וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוץ במס החברות, ביטול מס הירושה: רפורמת המס של טראמפ

הנשיא הציג תכנית לשינוי נרחב במערכת המיסוי האמריקנית, שנועדה לטענת אנשיו לתמוך בתאגידים ולעודד השקעות במדינה. שר האוצר: "קיצוץ המס הגדול ביותר בהיסטוריה". סנאטור דמוקרטי בכיר: "מיטיב רק עם העשירים ביותר, כמו הנשיא"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(טראמפ, בחודש שעבר: "רפורמת הבריאות שלי הולכת לעבוד מעולה")

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הציג אתמול (רביעי) את תכניתו לרפורמה מקיפה במערכת המיסוי האמריקנית, שעיקריה הפחתת מס החברות מלפחות 35% ל-15% בלבד, והפחתת המיסוי על אזרחים עם הכנסה ממוצעת. על פי תקציר התכנית, שנמסרה הערב מהבית הלבן, טראמפ מתכוון גם להפחית את מספר מדרגות המס ולבטל את "מס הירושה".

על פי החוק האמריקני, רק הקונגרס יכול להורות על שינויים מהותיים במיסוי, ועל פי המסמך הרשמי שהופץ מהבית הלבן, אנשיו של טראמפ יפעלו במהלך חודש מאי לקידום מגעים עם חברי הסנאט ובית הנבחרים, על מנת להגיע לתכנית מפורטת שתעבור בהצבעה בשני בתי הקונגרס. מחוקקים רפובליקנים בירכו על התכנית שהוצגה הערב, וטענו כי היא "תסמן נקודות מרכזיות" במאמצי הקונגרס לשנות את מערכת המס האמריקנית.

עוד בוואלה! NEWS:
מכה לטראמפ: ביהמ"ש הקפיא את הסנקציות על ערים הקולטות מהגרים
מדענים נגד טראמפ: אלפים השתתפו בצעדות למען המדע בארה"ב
אדלסון וחברת נפט מוונצואלה: התורמים לטקס השבעת טראמפ נחשפים

מזכיר האוצר האמריקני, מנוצ'ין, דן בהצעת הרפורמה במס של טראמפ בבית הלבן בוושינגטון 26 באפריל 2017. רויטרס
מנוצ'ין, הערב, לצד כהן ודובר הבית הלבן שון ספייסר/רויטרס

התכנית, שהוצגה במסיבת עיתונאים מיוחדת בבית הלבן על ידי ראש המועצה הכלכלית הלאומית גארי כהן ושר האוצר סטיבן מנוצ'ין, נועדה לפשט את מערכת המיסוי וכוללת כמה מרכיבים שנועדו להקל על חברות ותאגידים. וכך, לטענת תומכיה, לעודד השקעות. בין היתר, יוסרו מסים קבועים שמנעו מחברות להזרים כספים לתוך ארצות הברית.

מנוצ'ין הבהיר כי התכנית מבקשת עוד לבטל הקלות במס, מלבד ריבית על משכנתא ופטור ממס לתרומות. כמו כן, שיעור מס ההכנסה המקסימלי יופחת מ-39.6% ל-35%. הוא תיאר את התכנית כ"קיצוץ המס הגדול ביותר" בהיסטוריה האמריקנית, וטען כי תזכה לתמיכה נרחבת. עם זאת, התכנית עוררה חשש מפני החרפת הגרעון, בשל העובדה שאינה מציגה הצעות למקורות הכנסה אלטרנטיביים לממשל, במקום קיצוצי המסים.

נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ ויושב ראש בית הנבחרים פול ראיין, וושינגטון. נובמבר 2016. רויטרס
"אנחנו מסכימים על 80%". טראמפ וראיין/רויטרס

יו"ר בית הנבחרים פול ראיין, שקרא זה זמן רב לרפורמה בתחום המסים, הביע תמיכה בתכנית, על אף שהיא אינה כוללת את אחד מהצעדים שביקש לקדם – "מס גבול" על ייבוא. לדברי ראיין, "ראינו רק הצצה, אבל בינתיים אנחנו אוהבים את זה". הוא הבהיר: "זה שם אותנו על אותו הדף. אנחנו מסכימים על 80%, ולגבי ה-20% הנוספים, אנחנו קרובים מספיק".

מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר, הביע מנגד ביקורת חריפה על התכנית. "אם תכניתו של הנשיא היא קיצוץ מס ענק לעשירים ביותר במדינה – תכנית שתיטיב בעיקר עם אנשים כמו הנשיא טראמפ – אנחנו, הדמוקרטים, לא נעבור על זה בשתיקה". שומר כינה את הקיצוץ במס החברות "מתנה לעשירים ביותר, שתפוצץ את הגרעון".

הסנטור האמריקני צ'אק שומר. AP
הדמוקרטים יצליחו לבלום את הרפורמה? שומר/AP

הצעתו של טראמפ מגיעה כחודש לאחר שניסיונו להציג רפורמה מקיפה בנושא אחר שקשור למדיניות הפנים - ביטוח הבריאות הממלכתי - נכשלה בקונגרס. דקות לפני שהיתה אמורה להתקיים הצבעה על רפורמת הבריאות שרצה להעביר, ביקש הנשיא מיו"ר בית הנבחרים לבטל את ההצבעה. זאת, לאחר שהבין כי אין בידיו את הרוב הדרוש להעברת הרפורמה, מה שהיה עלול לסיימה בכישלון עבורו.

(עדכון ראשון: 21:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully