וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים מתלבטים: אנחנו נכחד עד שנת 2050 בידי צבא רובוטים חכמים - או שנחיה לנצח?

29.4.2017 / 9:01

זה אולי נשמע לכם מופרך, אולם מיטב החוקרים והפרופסורים מאמינים שכשהאינטליגנציה המלאכותית תצליח להתעלות על המוח האנושי - היא תחסל את כולנו. אחרים מאמינים שהיא תעניק לנו חיי אלמוות. טוב, אלו שתי אופציות קרובות מאוד בסך הכל

איך יגיע סוף העולם? יש כמה אפשרויות/מערכת וואלה! News. בימוי וקריינות: אביב אברמוביץ'

זו לא נבואה של מכשפה עיוורת מתה או של איזה מיסטיקן שקורא לעצמו "שליחו של אלוהים". הפעם מדובר במחקרים אמיתיים שבוחנים את השפעת הבינה המלאכותית על המין האנושי - ורבים מהחוקרים סבורים שהמין האנושי ייכחד עד שנת 2050. אחרים, אופטימיים יותר, מאמין שנוכל לחיות לנצח. כך או כך, מוות מזקנה או מחלות כבר לא יטריד אותנו יותר.

ג'ף נסביט, המנהל לשעבר לענייני חקיקה ויחסי ציבור בקרן הלאומית למדע בארה"ב, מאמין שהבינה המלאכותית תתרום לאנושות. ההתפתחות הטכנולוגית תוביל להיווצרות אינטליגנציה סופר מלאכותית (ASI) - מחשבי על שילמדו במהירות רבה כל כך עד שהם יתעלו על האינטליגנציה האנושית ויפתרו, לדעתו, את כל בעיותנו.

גזענות רובוט גזען סיפור בדקה. מערכת וואלה!
ב-30 השנים הקרובות יצליחו הרובוטים להתחקות אחר המוח האנושי/מערכת וואלה!

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

אילון מאסק: המטריקס יהיה אמיתי בעוד שמונה שנים בלבד

לכתבה המלאה

ריי קורצוויל, חלוץ בתחום הבינה המלאכותית, מאמין שאין לנו סיבה לפחד מהאינטיליגנציה המלאכותית וטוען שהיא תביא לירידה דרמטית בשיעורי האלימות העולמיים, במלחמות ובמעשי רצח, תסייע לרפא כל מחלה אנושית, לשפר את היכולות הביולוגיות האנושיות, לפתח משאבי אנרגיה מתחדשים ותתרום לחברה במגוון דרכים נוספות. הוא מאמין ש"האינטליגנציה הסופר מלאכותית" תגיע לרמתו של האדם ב-2029, מה שמאפשר לנו מספיק זמן להמציא סטנדרטים אתיים לשימוש בה, ושההתפתחות הטכנולוגית תאפשר הארכה משמעותית של חיי האדם - עד כדי חיי נצח.

רולו קרפנטר, יוצר קליברבוט, רואה גם הוא עתיד אופטימי אך מבין את אלו שלא רואים זאת. "אני מאמין שהטכנולוגיה תשאר תחת השליטה שלנו לאורך זמן והפוטנציאל שלה לפתור בעיות תתממש. אנחנו לא יכולים עדיין לדעת בוודאות מה יקרה כשהמכונות יתעלו על האדם. זה יכול לעזור לנו וזה יכול להרוס אותנו". קרפנטר מאמין שהיכולת לפתח אלגוריתמים שדרושים להשגת אינטליגנציה מלאכותית מלאה עדיין נמצאת במרחק כמה עשרות שנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש לנו סיבה לפחד מהם?/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו ויל סמית' בסרט "אני רובוט", רבים רואים ברובוטים החכמים איום ממשי לאנושות. היזם המיליארדר, אילון מאסק, מייסד PayPal וספייס איקס, אמר בשיחה עם סטודנטים מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס ש"אנחנו מזמנים את השד". "אם הייתי צריך לנחש מה האיום הקיומי הגדול ביותר על האנושות - זו כנראה תהיה הבינה המלאכותית. אנחנו צריכים להיות מאוד זהירים בנוגע אליה". מאסק והאסטרופיזיקאי סטיבן הוקינג טענו במכתב פתוח ב-2015 שהבינה המלאכותית תאפשר פיתוח של כלי נשק אוטונומיים שיובילו לפרוץ מלחמות הרסניות, התנקשויות, הכנעת אוכלוסיות והרג סלקטיבי של קבוצות אתניות מסוימות. הוקינג הוסיף: "התפתחות האינטיליגנציה המלאכותית עלולה להביא לקץ המין האנושי. בני האדם המוגבלים ע"י האבולוציה הביולוגית האיטית לא יוכלו להתחרות בהם ויוחלפו".

הן האופטימיים והן הפסימיים מסכימים למעשה על דבר אחד: מתישהו ב-30 השנים הקרובות, מחשב-על יצליח לשכפל את המוח האנושי. למה זה יוביל? נאלץ להמתין ולראות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully