וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל: "זיכוי עמיר מולנר הוא זוטות, חלק מחיכוך עם עבריינים"

26.4.2017 / 19:00

בשיחה עם כתבים לקראת יום העצמאות, התייחס רוני אלשיך בביטול לתיק נגד ראש ארגון הפשיעה שזוכה מחמת הספק מהפרעה לשוטר: "זה לא תיק הדגל, אלא חלק מקוריוזים שאנחנו חיים איתם". על חקירת רה"מ: "אף אחד לא מפריע לנו"

צילום: אבי כהן עריכת וידאו: ניר חן

המפכ"ל רוני אלשיך הגיב היום (רביעי) לזיכויו של העבריין עמיר מולנר מאישום של הפרעה לשוטר, ואמר כי "זה לא היה תיק הדגל של המשטרה, אלא זוטות שהגיעו לבית המשפט, חלק מהקוריוזים שאנו חיים איתם. המבחן האמיתי הוא תיקים משמעותיים נגד עבריינים שהולכים להרבה שנים בכלא".

מולנר זוכה אתמול מחמת הספק מעבירות של הכשלת שוטר והפרעה לשוטר במילוי תפקידו, על מקרה שאירע ב-2013 כשלא פתח את דלת ביתו לשוטרים שהגיעו לביתו. לאחר שסירב פרצו השוטרים לביתו, והאשימו אותו בהכשלת שוטר. ראש ארגון הפשיעה, שייצג את עצמו בהליך, טען כי השוטרים דפקו בדלת רק דקות אחדות, ולא במשך שעה ארוכה.

במשטרה אמרו לאחר הזיכוי כי "הנאשם זוכה, אולם אין מחלוקת שהשוטרים הגיעו לדירה כחוק והמתינו חמש שעות מחוץ לדלת. בית המשפט קבע שלא נפלה דופי בעבודת המשטרה והשוטרים". על כך הוסיף היום המפכ"ל במפגש עם כתבים לקראת יום העצמאות: "יש הבדל בין 'זוכה' ל'זוכה מחמת הספק', מחמת הספק לא אומר שהמשטרה לא צודקת אלא שהוא הצליח להטיל ספק בשאלה אם הוא שמע או לא שמע את דפיקות השוטרים בדלת.

"אתם מבינים שבסופו של דבר זה לא התיק נגד עמיר מולנר, זה חלק מחיכוך של המשטרה מול עבריינים", טען אלשיך, "משטרה שמפחדת להתחכך עם עבריין מביאה פחות תוצאות. עבריין לא צריך להרגיש שהמשטרה מתרחקת ממנו.

"החיכוך עם העבריינים הוא כדי להצר את צעדיהם. בחיכוך הזה יש גם תוצאות שהעבריין יוצא משלוותו ועושה טעויות וגם עובר על החוק בעבירות זוטות ואנחנו מטפלים בהן. זה מה שהאזרח מצפה מאיתנו וגם מצפה שלא נפחד מעבריינים כולל עבריינים בכירים וכולל שלא נוותר להם על הזוטות של היום יום. זה חלק מהחיכוך ובעיני זה בסדר גמור". הוא ציין כי את התיק לא הוביל פרקליט בכיר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
המפכ"ל אלשיך: "חקירות רוה"מ נתניהו נמצאות בישורת האחרונה". רוני כנפו
"לא תיק הדגל". אלשיך/רוני כנפו

אלשיך סירב לענות לשאלות בנוגע לחקירות ראש הממשלה, אך הדגיש בהתייחס לדיווחים על מחלוקות בין המשטרה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט: "אף אחד לא מפריע לנו, אנחנו עושים את עבודתנו. ברגע שנוכל לומר, יהיה ברור מה ענינו ומה התשובה הרלוונטית".

בטקס לכבוד יום העצמאות, העניק המפכ"ל דרגות תת-ניצב לשני קצינים במחוז חוף ובמחוז הצפון, שיעמדו בראש שני מרחבים חדשים. בנוסף, הודיע אלשיך על פתיחתן של 12 תחנות משטרה חדשות במגזר הערבי.

דיון בתיקו של מולנר, בשלום תל אביב 24 באפריל 2017. ניב אהרונסון
ייצג את עצמו, זוכה מחמת הספק. מולנר/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully