וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל תקפה מצבור נשק של חיזבאללה ליד שדה התעופה בדמשק

27.4.2017 / 9:25

פיצוצים עזים אירעו בלילה ליד נמל התעופה שבבירת סוריה. גורם מודיעיני באזור לרויטרס: ישראל פגעה במחסנים של חיזבאללה בדמשק, באזור שבו פועלת איראן ומספקת נשק, גם באמצעות מטוסים מסחריים. השר ישראל כץ: "האירוע תואם לחלוטין את המדיניות שלנו"

צילום מסך

ישראל תקפה הלילה (חמישי) מחסני תחמושת של חיזבאללה ליד נמל התעופה הבינלאומי של דמשק - כך מסר גורם מודיעיני באזור לרויטרס. רשת "אל מנאר" של חיזבאללה ייחסה גם היא את התקיפה לישראל. לפי הדיווחים בכלי התקשורת הערביים, נזק נגרם לרכוש, אך לא היו נפגעים בנפש. בריאיון לגל"צ הבוקר התייחס השר לענייני מודיעין ישראל כץ לתקיפה ואמר כי "האירוע תואם לחלוטין את מדיניות ישראל למניעת התעצמות חיזבאללה".

בסביבות השעה 4:00 בבוקר נשמעה סדרת פיצוצים עזים באזור שדה התעופה, שהובילה לשריפה גדולה. לפי הגורם שהתראיין לרויטרס, מטרת התקיפה הייתה מצבור נשק של הארגון השיעי, במחסנים שאליהם מגיעים כלי נשק ותחמושת מאיראן עבור בעלות בריתה באזור. לפי הגורם, טהראן שולחת כמות משמעותית של כלי נשק לשדה התעופה באמצעות מטוסים מסחריים וצבאיים. הוא אמר כי מצבור הנשק משרת כמה מיליציות שיעיות הנתמכות בידי איראן.

שני גורמים בכירים בכוחות המורדים הפועלים באזור דמשק דיווחו כי באזור שדה התעופה, שבפרברים המזרחיים של הבירה, אירעו חמש תקיפות שפגעו במחסני התחמושת. "הפיצוץ היה ענק ונשמע בכל רחבי דמשק", מסר רמי עבד אל-רחמן, ראש הארגון הסורי לזכויות אדם.

לקריאה נוספת:
דיווחים ערביים: "שלושה חיילים סורים נהרגו בתקיפת צה"ל באזור קוניטרה"
קצין בכיר: "מטרת התקיפה במרכז סוריה – מאה טילים שיועדו לחיזבאללה"

תקיפה בשדה תעופה של דמשק, סוריה, 27 באפריל, 2017. טוויטר, צילום מסך
הפיצוצים בדמשק, הלילה/צילום מסך, טוויטר

לפני כחודש וחצי תקפה ישראל במרכז סוריה. התקיפה נחשפה לאחר שטיל נ"מ נורה לעבר מטוסי חיל האוויר, וטיל "חץ" שוגר לעברו. השבוע התייחס קצין בכיר בצה"ל לתקיפה ואמר כי הושמדו בה "מאה טילים של הצבא הסורי שהיו מיועדים להגיע לידי חיזבאללה". הוא הוסיף כי בשנים האחרונות צה"ל פעל לא פעם נגד הסורים.

בשבוע שעבר התבטא קצין בכיר נוסף בנוגע לאותה תקיפה הישראלית בסוריה. לדבריו, הירי לעבר ישראל בחודש שעבר "משקף שינוי בתפיסת המשטר – זה מעיד על ביטחון גובר שלו", אמר. הוא הבהיר כי הירי, שיורט על ידי מערכת "חץ 3", שוגר כ-20 דקות אחרי שסיימו מטוסי חיל האוויר לתקוף יעדים במדינה ושבו לשטח ישראל.

בשבת דווח בכלי תקשורת ערביים כי ישראל תקפה עמדה של צבא סוריה באזור קוניטרה. לפי כמה מן הדיווחים, שלושה חיילים נהרגו בתקיפה. מדובר צה"ל נמסר כי "איננו מתייחסים לפרסומים זרים".

בהמשך למתיחות בגבול סוריה, ביום שישי האחרון התפוצצו שלוש פצצות מרגמה בשטח פתוח בצפון רמת הגולן, כתוצאה מזליגת ירי ממלחמת האזרחים בסוריה. בתגובה לכך, תקף צה"ל את מקורות הירי בסוריה. "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה ורואה במשטר הסורי האחראי על הנעשה בשטחו", נמסר מדובר צה"ל.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בצה"ל מנסים לייצב לאחרונה את הגבול עם סוריה בארבעה מהלכים. ראשית, ישראל פועלת לסיכול כל ניסיון להפר את הסטטוס קוו באזור, בין שמדובר בהברחת נשק או בין שזו זליגה של ירי לעבר שטח מדינת ישראל. בעיני מערכת הביטחון, הכתובת הייתה ונותרה צבא אסד. בשנתיים האחרונות תקף צה"ל יעדים רבים של צבא סוריה, הסב נזקים לתשתיות ומערכות נשק ואף גרם לאבדות בשורות הצבא.

שנית, צה"ל ממשיך לשמר מנגנון של מניעת חיכוך עם רוסיה ופרט ל"קו החם" בין הצבאות למקרי חירום בזמן אמת. שלישית, צה"ל מעודד חזרה של כוחות אונדו"ף לסוריה לאיוש מוצבים בתמורה לערובה של מדינת ישראל לביטחונם. נדבך נוסף ורביעי, שתורם ליציבות בגבול, לדברי הקצין הבכיר, הוא המשך הטיפול באזרחים הסורים שנפצעים בקרבות השונים בסוריה. הקצין חשף כי בימים אלו מאושפזים בישראל יותר מ-50 אזרחים סורים שנפצעו בסוריה ומתחילת הלחימה אושפזו בישראל אלפי אזרחים.


(עדכון ראשון: 07:00)

תקיפה בשדה תעופה של דמשק, סוריה, 27 באפריל, 2017. טוויטר, צילום מסך
אש מאירה את שמי דמשק, הלילה/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully