וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה בצפון: בת שנה מתה מקריסת מערכות כתוצאה מחיידק אלים

28.4.2017 / 14:20

התינוקת הובאה לבית חולים העמק בעפולה עם חום, הקאות ופריחה, ולאחר מאמצי החייאה שנמשכו שעתיים, נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. הצוות מעריך כי מדובר היה בחיידק שגורם לדלקת קרום המוח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית חולים העמק בעפולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תינוקת בת שנה שהובאה שלשום (רביעי) לקבלת טיפול מתה לאחר שעתיים בעקבות קריסת מערכות - כך הודיע בית חולים העמק בעפולה היום. התינוקת הובאה על ידי הוריה כשהיא סובלת מחום, הקאות ופריחה על הגוף. לפי הודעת בית החולים, "היא הגיעה בשלב של קריסת מערכות ולמרות מאמצי ההחייאה שנמשכו שעתיים נאלצו הרופאים לקבוע את מותה".

לאחר מותה, נשלחו בדיקות מעבדה בניסיון לאבחן את סיבת המוות. הצוות הרפואי חושד בגורם זיהומי כמו מנינגוקוקסמיה - חיידק שגורם לדלקת קרום המוח, ובמקרים מסוימים הופך לאלים, גורם לזיהום חמור בדם, להידרדרות מהירה מאוד ולקריסת מערכות. תוצאות המעבדה הסופיות יתקבלו בתוך 48 שעות. בינתיים, ניתנה אנטיביוטיקה כצעד מניעתי לכל מי שבא במגע עם התינוקת, בהנחיית משרד הבריאות.

בנובמבר אשתקד מת פעוט בן שלוש מגבעתיים שהובהל לבית החולים איכילוב בתל אביב, מחיידק אלים. בעקבות האירוע הורה המשרד לכנס את ילדי הגן שבאו עמו במגע במטרה לתת להם טיפול מונע.

צוות הגן של הפעוט ביקש מהורי הילדים להביאם בדחיפות לגן. "אנחנו המומים וכואבים ומשתתפים בצערם של ההורים לנוכח האסון הכבד שפקד אותם ומחבקים אותם ברגע קשה זה", נכתב בהודעה להורים. "משרד הבריאות הורה לנו ברגעים אלו לזמן את כולכם לגן על מנת לתת לילדיכם טיפול מונע".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"ילד אהוב, אנחנו המומים": דב בן ה-18 חלם להתגייס לקרבי וטבע למוות
משואה מספר 8 תוקדש למלמיליאן: "מתרגש כמו לפני משחקי גביע"
מתחת לאף של צה"ל וחיזבאללה: הלבנוני שחשף מחדל אבטחה בגבול הצפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully