וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות איומי ארה"ב: צפון קוריאה ערכה ניסוי בטיל בליסטי

סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית דיווחה כי טיל KN-17 לטווח בינוני שוגר מצפון לבירה פיונגיאנג. גורמים אמריקניים אמרו כי הטיל התפוצץ זמן קצר לאחר שיגורו ונפל בים יפן. טראמפ: הניסוי - זלזול בסין ובנשיאה

צילום: CNN

(בווידאו: תדרוך הסנאטורים האמריקנים על המתיחות עם קוריאה הצפונית, השבוע)

קוריאה הצפונית ביצעה הלילה (שבת) ניסוי בטיל בליסטי מסוג KN-17 לטווח בינוני באזור שמצפון לבירה פיונגיאנג - כך דיווחה סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית. מצבאה של קוריאה הדרומית נמסר כי הניסוי ככל הנראה נכשל.

הפיקוד הפסיפי של צבא ארצות הברית, המופקד על האזור, מסר כי הוא "מודע לאירוע" וכי זיהה את מסלולו של הטיל, שלא עזב את שטחה של קוריאה הצפונית. גורמים אמריקניים אמרו כי הטיל התפוצץ זמן קצר לאחר שיגורו ונפל בים יפן שבאוקיינוס השקט.

מהבית הלבן נמסר כי הנשיא דונלד טראמפ עודכן גם הוא במתרחש, לאחר שבשבועות האחרונים תגברה וושינגטון את היערכותה הצבאית באוקיינוס השקט בנושאת מטוסים, בספינות טילים ואף בצוללת גרעינית. טראמפ אף צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "קוריאה הצפונית זלזלה ברצונותיה של סין ושל נשיאה המוערך כששיגרה באופן לא מוצלח את הטיל היום. רע!".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: עימות גדול מאוד עם קוריאה הצפונית - תרחיש אפשרי בהחלט
גורם צפון קוריאני: "לעולם לא נפסיק את ניסויי הטילים והגרעין"

צפון קוריאה שיגרה טיל בליסטי שנחת בים, אל מול החופים המזרחיים של המדינה. רויטרס
ניסוי בטיל בליסטי בצפון קוריאה, בתחילת החודש/רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ממריא מבסיס חיל האוויר האמריקני ליד וושינגטון הבירה, אפריל 2017. רויטרס
"השיגור הוא זלזול בסין". טראמפ/רויטרס

בדיון שנערך היום באו"ם אמר סגן שגריר קוריאה הצפונית כי הפתרון למשבר עם ארצות הברית טמון בכך שהיא תשנה את "מדיניותה העוינת". לדבריו, ממשלתו לא תשתתף בשיחות "שידונו על נטישתה את התכנית הגרעינית". הבכיר הוסיף כי "הניסיון האמריקני לפרק את תכנית הגרעין הוא חלום פרוע".

בריאיון נדיר לרשת CNN האמריקנית השבוע אמר גורם רשמי בממשלו של המנהיג קים ג'ונג און כי ארצו לא תפסיק לעולם לערוך ניסויים גרעיניים, כל עוד ארצות הברית תמשיך ב"מעשיה האגרסיביים". בשיחה עם CNN, הוסיף סוק צ'ול וון, שתוארו הרשמי הוא מנהל המכון לזכויות אדם של קוריאה הצפונית באקדמיה למדעי החברה, כי "הניסויים הגרעיניים הם חלק חשוב מהמאמצים הממושכים שלנו לחזק את הכוח הגרעיני שלנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און בתרגיל צבאי, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך
שיגור טיל בליסטי של קוריאה הצפונית, 12 בפברואר 2017. רויטרס
שיגור טיל בליסטי בקוריאה הצפונית, לפני כחודשיים/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אתמול בריאיון לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי תיתכן מלחמה בין ארצו לבין קוריאה הצפונית. לדבריו, "עימות גדול מאוד מאוד" עלול לפרוץ בין שתי המדינות אך הוא מעדיף לפתור את המחלוקת סביב תכנית הגרעין של פיונגיאנג באמצעים דיפלומטיים.

הריאיון נערך לקראת ציון מאה ימים להשבעתו של טראמפ לתפקיד וברקע המתיחות הגוברת בחצי האי הקוריאני. הנשיא האמריקני הגדיר בריאיון את קוריאה הצפונית כאתגר העולמי הגדול ביותר בעבורו. פיונגיאנג הגבירה בחודשים האחרונים את קצב ניסויי הטילים הבליסטיים שלה.

שר החוץ האמריקני רקס טילרסון בדיון על קוריאה הצפונית במועצת הביטחון של האו"ם. 28 באפריל 2017. AP
"לפעול לפני שקוריאה הצפונית תעשה זאת". טילרסון באו"ם, היום/AP

אתמול קרא שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון למועצת הביטחון של האו"ם "לפעול לפני שקוריאה הצפונית תעשה זאת", וציין כי כל איום מצד פיונגיאנג נגד יפן וקוריאה הדרומית הוא אמיתי. במהלך דיון במועצת הביטחון הוסיף טילרסון כי על הקהילה הבינלאומית ליישם במלואן את הסנקציות על פיונגיאנג ולהשעות את היחסים הדיפלומטיים איתה.

"עם כל שיגור וכל ניסוי טילים, קוריאה הצפונית דוחפת את צפון-מזרח אסיה וכל העולם לעבר אי-יציבות וקונפליקט רחב", אמר טילרסון, והוסיף: "האיום של תקיפה צפון-קוריאנית על סאול או טוקיו הוא שריר וקיים". עוד אמר כי וושינגטון תפעל נגד פיונגיאנג במקרה הצורך, וכי "הגיע הזמן לקחת את השליטה במצב לידינו".

(עדכון ראשון: 00:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully