וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן נגד חמאס: "הרשות תפסיק לממן את אספקת החשמל לרצועת עזה"

הרשות הפלסטינית הודיעה היום למתאם פעולות הממשלה בשטחים כי תחדל לאלתר במימון תצרוכת החשמל שישראל מעבירה לרצועה, שנאמדת בכ-40 מיליון שקלים בחודש. מדובר בשלב נוסף במאבק בין הרשות לחמאס ובעל השלכות מרחיקות לכת על המשבר ההומניטרי ברצועה

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

הרשות הפלסטינית תפסיק לשלם על צריכת החשמל שישראל מספקת לרצועת עזה – כך על פי הודעתה היום (חמישי) למתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי. לפי ההודעה, היא תחדל ממימון אספקת החשמל באופן מידי. המהלך צפוי להחריף את המשבר ההומניטרי ברצועה באופן קיצוני.

ישראל מספקת לרצועת עזה חשמל באמצעות עשרה קווי חשמל המייצרים 125 מגה וואט – כ-30% מאספקת החשמל הנדרשת בעזה. עלות צריכת החשמל בעזה נאמדת בכ-40 מיליון שקלים בחודש, אותם מקזזת ישראל ממסי הרשות הפלסטינית.

הודעתה של הרשות היא שלב נוסף במאבקי השליטה של היו"ר אבו מאזן וחמאס. לפי מקורביו, הוא צפוי להציב בימים הקרובים אולטימטום לארגון: מסרו את השליטה ברצועה לממשלת הרשות - או שנעצור על העברת כספים לעזה. לצעד כזה יהיו השלכות מרחיקות לכת על כל הצדדים: ישראל, הרשות הפלסטינית, חמאס ותושבי הרצועה.

לקריאה נוספת:
עם 12 שעות רצופות ללא חשמל, חבית הנפץ העזתית שוב קרובה לפיצוץ
ישראל מתכוונת להקים קו חשמל חדש לרצועת עזה
דוח: משבר האנרגיה יביא לאסון ברשות הפלסטינית עד 2030

משפחה יושבת סביב מדורה בזמן הפסקת חשמל בחאן יונס עזה, ינואר 2017. AP
שלב נוסף במאבק בין אבו מאזן לחמאס. רצועת עזה/AP

משבר האנרגיה בעזה הלך והחריף בחודשים האחרונים. ברוב חלקי הרצועה ישנה אספקת חשמל במשך ארבע עד שש שעות ביממה. אולם תחנת הכוח ורשות האנרגיה של עזה הודיעו באחרונה שאין באפשרותן לרכוש עוד סולר במחיר מלא, הכולל את מס הבלו שמייקר אותו באופן דרמטי. בשבוע שעבר אף אזל הסולר בתחנת החשמל האחרונה ברצועה. חמאס דורש כי הרשות הפלסטינית תשלם את המס כפי שעשתה מאז 1994 - אך זו מסרבת לכך.

בשבוע שעבר נגמר הסולר בתחנת החשמל האחרונה ברצועת עזה. ככלל, לתחנה יכולת לספק 120 מגה וואט. כמות הדלקים שרוכשת הרשות הפלסטינית מאפשרת ייצור של 60 מגה וואט, כ-15% מהאספקה הנדרשת ברצועה, ומצרים מספקת 25 מגה וואט - כ-6.25% מהכמות הנדרשת לתושבים.

עוד באותו נושא

רגע האמת של עזה: אבו מאזן עלול להתנתק מהרצועה – ולסבך את ישראל

לכתבה המלאה
תושבי עזה מתמודדים עם הפסקות החשמל בעקבות מחסור בדלק, 16 בנובמבר 2013. רויטרס
המשבר ההומניטרי צפוי להחריף. תושב עזה משתמש בגנרטור לאספקת חשמל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully