וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בדרך להנהגת המדינה": נפתלי בנט נבחר בשנית ליו"ר הבית היהודי

28.4.2017 / 1:30

בנט זכה לרוב של כ-80% מקרב כ-15 אלף מצביעים, מחצית מהמתפקדים במפלגה שנזקקו לדרבון על מנת להגיע לקלפיות ולהצביע. במקום השני הגיע אל"מ (במיל') יונתן ברנסקי ואחריו המשפטן והרב יצחק זאגא

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בבחירות המקדימות במפלגה, אפריל 2017. איתן אלחדז, מערכת וואלה! NEWS
נבחר ברוב גורף. בנט, אמש/מערכת וואלה! NEWS, איתן אלחדז

בלי הפתעות, אך ברוב גורף נבחר אמש (חמישי) יו"ר מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט מחדש לתפקידו בתמיכה של כ-80% מהמצביעים בבחירות המקדימות. לפי התוצאות הסופיות, שהוכרזו על ידי ועדת הבחירות המרכזית בשעה 23:30, בנט זכה ב-80.3% מהקולות. במקום השני הגיע יונתן ברנסקי עם 12.2% ובמקום השלישי הרב יצחק זאגא עם כ-7%.

בנט, שהשיג יותר תמיכה מאשר בבחירות הקודמות לתפקיד, בנובמבר 2012, אז ניצח את חבר הכנסת לשעבר זבולון אורלב ברוב של 67% מהקולות, הודה אמש על האמון המחודש שקיבל ואמר כי "היום הנחנו את אבן הפינה בדרך להנהגת המדינה". לדבריו, הבחירה היא לא בי, הבחירה היא בדרך. בדרך של לשמור על בטחון ישראל ללא פשרות, לשמור על הזהות היהודית שלנו, לשמור על אחדות ולפתוח את שורות המפלגה. אנחנו יוצאים מכאן למסע שבסופו נגיע להנהגת מדינת ישראל, המהפכה תמשיך בזכותכם".

עוד בוואלה! NEWS:
כלי טיס סורי יורט על ידי סוללת פטריוט בשמי רמת הגולן
קצבת הנכים תעלה ל-4,000 שקלים בחודש - שיחולקו לארבע פעימות
תקרית חריגה בקריית שמונה: אזרח לבנון נמצא משוטט בתחנה המרכזית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנט הודיע בחודש שעבר כי הוא מקדים את הבחירות לראשות המפלגה, שנועדו להתקיים רק לפני הבחירות הבאות, כדי לבצר את הנהגתו בתקופה של חוזק פוליטי וכדי לקבל גיבוי לבצע מהלכים עתידיים במפלגה. רק שני מועמדים התייצבו לאתגר את הכיסא: אלוף-משנה (במיל') יונתן ברנסקי והמשפטן והכלכלן הרב יצחק זאגא; שניהם ניהלו קמפיין שהתמקד בערכי הציונות הדתית, נושאי דת ומדינה וקידום ההתנחלויות, ותקפו את בנט על כך שהוא מטשטש את הזהות הדתית של המפלגה כדי לצבור כוח אלקטורלי גדול יותר - כך, הניצחון המוחץ של בנט נחשב כתבוסה לאגף החרד"לי והאדוק יותר במפלגה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בבחירות המקדימות במפלגה, אפריל 2017. איתן אלחדז, מערכת וואלה! NEWS
"הבחירה היא לא בי, הבחירה היא בדרך". בנט במהלך יום הבחירות/מערכת וואלה! NEWS, איתן אלחדז

בשל ההובלה הצפויה מראש של בנט, בסביבתו של יו"ר המפלגה חששו במיוחד מאחוזי הצבעה נמוכים, ומכך שתומכיו של בנט ירגישו שהניצחון בטוח בידיו ולכן לא יצאו להצביע. לאורך כל היום אכן הסתמנו אחוזי הצבעה נמוכים, ולקראת השעה 18:00 בערב שיגר בנט הודעה קולית לכלל חברי המפלגה במטרה לדרבנם להצביע. "שמעתי בשעות האחרונות שיש כאלה שרוצים להעניש אותי", נשמע בנט בהקלטה. "רוצים שאני אמשיך לעמוד בראש הבית היהודי אבל ללמד אותי לקח על ידי זה שיצביעו עבור האחרים ואני מבין שזה בהיקפים משמעותיים". בסופו של דבר אחוזי ההצבעה היו גבוהים מהמצופה ועמדו על כ-50.67% שהם 15,701 מצביעים מתוך 30,734. בנט קיבל 12,600 קולות, ברנסקי 1,916 קולות וזאגא - 1,074 קולות.

במערכת הפוליטית מעריכים כי בנט צפוי בהמשך לנסות לסיים את השותפות עם מפלגת האיחוד הלאומי ולנסות לרענן את שורות הבית היהודי בפרצופים חדשים. מיד עם היוודע תוצאות ההצבעה בירך יו"ר האיחוד הלאומי, שר החקלאות אורי אריאל, את בנט, ואמר כי "עכשיו הזמן לשבת יחד עד שיצא עשן לבן ולסכם על אחדות וריצה משותפת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי בבחירות הבאות. הציבור שלנו דורש אחדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully