וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לדחיית השידורים: חוק התאגיד יעלה היום לקריאה שנייה ושלישית

26.4.2017 / 0:38

לאחר שאושרה הצעת החוק לדחיית השידורים ל-15 במאי בהליך בזק, תובא להצבעה בקריאה שנייה ושלישית. כדי להכניסה לתוקף, הליך החקיקה חייב להסתיים לפני מועד תחילת השידורים המקורי. ח"כ אלהרר: "אנחנו לא מחסלים ביריות - אבל מחסלים בחוקים"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

הוועדה המשותפת לדיון בהצעת חוק תאגיד השידור הציבורי אישרה הלילה (רביעי) את העלאת ההצעה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית, ולפיה ידחו בשבועיים שידורי התאגיד. ביום רביעי הבא, הכנסת צפויה להצביע על הקמת תאגיד חדשות ציבורי חדש, שיפעל בנפרד מתאגיד "כאן".

אתמול אושרה במליאה הצעת החוק בקריאה ראשונה בתמיכתם של 44 חברי כנסת. אישורו המזורז של החוק, ולפיו יחלו השידורים ב-15 במאי, נובע מכך שהליך החקיקה חייב להסתיים עד 30 באפריל – מועד תחילת השידורים לפי החוק הקיים.

במהלך הדיון, תקפה ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) את התנהלות הממשלה בנושא. "לא נעשה אף דיון על ניצולי השואה, אלא רק על התאגיד", אמרה. "הממשלה משסה עובדים זה בזה. דאגתה היא לא לשידור הציבורי ולא לעובדים. היא רוצה להחליש את השידור הציבורי ולדחוף ידיים לתאגיד החדש שיוקם. אנחנו לא קוריאה הצפונית, ולא מחסלים ביריות – אבל מחסלים בחוקים". מנגד, ח"כ יואב קיש (הליכוד) דחה את הטענות והבהיר כי הוא מתכוון לבקש הסתייגות לדחיית עליית השידורים ל-1 ביוני.

לקריאה נוספת:
בהליך בזק: הממשלה אישרה את דחיית עליית שידורי התאגיד
הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את דחיית שידורי התאגיד בשבועיים

שר האוצר משה כחלון וראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר במשרדי ראש הממשלה, 19 בפברואר 2017. אוליבייה פיטוסי, הארץ
"הממשלה משסה עובדים זה בזה". נתניהו וכחלון/הארץ, אוליבייה פיטוסי

בוועדה, שבראשה עומד יו"ר הקואליציה דוד ביטן, חברים עשרה ח"כים מהקואליציה, אולם רק שישה מהאופוזיציה. היא צפויה לדון בהמשך על השינויים המהותיים בהצעת החוק במסגרת ההסכם בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון.

בחודש שעבר גרם הנושא השידור הציבורי למשבר קואליציוני חריף בין השניים, שהסתיים רק לאחר שבועיים של מגעים. ההסכמות המקוריות בין נתניהו וכחלון כללו פיטורים של כלל עובדי התאגיד, אך בסופו של דבר בהצעת החוק הסופית נמנעו פיטורים המוניים של עובדי התאגיד. מי שהושפעו הם בעיקר בעלי התפקידים הבכירים בתאגיד.

.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully