וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב התבטאויות אנטישמיות: סגנה של לה פן הודיע כי לא ימלא את מקומה

28.4.2017 / 14:50

ברקע הטענות כי הוא מכחיש שואה ומפקפק בקיומם של תאי הגזים, הודיע ז'אן-פרנסואה ז'אלק כי לא יהיה מחליפה הזמני של ראש מפלגת החזית הלאומית, שפרשה כדי להתמקד במרוץ לנשיאות. מקורביו טענו כי הוא מכחיש: "הכבוד שלו נפגע, הוא יתלונן"

(הנשיא ריבלין: "דבריה של לה פן מסוכנים והרסניים")

ז'אן-פרנסואה ז'אלק, סגן נשיא מפלגת הימין הקיצוני בצרפת, החזית הלאומית, הודיע היום (שישי) כי לא יחליף את מארין לה פן בראשות המפלגה, לאחר שהאחרונה פרשה מהתפקיד כדי להתמקד במרוץ לנשיאות. הסיבה להודעה נעוצה בטענות כי ז'אלק מכחיש שואה, ומפקפק בקיומם ובהיקפם של תאי הגזים במלחמת העולם השנייה – כך אמר חבר מפלגתו לואי אליוט, שהוא גם בן זוגה של לה פן. ז'אלק, מצדו, מכחיש את הטענות.

"הוא מרגיש שהאווירה לא מאפשרת לו לעשות את התפקיד הזה", אמר אליוט לרשת BFM TV. "הוא רוצה להגן על עצמו, והוא צפוי להתלונן במשטרה, כי הוא מרגיש שהכבוד שלו נפגע. אני יכול להגיד לך שהוא מתכוון לערער על הדברים שבהם הוא מואשם". עוד הוא הוסיף כי כעת סטיב בריואה, סגן נוסף במפלגה, ימלא את מקומו.

בחירות לנשיאות צרפת 23 באפריל 2017. רויטרס
לה פן לאחר סיבוב הבחירות הראשון/רויטרס

ביום שני, הודיעה לה פן על פרישתה הזמנית מראשות מפלגתה. "החל מהערב אני כבר אינני הנשיאה של החזית הלאומית. אני המועמדת לנשיאות", אמרה לה פן בריאיון לערוץ הטלוויזיה הציבורי France 2. "אני אהיה מעל השיקולים המפלגתיים", הוסיפה.

מהלכה נראה כניסיון של לה פן למשוך אליה מצביעים פוטנציאלים לקראת הסיבוב השני בבחירות לנשיאות שבו תתמודד נגד עמנואל מקרון, מועמד המרכז. מקרון הגיע למקום הראשון בסיבוב הראשון, שנערך בתחילת השבוע.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנות מחאה נגד מארין לה פן, מרסיי, 19 באפריל 2017. רויטרס
הפגנות נגד לה פן במרסיי/רויטרס

דומה שבמפלגת הימין הקיצוני משתדלים שלא לקחת סיכונים בשבוע הגורלי שנותר לבחירות בצרפת. המפלגה נצבעה כבר כמה פעמים בעבר בצבעי האנטישמיות, הן באחריות לה פן והן באחריות אביה, ז'אן-מארי לה פן, שייסד את המפלגה והתבטאויותיו הגזעניות והאנטישמיות הפכו למזוהות עם החזית הלאומית. "פרט שולי בהיסטוריה", הוא כינה את תאי הגזים, ולא חזר בו גם כשהורשע בהכחשת שואה ונקנס בכמה מקרים שונים.

עם השתלטותה של לה פן החזית הלאומית מאביה, היא ניסתה לטאטא את האנטישמיות ואת הגזענות שלה. ההתמקדות עברה לזהות לאומית, ולא לגזע, ומליברליזם כלכלי לפרוטקציוניזם הקורא לסגירת גבולות ונטישת האירו לטובת הפרנק הישן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully