וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי התקיפה בסוריה: כלי טיס שחצה את הגבול יורט בידי פטריוט

אמיר בוחבוט, עדי חשמונאי ועמרי נחמיאס

28.4.2017 / 0:30

דובר צה"ל אישר כי טיל פטריוט שוגר לעבר כלי טיס בלתי מאויש, שהגיע מסוריה. תושבים בצפון דיווחו כי שמעו הדי פיצוצים באזור. ארה"ב הגיבה על התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה: "מוצדק שפועלים כשמזהים איום". צפו בתיעוד היירוט

צלמים זמניים מורשים

לאחר התקיפה שיוחסה לישראל בנמל התעופה בדמשק, חיל האוויר יירט בהצלחה כלי טיס סורי שחדר אמש (חמישי) לשטח המדינה בגבול הצפון. דובר צה"ל אישר כי טיל פטריוט שוגר "לעבר מטרה ברמת הגולן". מצלמות אבטחה בבית פרטי באזור תיעדו את היירוט.

תושבים בצפון דיווחו על הדי פיצוצים, אולם לא קיבלו הנחיות מיוחדות מפיקוד העורף. לדברי גורמי ביטחון, מסתמן שמדובר ביירוט של כלי טיס לא מאויש. בצה"ל ובחיל האוויר ממשיכים בתחקור האירוע החריג.

אלימלך גרסטל, תושב צפת, סיפר כי היה "בדיוק בין תפילת מנחה לערבית. כשיצאתי מבית הכנסת שמעתי בום מטורף ומחריש אוזניים. כולם מסביב נבהלו – זה הרעיד לא רק את בית הכנסת, אלא את כל האזור. למרות שהיו אירועים דומים מספר פעמים בשנים האחרונות, עדיין אי אפשר להיות מוכן לזה".

עוד בנושא:
מנסה להשיג שקט בגבול – בלי לחשוש מרוסיה: ליברמן על חבל דק
רוסיה נגד התקיפה המיוחסת לישראל: "יש לכבד את הריבונות בסוריה"
סוריה מאשרת: ישראל תקפה ליד נמל התעופה בדמשק; "התגובה תבוא"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היירוט בשמי ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם מודיעיני מסר לרויטרס אתמול בלילה כי ישראל תקפה סמוך לשעה 4:00 מחסני תחמושת של חיזבאללה ליד נמל התעופה הבינלאומי של דמשק. רשת "אל מנאר" של חיזבאללה ייחסה גם היא את התקיפה לישראל.

לאחר כמה שעות אישרה סוריה כי ישראל תקפה בשטחה. סוכנות הידיעות הרשמית של המדינה הודיעה כי טילים שנורו מישראל פגעו ליד שדה התעופה בדמשק. "המעשים התוקפניים גרמו לפיצוצים", נמסר. לפי הסוכנות, נזק כבד נגרם לרכוש.

סגן דובר מחלקת המדינה מארק טונר התייחס אמש לתקיפה המיוחסת לישראל, ואמר כי "חיזבאללה הוא ארגון טרור שמאפשר למשטר הסורי לבצע מתקפות ולייצר אי-יציבות באזור". בתשובה לשאלה אם עימות בין ישראל לסוריה יגרום לאי-יציבות, אמר כי "זה מוצדק שהם (ישראל – ע"נ) פועלים כשהם מזהים איום".

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פיצוצים עזים בסמוך לנמל התעופה בדמשק. טוויטר, צילום מסך
התקיפה בדמשק הלילה/צילום מסך, טוויטר

גורם סורי מסר לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" כי "התגובה לא תאחר לבוא" והדגיש כי צבא סוריה והמיליציות שנלחמות לצדו "יהרגו עוד משתפי פעולה עם ישראל". גורם סורי אחר אמר לאתר "אל-ראד" הירדני כי "הירי הישראלי הוא ניסיון נואש להרים את המורל של ארגוני הטרור שקורסים תחת מכות הצבא הסורי".

מוקדם יותר אתמול מתחה רוסיה ביקורת חריפה על ישראל. לדברי דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, "ישראל ומדינות אחרות צריכות להימנע מפעולות שיגבירו את המתיחות באזור. יש לכבד את הריבונות הסורית". לצד זאת, הוא הוסיף כי התיאום בין צבאות ישראל ורוסיה נמשך.

(עדכון ראשון: 19:59)

יירוט כלי טיס שחצה את הגבול מסוריה בשמי רמת הגולן, אפריל 2017. מצלמות אבטחה, מערכת וואלה! NEWS
תיעוד היירוט ממצלמות האבטחה/מערכת וואלה! NEWS, מצלמות אבטחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully