וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מקצצת שני מיליון דולר מתקציבה לאו"ם: "פעילות אנטי-ישראלית"

26.4.2017 / 12:21

שבוע לפני הצבעה על החלטה אנטי-ישראלית בארגון, הודיע באופן רשמי שגריר ישראל באו"ם דני דנון על הקיצוץ, במחאה על החלטות עבר של מועצת זכויות האדם. דנון לוואלה! NEWS: "זה מסר – אם ההחלטה תעבור, לא נשב בחיבוק ידיים"

צילום: לע"מ, יוסי אלטר

ישראל הודיעה היום (רביעי) לאו"ם באופן רשמי על כוונתה לקצץ שני מיליון דולר מתקציב התמיכה שהיא מעבירה לאו"ם. במכתב ששלחה הלילה משלחת ישראל לאו"ם למזכ"ל הארגון אנטוניו גוטרש, שחלקים ממנו הגיעו לידי וואלה! NEWS, הוסבר כי הקיצוץ נעשה "בעקבות הפעולות האנטי-ישראליות של מועצת זכויות האדם בז'נבה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה למשרד החוץ לנקוט בצעד זה בחודש שעבר, בעקבות ההחלטה שהתקבלה במועצת זכויות האדם, הקוראת לקהילה הבינלאומית לנתק קשרים עם ההתנחלויות. ההודעה הועברה הלילה, שבוע בלבד לפני הצבעה באונסק"ו על הצעת ההחלטה שקובעת כי כל פעילות אשר "נועדה לכפות" את החוק והמשפט הישראלי, "הכוח הכובש", בירושלים – אינה תקפה ואינה חוקית.

במשלחת הישראלית לאו"ם אמרו לוואלה! NEWS כי העיתוי שנבחר למסור את ההודעה הרשמית לאו"ם אינו מקרי, ונועד להעביר מסר כי ייתכנו צעדים נוספים בהמשך.

לקריאה נוספת:
בעקבות החלטת אונסק"ו על ירושלים: הופסקה הפעילות מול הארגון
נתניהו: "החלטת אונסק"ו על הר הבית הזויה ואבסורדית, האמת תנצח"
במחאה על החלטות אונסק"ו: נתניהו ישיב את השגריר להתייעצויות

דיון של מועצת הביטחון של האו"ם בנושא חאלב, 19 בדצמבר 2016. רויטרס
"פעילות אנטי-ישראלית". הדיון במועצת הביטחון של האו"ם, דצמבר 2016/רויטרס

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר כי מוסדות הארגון פועלים בצביעות. "השימוש המתמשך בסעיף 7 של מועצת זכויות האדם, הסעיף היחיד שמתייחס רק למדינה אחת, ישראל, הוא תוצר של אפליה אנטי-ישראלית ארוכת שנים וכתב מוסרי על האו"ם כולו", כתב.

דנון הסביר במכתבו כי ישראל תשתמש בתקציב שהיו מיועדים לאו"ם לקידום פרויקטים במדינות מתפתחות. "לא ניתן למצב האבסורדי הזה, שבו כספים של ישראל מממנים גוף שפועל נגד ישראל באופן עקבי ומקבל החלטות אנטי-ישראליות באופן שוטף", הוסיף.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מנכ"לית אונסק"ו, אירינה בוקובה, דצמבר 2013. AP
"להכיר בקשר של שלוש הדתות לירושלים". מנכ"לית אונסק"ו אירינה בוקובה/AP

זו אינה הפעם הראשונה שישראל מודיעה על קיצוץ בתקציביה לארגון עקב החלטותיו. בתגובה להחלטה 2334 של מועצת הביטחון שהתקבלה בדצמבר האחרון, ולפיה ההתנחלויות אינן חוקיות, הוחלט על קיצוץ של שישה מיליון דולר מתקציב ישראל לאו"ם. "העיסוק האובססיבי בישראל חייב להיפסק. בעידן שבו זוועות והפרות זכויות אדם מתרחשות ברחבי העולם, הגיע הזמן שהאו"ם יעסוק במטרות לשמן הוא הוקם", טען השגריר.

"ההחלטה הבזויה של אונסק"ו בנושא הכחשת הקשר בין ירושלים לעם היהודי ולמדינת ישראל היא אחת מההוכחות לאובססיביות של האו"ם כלפי ישראל", אמר הלילה דנון לוואלה! NEWS. הוא הוסיף כי "ההודעה הרשמית לאו"ם על קיצוץ התקציב מעבירה מסר ברור לאו"ם: אם ההחלטה באונסק"ו תתקבל בשבוע הבא ישראל, לא תשב בחיבוק ידיים".

אונסק"ו: המדינות יצביעו באופן עצמאי

מנכ"לית אונסק"ו, אירינה בוקובה, נשאלה השבוע בנושא על ידי וואלה! NEWS והשיבה כי גורל ההחלטה "תלוי במדינות החברות. הבעתי את דעתי בעניין זה בנוגע להחלטות קודמות". בשיחה בשולי הכנס השנתי של הקונגרס היהודי העולמי אמרה בוקובה כי "יש להכיר בקשר ההיסטורי של שלוש הדתות המונותאיסטיות לירושלים, אם רוצים להיות הוגנים לכולם ולקדם שלום".

בערוץ 10 פורסם השבוע כי ממשל טראמפ מפעיל לחץ לדחות את ההחלטה. כשנשאלה מנכ"לית אונסק"ו בנושא היא השיבה: "המדינות הן אלה שמנהלות משא ומתן בעניין, ואיני יכולה להוסיף דבר בעניין".

לפי הערכות, ישראל תתקשה לגייס רוב נגד הצעת ההחלטה בגלל מבנה הארגון והרוב המובנה שיש בו להחלטות נגד ישראל. עם זאת, קיימת אפשרות שיופעלו לחצים לנסות ולדחות את ההצבעה בנימוקים טכניים ופרוצדורליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully