וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לסכסוך: פארק התעשייה בדרום הועבר לשטחה של נתיבות

26.4.2017 / 19:37

שר הפנים דרעי חתם על צו שהעביר את פארק תעשיות נ.ע.מ משטחן של המועצות האזוריות שדות נגב ומרחבים, שנה וחצי לאחר ההמלצה לעשות כך ורק בעקבות השגת הבנות בין ראשי הרשויות שסירבו לקבל את המסקנות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השר דרעי חותם על הצו "העברת הפארק תגדיל הכנסותיה של נתיבות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

פארק תעשיות נ.ע.מ הועבר היום (רביעי) לשטחה המוניציפלי של העיר נתיבות משטחן של המועצות האזוריות שדות נגב ומרחבים, כשנה וחצי. שר הפנים אריה דרעי חתם על הצו להעברת הפארק בעקבות השגת הסכמות בין ראשי הרשויות המקומיות הנוגעות למעבר, כשנה וחצי לאחר שהוגשו מסקנות ועדה שדנה בנושא.

הצו נחתם לאחר שהשר דרעי הציע מתווה לניהול משותף של הפארק, ולאחר הודעת ראשי המועצות האזוריות מרחבים ושדות נגב על הסכמתם למתווה. מסקנותיה של ועדת הגבולות, שהוקמה בספטמבר 2014, גרמו לחילוקי דעות קשים בין ראשי הרשויות. משרד הפנים ניהל מו"מ עם שלוש הרשויות כדי להגיע לפתרון מוסכם, על מנת להביא להגדלת הכנסתן של רשויות מוחלשות, תוך פיתוח מנועי צמיחה כלכליים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההסכם הושג לאחר פתרון הסכסוך בין דרעי לראש העיר זהר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוועדה המליצה בין היתר כי פארק נ.ע.מ, אזור תעשייה מרחבי המשותף למרחבים, שדות נגב ונתיבות, יעבור במלואו לשטחה המוניציפאלי של נתיבות. כמו כן, שטח בהיקף של 450 דונם, שעליו מתוכנן לקום אזור לוגיסטי צמוד לתחנת הרכבת בנתיבות, יעבור לרשות העיר כחלק משינוי גבולות שיסייע להגדלת הכנסות לטובת מתן שירות טוב לתושבים.

לאחר שהמלצות הועדה התקבלו ונחתמו בחודש דצמבר 2015 על ידי ראש הממשלה נתניהו, בתפקידו כממלא מקום שר הפנים, החליט השר דרעי, מיד עם כניסתו לתפקיד כי לא יחתום על הצווים, עד שהצדדים יגיעו להסכמה על מתווה לניהול הפארק.

במשך השנה האחרונה דחה השר את חתימתו מספר פעמים לאחר שראשי המועצות האזוריות שדות נגב ומרחבים התנגדו להמלצת וועדת הגבולות שהוקמה על ידי שר הפנים לשעבר גדעון סער. לדברי גורמים המעורבים בדבר, סכסוך בין דרעי לראש עיריית נתיבות יחיאל זהר בנוסף למחלוקת על יישום מסקנות הוועדה עצמה הביאו לעיכוב של כשנה ביישום מסקנות הוועדה אל הפועל.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נתיבות. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
המועצות האזוריות ונתיבות ינהלו יחד את הפארק/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

דרעי נפגש עם ראשי המועצות האזוריות מרחבים ושדות נגב שי חג'ג' ותמיר עידאן, שחששו כי העברת הפארק לנתיבות תפגע ביכולתן לנהל באופן מיטבי ומאוזן את פארק התעשייה שתושבי המועצות האזוריות מועסקים בו.
על פי המתווה שסוכם בהובלתו של מנכ"ל המשרד מרדכי כהן, לא יהיה בשינוי הגבולות ובהכרזה על חלוקת ההכנסות כשלעצמם כדי לבטל את ההסכם הקיים בין הרשויות בנוגע לניהול הפארק והוא נותר בעינו. כמו כן, חברת נ.ע.מ פארק תעשיות בע"מ תמשיך בתפקידה בניהול מנהלת הפארק בהתאם לקבוע בהסכם הקיים בין הרשויות.

משרד הפנים גיבש נוסח הסכם שותפות של המנהלת המשותפת שתסייע לייצר יציבות בין שלוש השותפות, תוך איזונים ובלמים. לאחר התערבות המשרד והגעה להסכמות בין הצדדים, החליט שר הפנים כי, בכפוף להחלטת בג"ץ שתיקבע בהמשך, ברצונו להוציא את המהלך לדרך ולחתום על הצווים להעברת השטחים, בהתאם להמלצות הועדה.

שר הפנים אריה דרעי מסר: "שהחיינו והגיענו לזמן הזה. אתם שכנים, גרים באותן אזור שהופך להיות מרכז הארץ. העברת פארק נ.ע.מ לשטחה של נתיבות, תאפשר להגדיל את הכנסותיה של העיר. דאגנו שסמכויות הניהול של המועצות האזוריות לא תפגענה. משרד הפנים הוביל מתווה טוב ומוסכם על כל הצדדים, לטובת התושבים ולטובת המשך התנופה והפיתוח באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully