וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנס יארח אירוע מיוחד ליום העצמאות; טראמפ בהצהרה מיוחדת

29.4.2017 / 11:17

בכירי הקהילה היהודית ואישים ישראלים ישתתפו בקבלת הפנים של סגן הנשיא האמריקני, כמה שעות לפני האירוע הרשמי של שגרירות ישראל. הנשיא פרסם הצהרה לכבוד "חודש המסורת היהודית", ותיאר את "החיבור העמוק של העם היהודי לארה"ב"

רויטרס

(בווידאו: טראמפ בנאום מיוחד ליום השואה)

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס יערוך ביום שלישי הקרוב קבלת פנים מיוחדת לכבוד יום העצמאות ה-69 של ישראל. גורמים המעודכנים בפרטי האירוע אישרו לוואלה! NEWS כי באירוע החגיגי צפויים להשתתף בכירי הקהילה היהודית ואישים ישראלים בכירים. קבלת הפנים, שדבר קיומה פורסם לראשונה באתר "ג'ואיש אינסיידר", צפויה להתקיים בבניין הצמוד לבית הלבן, והיא תיערך שעות ספורות לפני קבלת פנים של שגרירות ישראל, ככל הנראה כדי לאפשר לבכירים שיגיעו לוושינגטון במיוחד להשתתף בשני האירועים.

במקביל, הלילה פרסם הנשיא דונלד טראמפ הצהרה לכבוד "חודש המסורת היהודית", שנקבע מאז שנת 2006, במהלך נשיאותו של ג'ורג' בוש הבן. "הקוד האתי והמוסרי של העם היהודי שואב השראה מהשליחות הרוחנית של 'תיקון עולם'", כתב טראמפ בהצהרתו. "באמצעות השליחות הזו, העם היהודי השאיר חותם שקשה לבטא במילים על התרבות האמריקנית. כיום היא באה לידי ביטוי בהצלחתו של העם היהודי באמריקה באמצעות סינתזה ייחודית של כבוד למורשת ואהבת הארץ".

עוד בוואלה! NEWS:
מסתמן: טראמפ יגיע לישראל ב-22 במאי; בתו וחתנו עשויים לבקר בכותל
בדרך לדיל הגדול, טראמפ עוצר לביקור קטן בישראל עם מסר: "אני לא אובמה"
ישראל מקצצת שני מיליון דולר מתקציבה לאו"ם: "פעילות אנטי-ישראלית"

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס נואם בכנס אייפאק בוושינגטון, 27 במרץ 2017. רויטרס, רויטרס
פנס נואם בכנס איפא"ק, בחודש שעבר/רויטרס, רויטרס

טראמפ ציין את תרומתם של מדענים, אנשי רוח, קולנוע ואמנות יהודים לחברה האמריקנית, והזכיר בין היתר את אלברט איינשטיין, אלי ויזל ואחרים. "החודש הזה, אני חוגג עם משפחתי, כולל עם בתי, איוונקה, חתני, ג'ארד, נכדיי והמשפחה המורחבת את החיבור הרוחני העמוק שמחבר, ותמיד יחבר את העם היהודי לארצות הברית".

הוא סיכם את מכתבו בכך שאישרר את ההכרזה על חודש מאי כחודש המסורת היהודית. הוא הוסיף וכתב: "אני קורא לכל האמריקנים לחגוג את המסורת והתרומה של יהודים אמריקנים, ולציין את החודש הזה בפעולות, תכניות וטקסים מתאימים".

טראמפ בנאום במוזיאון השואה, וושינגטון  25 באפריל 2017. רויטרס
"חוגג את החיבור הרוחני בין העם היהודי וארצות הברית". טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully