וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיך להסתבך: הפנטגון חוקר את התשלומים שפלין קיבל מרוסיה ומטורקיה

28.4.2017 / 0:45

ועדת הביקורת הפנימית בפנטגון פתחה בחקירה נגד היועץ הבכיר לשעבר של טראמפ, בגין כספים שקיבל מממשלות זרות אף שהוזהר כי אסור לו. הבית הלבן: "ממשל אובמה העניק לו את הסיווג הבטחוני שנה לאחר המעשים"

צילום: רויטרס

ועדת הביקורת הפנימית של משרד ההגנה האמריקני פתחה אתמול (חמישי) בחקירה נגד מייקל פלין, היועץ לביטחון לאומי לשעבר לנשיא דונלד טראמפ, בנוגע לתשלומים שקיבל מגופים הקשורים לממשלות רוסיה וטורקיה. פלין נאלץ להתפטר מתפקידו בבית הלבן אחרי פחות מחודש, לאחר שהתברר כי שיקר בנוגע למגעים שקיים עם רוסיה טרם כניסתו לתפקיד.

פלין, גנרל בדימוס, הוזהר בעבר מפורשות כי אסור לו לקבל תשלומים ממדינות זרות, ולא ביקש אישור על ביצוע התשלומים. הוא לא דיווח עליהם בזמן אמת, ולא נרשם כ"סוכן זר", כמתחייב בחוק מתוקף היותו לוביסט בחברה הקשורה לממשלת טורקיה עד לאחר שהודח מתפקידו.

לפני כשנתיים הוזמן פלין לראיון בתשלום במסגרת אירוע של תחנת הטלוויזיה RT, הקשורה לקרמלין, וכן נכח בחגיגות עשר השנים לערוץ, שם ישב לצדו של הנשיא ולדימיר פוטין.

דובר הקרמלין : התפטרות היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב היא עניין פנימי אמריקני. רויטרס
ממשיך להסתבך. פלין/רויטרס

דובר הבית הלבן שון ספייסר נשאל אמש האם הליך הבדיקה שנעשה לפלין בטרם מינויו היה מספק, וגלגל את האחריות לממשל אובמה: "הגנרל פלין היה קצין בכיר שהחזיק בסיווג ביטחוני שחודש לאחרונה בשנת 2016 על ידי ממשל אובמה", אמר ספייסר בתדרוך העיתונות היומי, "הפעולות הללו (האירוע ברוסיה שעליו קיבל כסף, ע"נ) התרחשו ב-2015. אם הם חושבים שהוא עשה משהו לא בסדר שיבדקו זאת, אבל הסיווג שהיה לו ניתן על ידי ממשל אובמה".

ספייסר שב והצדיק את ההחלטה לדחוק את פלין מתפקידו, ואמר כי "הנשיא קיבל את ההחלטה הנכונה בזמן הנכון". לאחר התפטרותו של פלין, אמר ספייסר כי "לא מדובר בסוגיה משפטית, אלא בסוגיה הקשורה באמון".

חבר הקונגרס הדמוקרטי אלייז'ה קאמינגס, שפרסם את המסמכים המעידים על דבר החקירה, אמר כי "אין לנו בדל ראיה שפלין חשף את התשלומים או שקיבל רשות לקבל אותם, כנדרש בחוק".

(עדכון ראשון: 21:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully