וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות תותחים וירי ארטילרי כבד: ממדי התרגיל של צפון קוריאה נחשפים

בתמונות שהפיצו כלי התקשורת במדינה המבודדת יממה אחרי התרגיל לציון 85 שנה לכינון הצבא, נראות מאות סוללות תותחים משגרות ארטילריה כבדה לעבר הים, במסר מאיים כלפי המערב. ארצות הברית החלה להציב היום מערכת הגנה מפני טילים בדרום קוריאה

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

יממה אחרי התרגיל הצבאי הענק בקוריאה הצפונית הפיצו היום (רביעי) כלי התקשורת במדינה תמונות המציגות את הפעילות הנרחבת באש חיה. בתמונות נראות מאות סוללות תותחים משגרות ארטילריה כבדה לעבר הים, במסר מאיים כלפי השכנה מדרום וארצות הברית.

התרגיל, שנערך לציון 85 שנה לכינון צבא העם הקוריאני, התקיים בעיר וונסון בחוף המערבי של המדינה המבודדת. לפי דיווח בסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית, מנהיג המדינה קים ג'ונג און צפה בתרגיל שבו נעשה שימוש בכ-350 כלי ארטילריה בטווחים שמגיעים עד סיאול ואזורים נוספים.

חילות הים של קוריאה הדרומית וארצות הברית ערכו אף הן תרגיל באש חיה ממערב לחצי האי הקוריאני. מלשכת ראש המטות המשולבים של קוריאה הדרומית נמסר בנוגע לתרגיל של פיונגיאנג כי "הצבא שלנו עוקב מקרוב אחר תנועות הצבא הצפון קוריאני, ואנחנו ממשיכים לשמור על כוננות".

תרגיל צבאי בקוריאה הצפונית, 26 באפריל. טוויטר, צילום מסך
התרגיל הצבאי בקוריאה הצפונית, אתמול/צילום מסך, טוויטר
תרגיל צבאי בקוריאה הצפונית, 26 באפריל. טוויטר, צילום מסך
תרגיל צבאי בקוריאה הצפונית, 26 באפריל/צילום מסך, טוויטר

ארצות הברית החלה להציב היום את מערכת ההגנה מפני טילים (THAAD) בקוריאה הצפונית. משרד ההגנה בסיאול אישר את הפרטים ואמר כי המערכת תהפוך למבצעית עד סוף השנה. "אנו פועלים יחד עם ארצות הברית על מנת להבטיח את היכולות של המערכת בתגובה לאיום הגרעין של קוריאה הצפונית".

אתמול הגיעה לקוריאה הדרומית USS מישיגן, צוללת גרעינית של חיל הים האמריקני, שעגנה בעיר בוסאן. גורם צבאי מסר ל-CNN כי מטרת שליחת הצוללת לאזור היא מפגן כוח הרתעתי ברקע המתח הגואה בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית. לצד הצוללת, "הארמדה" האמריקנית, הכוללת נושאת מטוסים וספינות קרב המלוות אותה, נמצאת בדרכה לקוריאה. זאת, בעוד גורמי גרעין בכירים מקוריאה הדרומית, יפן וארצות הברית נועדו בטוקיו כדי לדון בסירובה של פיונגיאנג לוותר על תכנית הגרעין שלה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הבהיר השבוע שמועצת הביטחון של האו"ם חייבת להתכונן להטיל סנקציות חדשות על קוריאה הצפונית. "הסטטוס קוו עם קוריאה הצפונית בלתי מתקבל על הדעת ומועצת הביטחון חייבת להתכונן להטיל עוד סנקציות נוקשות על תכניות הגרעין והטילים הבליסטיים, שכן מדובר באיום רציני עבור העולם, גם אם אנחנו רוצים לדבר על זה או לא. קוריאה הצפונית היא בעיה גדולה בעולם וזו בעיה שאנחנו חייבים לפתור".

באופן חריג, חברי הסנאט יתודרכו היום על קוריאה הצפונית בנוכחות מלאה. לצד מאה חברי הסנאט גם טראמפ צפוי להיות נוכח בדיון, שייערך בבית הלבן. בלוח הזמנים של הנשיא להיום נכתב כי בשעה 15:00 (שעון ארצות הברית) הוא "יעצור לזמן קצר" בתדרוך. בין היתר צפויים להשתתף בתדרוך שר החוץ רקס טילרסון, שר ההגנה ג'יימס מאטיס, ראש המודיעין דן קואטס וראש המטות המשולבים ג'וזף דנפורד.

תרגיל צבאי בקוריאה הצפונית, 26 באפריל. טוויטר, צילום מסך
תרגיל צבאי בקוריאה הצפונית, 26 באפריל/צילום מסך, טוויטר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בתרגיל הצבאי, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully