וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לה פן מתגוננת: "מתעבת מכחישי שואה, מפלגתי לא תומכת בעמדות הללו"

מועמדת הימין הקיצוני, שסגנה הודיע כי לא יחליף אותה בהנהגת החזית הלאומית עקב טענות שפקפק בקיומם של תאי הגזים, התנערה מההאשמות. מקרון ביקר באתר הנצחה לקורבנות השואה: "אסור לחזור לפרק האפל הזה בתולדות צרפת"

צילום: סאטלינק, עריכה: יוסי אלטר

מארין לה פן, מועמדת הימין הקיצוני לנשיאות צרפת, אמרה אמש (שישי) כי היא "מתעבת" מכחישי שואה, וכי אין במפלגתה איש המגן על עמדות המטילות ספק ברצח שישה מיליון היהודים בשואה. הדברים נאמרו על רקע הודעת סגנה בחזית הלאומית, ז'אן פרנסואה ז'אלק, כי לא יחליף אותה בראשות המפלגה בשל הטענות נגדו להכחשת שואה.

ז'אלק נאלץ למשוך את מועמדותו להחליף את לה פן לאחר שפורסם כי הוא מפקפק בקיומם של תאי הגזים במלחמת העולם השנייה ובהיקף השימוש שנעשה בהם. בן זוגה של לה פן וחבר המפלגה, לואי אליוט, הסביר כי "ז'אלק מרגיש שהאווירה לא מאפשרת לו לעשות את התפקיד הזה".

במקביל, לה פן זכתה היום לתמיכתו של ניקולא דופון-איניון, שהתמודד בסיבוב הבחירות הראשון לנשיאות וזכה ל-4.7% מקולות המצביעים. דופון אמר כי הגיע להסכם איתה לגבי שילובו בממשלה בראשותה, אם תזכה.

בחירות לנשיאות צרפת 23 באפריל 2017. רויטרס
לה פן לאחר פרסום תוצאות הסיבוב הראשון/רויטרס

לקראת ההתמודדות בסיבוב הבחירות השני מול עמנואל מקרון, מועמד המרכז, מנסה לה פן לנקות את תדמית מפלגתה, בשאיפה לפנות לקהל רחב ככל האפשר. מאז שהשתלטה על המפלגה היא סילקה משורותיה את אביה, ז'אן מארי לה פן, שכינה את תאי הגזים "פרט שולי בהיסטוריה" ואף הורשע בהכחשת שואה.

מנגד, מקרון קרא היום שלא לחזור ל"פרק האפל" בקורותיה של צרפת המודרנית, בסיור באתר ההנצחה לקורבנות השואה בצרפת הכבושה באורדור סור גלאן, שם אירע אחד ממעשי הטבח הגדולים נגד יהודי צרפת. "אם נשכח, ניקח את הסיכון שההיסטוריה תחזור על עצמה וכך גם השגיאות הללו", אמר מקרון.

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully