וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על שכרם הנמוך: עובדי הקונסוליה בניו יורק החלו ללון בה

30.4.2017 / 9:00

ועד העובדים המקומיים בשירות החוץ, שפתח לא מכבר בעיצומים, מחריף את מאבקו ובקונסוליה החליטו לישון במבנה לאות מחאה. העובדים מוחים על העסקתם כעובדי קבלן ועל כך ששכרם לא עודכן לטענתם מ-1959

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"70% מהמשכורת הולכים לשכר הדירה". העובדים בקונסוליה בניו יורק, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

ועד עובדי עמ"י במשרד החוץ מחריף את העיצומים נגד המשרד במחאה על שכרם נמוך של העובדים. עובדי עמ"י (ראשי תיבות של "עובד מקומי ישראלי" - ע"נ) הם עובדי קבלן המועסקים בנציגויות ישראל ברחבי העולם בשכר נמוך יותר מדיפלומטים מקצועיים בוגרי קורס צוערים.

בשנים האחרונות העובדים מחו בכמה הזדמנויות על כך ששכרם לא עודכן זמן רב, וכך הם מתקשים להתקיים במקומות שבהם יוקר המחייה גבוה במיוחד. בקונסוליה הישראלית בניו יורק, משבשים העובדים זה כמה ימים את השירותים הקונסולריים ואת קבלת הקהל ומאיימים לשבש גם את אירועי יום העצמאות. כעת, לאות מחאה, הם החליטו להישאר ולישון במבנה.

עוד בוואלה! NEWS
טראמפ ממשיך לסמוך על השליפות שהביאו אותו לבית הלבן – וזה עובד לו
נתניהו וליברמן בירכו על מכתב הסנאטורים לאו"ם: "הוכחה לידידות העמוקה"
טילרסון באו"ם: "האיום מקוריאה הצפונית אמיתי, יש לפעול לפניה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העובדים בקונסוליה בניו יורק/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו ישנים פה כי אנחנו מוחים על כך שאנחנו לא יכולים לשלם שכר דירה", אמר לוואלה! NEWS יושב ראש הוועד, טל הורוביץ. "אם 70% מהשכר שלנו הולך לשכר דירה, ואין לנו איך לעמוד בתשלומי הדיור בעיר שהיא מהיקרות בעולם, אנחנו מתכוונים ללון פה בקונסוליה. העובדים מוחים על העסקתם כעובדי קבלן בשירות המדינה בשכר שלא עודכן מאז 1959". לדבריו, בין 30 ל-40 עובדים מתכוונים לקחת חלק במחאה וללון בנציגות בסבב.

"אנחנו דורשים משר האוצר לקחת אחריות, לסיים את הסכסוך ולפתור את ההזנחה רבת השנים בחסות משרדו של אוכלוסיית העובדים הגדולה ביותר במגזר הציבורי בחו"ל", הוא הוסיף. לדברי יושב ראש הוועד, "השליחים מבינים שהמצב הקשה של העובדים מבינים ששוב דבר לא יזוז אם לא יסגרו נושא מודל השכר של העמ"י".

לפני כשבועיים דנה ועדת העבודה והרווחה של הכנסת במחאת העובדים, בעקבות שביתה שניהלו בתחילת החודש, אחרי כשלוש שנים בהם הם מנהלים מאבק מול משרדי החוץ והאוצר. ממשרד החוץ טרם נמסרה תגובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
עובדי נספחויות ונציגויות צבאיות מהעולם שובתים כהתנגדות לתנאי העבודה שלהם 5 באפריל 2017. באדיבות המצולמים
"לא מצליחים לשלם שכר דירה". מחאת עובדי עמ"י/באדיבות המצולמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully