וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הצבאי הראשי: קצין דתי אינו יכול לשרת ביחידה לוחמת מעורבת

26.4.2017 / 13:35

במכתב שהעביר עוזר הרבצ"ר לרבנים הצבאיים טען קרים כי ניתן להניח שמאחר שהקצין יכול להשתחרר משירות ביחידה מעורבת, סביר שלא ישרת בה בעל כורחו, וכן קבע כי חיילים דתיים יכולים להיות בטקסים הכוללים שירת נשים. עמדתו לא סותרת לחלוטין את פקודת השירות המשותף

צילום: יקי אדמקר, עריכה: ניב מעוז

הרב הצבאי הראשי אייל קרים קובע כי קצין או נגד שומר מצוות אינו יכול לשרת ביחידה לוחמת מעורבת. עם זאת, עמדתו של קרים אינה סותרת לחלוטין את פקודת השירות המשותף, שלפיה "הקצין יכול לשנות את שיבוצו טרם תחילת תפקידו באישור ראש אכ"א, ובהתבסס על המלצת הרבצ"ר, תוך התחשבות ברגשות הקצין".

במכתב שהעביר היום (רביעי) עוזרו של קרים לרבנים הצבאיים בנושא פקודת השירות המשותף, הוא הציג את עמדתו והתייחס באריכות לסערה הציבורית והתקשורתית בעקבות הפקודה. לדבריו, הוא "לא היה שותף לעיצוב או לגיבוש הפקודה, כפי שנטען בתקשורת, אלא קיבל פקודה מעוצבת ומגובשת, שעליה נדרש להעיר ולהאיר". המכתב הוא בין היתר מענה לביקורת שהופנתה נגד הרב הצבאי הראשי מצד גורמים בציונות הדתית, על כך שחתם על הפקודה והיה מעורב בגיבושה.

על שירות של קצין או נגד ביחידה לוחמת מעורבת נטען כי קרים היה סבור שמאחר שקצין דתי יוכל להשתחרר משירות ביחידה מעורבת, ניתן להניח כי לא ישרת בה בעל כורחו, "כפי שהתחייבו בעל פה ראש אכ"א הקודם והנוכחי". עם זאת, לדבריו, "רבנים אזרחיים סברו, שיש לעגן התחייבות זו בפקודה עצמה, ועל כן יש לנסחה באופן אחר".

סא"ל הרב אייל קרים. ניר אריאלי, "במחנה",
"לעגן את ההתחייבות בנוסח אחר". הרב איל קרים/ניר אריאלי, "במחנה"

הרב קרים אף קובע כי חיילים דתיים יכולים להשתתף בטקסים ממלכתיים שכוללים שירת נשים. "המשתתפים יסיחו את דעתם מן השירה, אך אינם נדרשים לעזוב את הטקס", נכתב. עוד הוסיף כי בחודשים שקדמו לכניסתו לתפקיד, הוא עמד בקשר עם הפיקוד הבכיר של צה"ל, והעיר הערות שונות על חלק מהניסוחים בפקודה. "הרבצ"ר זוכה לגיבוי מלא הן של הרבנים והן של הפיקוד הבכיר הבכיר בצה"ל, ומתוך הקשבה ומחשבה כאחד, מסייע בכל דרך למצוא את הניסוחים הראויים בפקודת השירות המשותף, תוך מגמה ברורה לשקם את האמון בין רבני הציונות הדתית ובין צבא ההגנה לישראל".

הדברים באים על רקע מינויו באחרונה של סגן-אלוף ניר דופט, בוגר המכינה הקדם צבאית בעלי וחובש כיפה, לפקד על יחידה מעורבת. באחרונה פורסם באתר "כיפה" כי הרב שלמה אבינר, מראשי הרבנים בציונות הדתית, המליץ בשיחה אישית לדופט, תושב ההתנחלות ברוכין, שלא לקחת על עצמו את התפקיד לאור הבעיה ההלכתית בשירות שכזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully