וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה נגד התקיפה המיוחסת לישראל: "יש לכבד את הריבונות בסוריה"

27.4.2017 / 16:14

דובר הקרמלין התייחס במסיבת עיתונאים לאירוע בנמל התעופה בדמשק, ואמר כי "ישראל ומדינות אחרות צריכות להימנע מפעולות שיגבירו את המתיחות באזור". לצד זאת, הוסיף כי התיאום בין צבאות ישראל ורוסיה נמשך

צילום: בני בן-סימון, עריכת וידאו: ניר חן

רוסיה מתחה היום (חמישי) ביקורת חריפה על ישראל בעקבות התקיפות המיוחסות לה הלילה בנמל התעופה בדמשק. לדברי דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, "ישראל ומדינות אחרות צריכות להימנע מפעולות שיגבירו את המתיחות באזור" וכי "יש לכבד את הריבונות הסורית". לצד זאת, הוא הוסיף כי התיאום בין צבאות ישראל ורוסיה נמשך.

מוקדם יותר היום אישרה סוריה כי ישראל תקפה בשטחה. סוכנות הידיעות הרשמית של המדינה הודיעה כי טילים שנורו מישראל פגעו ליד שדה התעופה בדמשק. "המעשים התוקפניים גרמו לפיצוצים", נמסר. לפי הסוכנות, נזק כבד נגרם לרכוש.

עוד בנושא:
סוריה מאשרת: ישראל תקפה ליד נמל התעופה בדמשק; "התגובה תבוא"
השר כץ רמז לאחריות ישראל בתקיפה בסוריה: "תואם את המדיניות שלנו"
דיווח: ישראל תקפה מצבור נשק של חיזבאללה ליד שדה התעופה בדמשק

פיצוצים עזים בסמוך לנמל התעופה בדמשק. טוויטר, צילום מסך
התקיפה בדמשק הלילה/צילום מסך, טוויטר

גורם סורי מסר לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" כי "התגובה לא תאחר לבוא והדגיש כי צבא סוריה והמיליציות שנלחמות לצדו יהרגו עוד משתפי פעולה עם ישראל". גורם סורי אחר אמר לאתר "אל ראד" הירדני כי "הירי הישראלי הוא ניסיון נואש להרים את המורל של ארגוני הטרור שקורסים תחת מכות הצבא הסורי".

גורם מודיעיני באזור מסר לרויטרס הלילה כי ישראל תקפה סמוך לשעה 4:00 מחסני תחמושת של חיזבאללה ליד נמל התעופה הבינלאומי של דמשק. רשת "אל מנאר" של חיזבאללה ייחסה גם היא את התקיפה לישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, במסיבת עיתונאים, מוסקבה. אפריל 2016. רויטרס
"התיאום בין הצבאות נמשך". נשיא רוסיה ולדימיר פוטין/רויטרס

לפי הגורם, מטרת התקיפה הייתה מצבור נשק של הארגון השיעי, במחסנים שאליהם מגיעים כלי נשק ותחמושת מאיראן עבור בעלות בריתה באזור. הוא טען כי טהראן שולחת כמות משמעותית של כלי נשק לשדה התעופה באמצעות מטוסים מסחריים וצבאיים., והסביר כי מצבור הנשק משרת כמה מיליציות שיעיות הפועלות בסוריה ונתמכות בידי איראן.

עם זאת, מקור צבאי סורי טען בשיחה עם סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" כי לחיזבאללה אין מחסני תחמושת בשדה התעופה בדמשק. "ישראל תוקפת בסוריה ומנצלת את הימצאות כוחות ממדינות העולם. התקיפה הזאת לא תעבור בשקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully