וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל מגבה את שר החוץ שלה: "גם אני נפגשת עם ארגונים אזרחיים"

29.4.2017 / 0:31

קנצלרית גרמניה אמרה בריאיון לעיתון הגרמני RND כי היא מגבה את זיגמאר גבריאל בעימות מול נתניהו בעקבות פגישתו עם נציגי "שוברים שתיקה". לדבריה, ביטול הפגישה בין השניים לא משנה את תמיכת ברלין בישראל

צילום: רויטרס

(בווידאו: שר החוץ הגרמני מבקר ב"יד ושם", השבוע)

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הביעה תמיכה אתמול (שישי) בשר החוץ בממשלתה, זיגמאר גבריאל, שפגישתו בין ראש הממשלה בנימין נתניהו בוטלה משום שנפגש עם נציגי ארגוני שמאל. כשנשאלה בריאיון לעיתון הגרמני RND אם היא מגבה את גבריאל, אמרה: "כן, יש לו את הגיבוי שלי. היינו בקשר בזמן הביקור שלו בישראל".

נתניהו הציב בפני גבריאל אולטימטום ואמר כי לא ייפגש איתו לנוכח פגישתו של האחרון עם חברים בארגון "שוברים שתיקה". לטענת מרקל, גם היא פוגשת לעתים קרובות חברי ארגונים אזרחיים וחברתיים בביקוריה במדינות זרות. היא הוסיפה כי ביטול הפגישה והעימות הדיפלומטי "אינם משנים דברים בעובדה שאנו משוכנעים כי התמיכה במדינת ישראל היא חלק ממדיניות הליבה שלנו".

עוד בנושא:
שר החוץ הגרמני לא נכנע: לא תתקיים פגישה עם ראש הממשלה נתניהו
נתניהו: "לא אפגש עם דיפלומטים שנפגשים עם מי שמכפיש את צה"ל"
ארגוני השמאל משיבים אש: "נתניהו הציב אולטימטום – ואכל את הכובע"

ראש הממשלה בנימין נתניהו וקנצלר גרמניה אנגלה מרקל בפגישתם בברלין. רויטרס
מגבה את שר החוץ בעימות מול נתניהו. נתניהו ומרקל/רויטרס

נתניהו, המתפקד גם כשר החוץ, אמר בריאיון ל"בילד" הגרמני כי ניסה להתפייס עם גבריאל, שסירב להיכנע לאולטימטום ולא נפגש עמו. "רציתי להתקשר לשר החוץ גבריאל כדי להסביר את עמדתי וכדי להבהיר את הדברים, אבל הוא לא הסכים לקבל את השיחה", אמר. "אני מקווה שגבריאל ייפגש איתי בביקורו הבא בישראל, במקום להיפגש עם ארגון קיצוני שחותר תחת ביטחונה של ישראל".

לדבריו, "אני לא מקבל דיפלומטים ממדינות אחרות שמבקרים בישראל ופוגשים ארגונים שמכנים את חיילינו פושעי מלחמה. זוהי הסיבה שהפגישה הזו לא התקיימה". עם זאת, נתניהו הוסיף שהיחסים בין ירושלים וברלין חזקים מאוד וכי הישראלים מודים לגרמניה על עזרתה בשימור ביטחון ישראל.

גבריאל עצמו אמר היום עם הגעתו לוולטה, בירת מלטה, כי "נראה שנתניהו נמצא תחת לחץ בעקבות מה שעשה. לכן הוא מופיע בעיתונים הגרמניים". דובר משרד החוץ בברלין, מרטין שפר, אמר כי גורמים רשמיים בישראל רצו שגבריאל ייפגש עם מתנחלים מיהודה ושומרון לפני שיקיים שיחת טלפון עם נתניהו, אך גרמניה סירבה לכך.

(עדכון ראשון: 23:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully