וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב שני של צחנה בשרון: "זה בלתי נסבל, שוקלים לצאת מהעיר בסופ"ש"

תושבי היישובים בשרון נאלצים להתמודד עם הסירחון החריף שממשיך להגיע מהשטחים החקלאיים באזור: "האם הטענה של המשרד להגנת הסביבה שמדובר בדשן אורגני מרגיעה אותנו? התשובה היא לא". פעולות הכיסוי נמשכות, אך תנאי מזג האוויר מקשים על פיזור הריח

צילום: משרד להגנת הסביבה

הצחנה החריפה שמורגשת החל משעות הערב שלשום ביישובי השרון ובערים הסמוכות לא חלפה גם אתמול (רביעי), מבלי שפתרון למצב או סיומו נראים באופק. התושבים המיואשים נאלצים להתמודד עם הסירחון, ומספרים שהגל הנוכחי הוא לא הפעם הראשונה שהם נתקלים במפגע – וכנראה גם לא האחרונה.

ליאור דהן, תושב הרצליה, חושש מכך שריח הצחנה יישאר באוויר בימים הקרובים. לדבריו, הוא "שוקל לנסוע לסוף השבוע אל מחוץ לעיר, זה מצב בלתי נסבל, מזל שבבוקר שהיתי במשרד ונשמתי אוויר מזגנים". הוא הוסיף: "בכל פעם שפתחנו את החלון בעבודה, בתקווה שהריח יתפוגג, התאכזבנו".

שטח חקלאי שבו פוזר זבל דישון שלא הוצנע כהלכה צפונית לרעננה 26 באפריל 2017. המשרד להגנת הסביבה, מערכת וואלה! NEWS
"סירחון לא נורמלי". מקור הריח, באזור רעננה/מערכת וואלה! NEWS, המשרד להגנת הסביבה

ישי יצחקי, תושב פתח תקווה, דווקא מעודד מהשיפור באיכות האוויר. "אחרי שהתלוננו אמש שעות רבות על צחנה וסירחון קשה, אפשר לומר שבמהלך הלילה, המצב השתפר והחל, מהבוקר חזרנו לנשום", הבהיר, "להגיד לך שאני רגוע ומקבל את טענת המשרד להגנת הסביבה שמדובר בדשן אורגני ופסולת עופות שהניחוחות שלה הגיעו עד לפתח תקווה? אני עדיין מתקשה לקבל זאת, אבל נמשיך לעקוב".

"זה עניין של משחקי רוחות ומזג אוויר", אמר אתמול שרון, ממושב בני ציון. "החקלאים מפזרים זבל עופות בין השטחים. אתמול הרוחות פנו מזרחה והפיצו את הניחוחות ברחבי גוש דן וקמה צעקה, אבל אתה יודע כמה פעמים הם עושים את זה בלי שנשמעת מילת ביקורת? כל אחד מגדל את השטחים שלו בדרך שלו, אחד עם חלקי עופות ואחרים עם דשן כימי. גם לעומק הכיס יש תפקיד כאן".

שטח חקלאי שבו פוזר זבל דישון שלא הוצנע כהלכה צפונית לרעננה 26 באפריל 2017. המשרד להגנת הסביבה, מערכת וואלה! NEWS
"זה עניין של משחקי רוחות ומזג אוויר". הדשן המסריח באזור רעננה/מערכת וואלה! NEWS, המשרד להגנת הסביבה

"זה בטח לקוח שלי, כולם כאן מכירים את כולם", אומר מנהל המרכול המקומי, שמספר כיצד נתקל בריח: "באמצע אימון כדורסל עם בני, משום מקום, הגיעה אלינו צחנה אמיתית, סירחון לא נורמלי".

כשעוברים את מחסום הרכבות בין שפיים לבני ציון ובצרה, אי אפשר להתעלם מהריח החריף. לא רחוק מתחנת הרכבת נמצא אולם האירועים "חוות רונית", שאמור לארח הערב חתונה. מנהלת האירועים במקום אמרה כי הזוג לא עודכן במצב, והסבירה: "זה היום הכי שמח שלהם בשנה, אף צחנה לא תהרוס להם את היום המרגש הזה".

ערפל בפתח תקווה, 7 במרץ 2017. ראובן קסטרו
"נמשיך לעקוב". פתח תקווה/ראובן קסטרו

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי השטח שאותר כגורם למפגע הריח - שמקורו בדישון שדה חקלאי מצפון לרעננה - הוא בהיקף של כ-300 דונם ופוזרו בו לפי ההערכות כ-60 מטר קוב לשלשת גולמית של תרנגולי הודו. פעולות ההצנעה והכיסוי של הזבל האורגני נמשכו לאורך היום, אך בשל תנאי מזג האוויר והרוח החלשה אין פיזור מיטבי של הריח.

צוותי המשטרה הירוקה ומחוזות המשרד להגנת הסביבה חקרו את האירוע בשטח, במטרה לנקוט צעדי אכיפה נגד האחראים למפגע. במשרדי הגנת הסביבה והחקלאות הסבירו כי בעונות הפיזור של דשן בשדות, כמו זו הנוכחית, מבוצעת פעילות מוגברת, וכי מתבצע חידוד של ההנחיות לחקלאים כדי לצמצם את מפגעי הריח לתושבים ולוודא את כיסוי הדשן באופן מיידי עם פיזורו בשטח.,

(עדכון ראשון: 20:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully