וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר פיגועי דאעש נגד נוצרים: האפיפיור הגיע לביקור רשמי במצרים

ראש הכנסייה הקתולית נחת בקהיר לביקור בן יומיים שנועד להידוק הקשרים בין הנצרות והאסלאם. בנאום שנשא במסגד בבירה קרא להפסקת האלימות ולגדיעת הקיצוניות הדתית, וביקש לקדם דיאלוג שימנע חורבן קהילות נוצריות, כפי שקרה בסוריה ובעיראק

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

האפיפיור פרנציסקוס הגיע היום (שישי) לביקור בן יומיים במצרים, והתקבל בזרועות פתוחות בידי נשיא המדינה עבד אל-פתאח א-סיסי והאימאם הבכיר אחמד אל-טייב. בנאום שנשא פרנציקסקוס במסגד אל-אזהר בבירה קהיר, המוסד האסלאמי הגדול במצרים, הוא קרא להפסקת האלימות והקיצוניות הדתית. "הבה נאמר פעם אחת נוספת 'לא' ברור ונוקשה לכל צורת אלימות, נקמה או שנאה בשמה של הדת ובשם האל", אמר.

מטרת ביקורו של האפיפיור היא שיפור הקשרים בין האסלאם והנצרות, והוא מתקיים שלושה שבועות בלבד לאחר שמחבלים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) רצחו לפחות 45 בני אדם בשתי כנסיות במצרים. "הבה נאשר ביחד את חוסר היכולת של האלימות לעומת התקווה, של השנאה לעומת האמונה", אמר פרנציסקוס.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS
עקב התבטאויות אנטישמיות: סגנה של לה פן הודיע כי לא ימלא את מקומה
מקדוניה: 77 פצועים בעימותים בבניין הפרלמנט - בהם שלושה מחוקקים
טילרסון באו"ם: "האיום מקוריאה הצפונית אמיתי, יש לפעול לפניה"

האפיפיור פרנציקוס בביקור בקהיר שבמצרים. 28 באפריל 2017. AP
התקבל בקבלת פנים חמה. פרנציקוס וא-סיסי בקהיר, היום/AP

בנאומו התייחס האפיפיור גם למעמד הר סיני ולדיבר "לא תרצח", ואמר כי שיח בין האסלאם והנצרות הוא הדרך היחידה להדוף את הקיצונים האסלאמים, שהבריחו חברי קהילות נוצריות עתיקות מסוריה ומעיראק, וכעת מכים גם בקהילה שבמצרים.

לאחר נאומו במרכז האסלאמי, פגש פרנציסקוס את הנשיא א-סיסי לאחר שנסע ברחובות קהיר תחת אבטחה כבדה. הוא יישא נאומים נוספים מחר ואף ישתתף במיסה פתוחה, תחת כיפת השמיים, בבסיס של צבא מצרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
האפיפיור פרנציקוס בביקור בקהיר שבמצרים. 28 באפריל 2017. AP
קרא להילחם בקיצוניות הדתית מול קהל מתון. פרנציסקוס במרכז אל-אזהר/AP

האימאם א-טייב, הנחשב לאחד המתונים במצרים, נשא גם הוא נאום לאחר דבריו של פרנציסקוס. הוא התייחס לחמושים ולקיצונים אסלאמיים ואמר כי הם מפרשים "באופן לא נכון ובבורות" את הטקסטים הדתיים. לדבריו, "האסלאם אינו דת של טרור". הוא ביקר בוותיקן בשנה שעברה לשם חידוש היחסים עם הכנסייה הקתולית, שנקטעו בעקבות המחאה הנרחבת שפרצה במצרים ב-2011 והובילה להפלת השלטון.

במסגרת ביקורו במצרים ינסה פרנציסקוס גם לשפר את יחסי הכנסייה הקתולית עם הכנסייה הקופטית, שמאמיניה מהווים כ-10% מאוכלוסיית מצרים בת 92 מיליון הנפשות. הוא יגיע לכנסייה הקופטית המרכזית בקהיר, שם נרצחו 28 בני אדם בחג המולד בשנה שעברה, ויניח זרים לזכר הנרצחים.

האפיפיור פרנציקוס בביקור בקהיר שבמצרים. 28 באפריל 2017. AP
פרנציסקוס בקהיר, היום/AP
האפיפיור פרנציקוס בביקור בקהיר שבמצרים. 28 באפריל 2017. AP
האפיפיור והנשיא א-סיסי, היום/AP
האפיפיור פרנציקוס בביקור בקהיר שבמצרים. 28 באפריל 2017. AP
פרנציסקוס והאימאם אל-טייב, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully