה עם קוריאה הדרומית תרגילים ימיים. השבוע טען הנשיא דונלד טראמפ כי עשוי לפרוץ "עימות גדול מאוד בין המדינות". הלילה, בעקבות הניסוי, הוא צייץ: "קוריאה הצפונית זלזלה ברצונותיה של סין ושל נשיאה המוערך כששיגרה באופן לא מוצלח את הטיל היום. רע!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully