וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "לא רוצים להוריד את קים על הברכיים, רק להכניס בו היגיון"

ראש הפיקוד הפסיפי בצבא ארה"ב טען בשימוע בקונגרס כי "עם כל ניסוי, קוריאה הצפונית מתקרבת עוד יותר לנשק גרעיני". לדבריו, "כל האופציות על השולחן". שר החוץ של סין: "להימנע מפרובוקציות". הלילה יתודרכו כל הסנאטורים ב"תמונת המצב הצבאית"

=עריכה: ניר חן

הארי האריס, ראש הפיקוד הפסיפי של צבא ארצות הברית, התייחס היום (רביעי) בשימוע בקונגרס באופן נרחב להתמודדות הביטחונית עם קוריאה הצפונית, וטען כי "אנחנו רוצים להכניס בקים ג'ונג און היגיון – לא להוריד אותו על ברכיו". האריס הבהיר בפני ועדת בית הנבחרים לענייני הכוחות המזוינים כי "עם כל ניסוי, קים מתקרב עוד יותר למטרתו המוצהרת, פיתוח יכולת גרעינית התקפית שיכולה לפגוע בארצות הברית". הוא הוסיף כי בשנים האחרונות נרשמו כ-60 "אירועים" בליסטיים.

"כפי שהנשיא דונלד טראמפ ושר ההגנה ג'יימס מאטיס הבהירו, כל האופציות על השולחן", הוסיף האריס, שציין את המחויבות האמריקנית להגן על קוריאה הדרומית, שכנתה של פיונגיאנג ובעלת בריתה של וושינגטון. במסגרת זאת, הבהיר האריס כי מערכת ההגנה האווירית שהציב הצבא האמריקני בקוריאה הדרומית "תהיה מבצעית כבר בימים הקרובים".

עוד בוואלה! NEWS:
מאות תותחים וירי ארטילרי כבד: ממדי התרגיל של צפון קוריאה נחשפים
ברקע המתיחות עם צפון קוריאה: סין מציגה נושאת מטוסים ראשונה מתוצרתה
דרום קוריאה: החלה פריסת המערכת האמריקנית ליירוט טילים

אדמירל הארי האריס, ראש הפיקוד הפסיפי של צבא ארצות הברית, וושינגטון, 26 באפריל 2017. רויטרס
"80% מהכלכלה הצפון קוריאנית מבוססת על סין". האריס, היום/רויטרס

האריס התייחס גם למגעים מול סין, בניסיון לקדם סנקציות נגד פיונגיאנג. "80% מהכלכלה הצפון קוריאנית מבוססת על סין", הבהיר הבכיר הצבאי. כמו כן, הוא ציין כי הצבא האמריקני ערוך להתמודד עם כל איום על כוחותיו באזור, אולם טען כי "אפשר להגדיל" את מערכי ההגנה האווירית האמריקניים. זאת, כמה שעות לאחר שהצבא האמריקני פרסם תיעוד של ניסוי שיגור בטילים הגנתיים בין-יבשתיים, מבסיס בקליפורניה.

שר החוץ של סין וונג יי קרא היום, במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם מקבילו הגרמני זיגמר גבריאל בברלין, לקדם פתרון בדרכי שלום למשבר הטילים הצפון קוריאני. "המשימה הדחופה ביותר כרגע היא חידוש המשא ומתן, וכל הצדדים בסכסוך חייבים להשתתף בזה". לדבריו, "הביטחון והיציבות שבריריים למדי, ויש סיכון לסכסוך חדש, או לתקריות חדשות, בכל רגע. לפיכך, אנו קוראים לכל הצדדים להימנע ממעשים או מהצהרות שיובילו לפרובוקציות חדשות".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
ניסוי בטיל בין-יבשתי, בסיס חיל האוויר האמריקני, ונדנברג, קליפורניה, 26 באפריל 2017. רויטרס
מערכת ההגנה "תהיה מבצעית כבר בימים הקרובים". הניסוי האמריקני, היום בקליפורניה/רויטרס

בתוך כך, הלילה צפויים כל חברי הסנאט להגיע לתדרוך חריג בבית הלבן, בהשתתפות שר החוץ רקס טילרסון, שר ההגנה ג'יימס מאטיס, ראש המודיעין הלאומי דן קואטס וראש המטות המשולבים של הצבא האמריקני, ג'וזף דנפורד. על פי דובר הבית הלבן שון ספייסר, טילרסון והבכירים הנוספים – שאליהם אולי יצטרף הנשיא טראמפ – ידונו במצב הנוכחי ו"יציגו את תמונת המצב הצבאית".

הסנאטור הרפובליקני הבכיר לינדזי גרהאם טען לקראת הדיון כי אם לנשיא טראמפ יש "קו אדום" בנוגע לקוריאה הצפונית, הוא חייב להבהיר זאת. "קוריאה הצפונית לא תפסיק לפתח נשק גרעיני, עד שהעלות תעבור את התועלת", טען, "אם סין וקוריאה הצפונית מאמינות שהנשיא טראמפ לא יאפשר לזה לקרות, יש סיכוי לפתור זאת בדרכי שלום".

תרגיל צבאי בקוריאה הצפונית, 26 באפריל. טוויטר, צילום מסך
התרגיל הצבאי של קוריאה הצפונית, אתמול/צילום מסך, טוויטר

השימוע המיוחד מגיע יום לאחר שקוריאה הצפונית ציינה במצעד צבאי ענק 85 שנים לייסוד הצבא, ובתום כמה שבועות שבהם החריף הטון בין הצדדים. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית, מנהיג המדינה קים ג'ונג און צפה בתרגיל, שבו נעשה שימוש בכ-350 כלי ארטילריה בטווחים שמגיעים עד סיאול ואזורים נוספים. חגיגות הצבא הקוריאני נערכו במקביל לתרגיל האש החיה שמקיימים חילות הים של קוריאה הדרומית וארצות הברית ממערב לחצי האי הקוריאני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully