וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני השמאל משיבים אש: "נתניהו הציב אולטימטום – ואכל את הכובע"

מנכ"לית "שוברים שתיקה" טענה כי "פיל בחנות חרסינה דיפלומטית היא מחמאה להתנהלות של נתניהו", שדרש משר החוץ של גרמניה להימנע מפגישה עם ארגונה. גלאון: "נתניהו מוכן להפקיר את היחסים הדיפלומטיים על מזבח אינטרסים פוליטיים צרים"

צילום: רויטרס

"ראש הממשלה מתנהג בצורה לא סבירה" – כך טענה היום (שלישי) מנכ"לית "שוברים שתיקה" היוצאת יולי נובק, בתגובה לדרישתו של בנימין נתניהו משר החוץ של גרמניה זיגמר גבריאל להימנע מפגישה עם ארגונה ועם ארגוני שמאל נוספים, בהם "בצלם" ו"שלום עכשיו". לדבריה, "פיל בחנות חרסינה דיפלומטית היא מחמאה להתנהלות של נתניהו, וזה בהחלט מה שלא מצופה מפוליטיקאי מנוסה".

לדבריה, בהתייחסות לסערה סביב פגישתו של זיגמר עם ארגונה, "תמיד הייתי אומרת לעצמי, 'שום דבר לא יפתיע אותי, כבר ראיתי הכול'. ב-48 השעות האחרונות פשוט הופתעתי, זה כל כך פסיכי". הוא הוסיפה כי "הדבר המדהים הוא שנתניהו נתן אולטימטום, 'או שאתה נפגש איתנו או איתם'. אתה נותן אולטימטום כשאתה חושב שאתה יכול לנצח – פה הוא אכל את הכובע".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: "לא אפגש עם דיפלומטים שנפגשים עם מי שמכפיש את צה"ל"
שר החוץ הגרמני לא נכנע: לא תתקיים פגישה עם ראש הממשלה נתניהו
רה"מ לשר החוץ הגרמני: בטל פגישה עם ארגוני שמאל – או שלא ניפגש

כנס שוברים שתיקה שמארחת סיעת מרצ 25 באפריל 2017. דנה ירקצי, מערכת וואלה! NEWS
"טירוף מוחלט". זכי, זנדברג ונובק, הערב/מערכת וואלה! NEWS, דנה ירקצי

נובק אמרה את הדברים בכנס של צעירי מרצ בתל אביב, תחת הכותרת "עד מתי יוני 67? 50 שנה של מאבק בכיבוש". יו"ר נשיאות ועידת מרץ, אורי זכי, התייחס גם הוא לסערה הדיפלומטית בדבריו, וכינה זאת "טירוף מוחלט של ראש הממשלה, שמוכן להשפיל את שר החוץ של אחת הידידות שלנו, שמחמשת אותנו צבאית".

"הוא מוכן למנוע פגישה ולהשפיל את ממשלת מרקל עם 'שוברים שתיקה'", הבהיר זכי, "קודם כל, זה נותן צוהר לציבור בחו"ל ובארצות הברית". לדבריו, "העולם לא חי את הנרטיבים של אויבים. כשהם רואים את יולי נובק בקמפוסים הם אומרים שבישראל יש עוד תקווה - כשהם רואים את בנט הם חושבים, 'אלה חולי נפש'. 'שוברים שתיקה' עושה שירות לישראל".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שר החוץ של גרמניה זיגמר גבריאל בפגישה עם הנשיא ראובן ריבלין, ירושלים, 25 באפריל 2017. רויטרס
"נתניהו הציג היום את פניה המכוערות של ישראל". גבריאל בבית הנשיא, היום/רויטרס

חברת הכנסת תמר זנדברג טענה כי "היום ראינו את ראש הממשלה, במו ידיו, מתוך היסטריה פרנואידית, הופכים את 'בצלם' ו'שוברים שתיקה' לגיבורי על, ששר חוץ של מדינה גדולה מעדיף אותם על פניו". לדבריה, "סתימת הפיות שמלווה אותנו בכל כהונתה של הממשלה הזו וקודמותיה הגיעה היום לשיאה".

"ברור שנתניהו הציג היום את פניה המכוערות של ישראל", הבהירה זנדברג. "אני לא שמחה, ומתביישת. לא רק שזה לא מייצג אותי כאשת שמאל, זה לא מייצג את הישראלים והישראליות כמדינה היסטרית, סותמת פיות ובורחת מהאמת". היא הוסיפה: "היום אנחנו נאבקים על הזכות להיאבק בכיבוש. הפניקה וההיסטריה היא לא בגלל שאנחנו קטנים, אלא בגלל שאנחנו חזקים וננצח".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר 23 באפריל 2017. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"לא נחמד". נתניהו בישיבת ממשלה, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

באירוע נוסף שאירחה הערב מרצ תחת הכותרת "50 שנה של הפרת זכויות אדם", בבית שמואל בירושלים, השתתפו יו"ר המפלגה זהבה גלאון ומנכ"ל "בצלם" חגי אלעד. "נתניהו מקבל ציון אפס בדיפלומטיה", הטיחה גלאון. "האולטימטום לשר החוץ הגרמני שלא להיפגש עם 'בצלם' ועם 'שוברים שתיקה' חשף מנהיג שמוכן להפקיר את היחסים הדיפלומטיים של ישראל על מזבח האינטרסים הפוליטיים הצרים".

לדבריה, "ראינו את זה כבר עם פירור היחסים מול אובמה, אז עכשיו נתניהו עובר להקריב את היחסים גם עם גרמניה? הוא באמת מתפלא אחר כך מתוצאות ההצבעות באו"ם?". גלאון הוסיפה כי "כשכל ביקורת לגיטימית היא ביטוי לבוגדנות ולחתרנות, נתניהו חוזר שוב לעונת הציד והמטרות הן, כמו תמיד, ראשי הארגונים בחברה האזרחית. אבל כנראה שהפעם במלחמה על לבו של הימין הקיצוני, ראש הממשלה מתח את החבל קצת יותר מדי, ושר החוץ הגרמני לא נבהל".

שר החוץ של גרמניה בביקור ביד ושם, 24 באפריל 2017. רויטרס
"היחסים עם גרמניה חשובים מאוד לישראל והם יימשכו". גבריאל ביד ושם, אתמול/רויטרס

שר החוץ גבריאל הגיב להבהרה מלשכת נתניהו כי פגישה בין השניים לא תיערך, וטען כי הצעד "אינו נחמד". הוא הוסיף כי אי-קיומה של הפגישה הפתיע אותו, אולם "לא סימן את סוף הקשרים הדיפלומטיים בין שתי המדינות". לדבריו, "אני מצטער על כך". הוא הוסיף כי "אנחנו לא יכולים להפוך לכדורגל פוליטי בפוליטיקה הפנימית. אבל זה לא אסון, יהיו עוד הזדמנויות להיפגש. אנחנו צריכים לתת לדברים להירגע".

מלשכת ראש הממשלה הובהר כי "מדיניות ראש הממשלה בנימין נתניהו היא לא להיפגש עם דיפלומטים שמבקרים בישראל ונפגשים עם ארגונים שמכפישים את חיילי צה"ל ומבקשים להעמיד אותם לדין כפושעי מלחמה". על פי ההודעה, "אותם דיפלומטים לא יעלו על דעתם להיפגש בארצות הברית או בבריטניה עם נציגי ארגונים שקוראים להעמיד לדין חיילים אמריקנים או בריטים".

זהבה גלאון נואמת בעצרת לציון 21 שנה לרצח יצחק רבין בתל אביב. 5 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
"הוא באמת מתפלא אחר כך מתוצאות ההצבעות באו"ם?". גלאון/ראובן קסטרו

עם זאת, הובהר כי "היחסים עם גרמניה חשובים מאוד לישראל והם יימשכו". בפגישה עם מתמודדי חידון התנ"ך, שב נתניהו על הדברים שנמסרו מוקדם יותר מלשכתו, וטען כי "המדיניות שלי ברורה". הוא הוסיף כי "אני מוביל את יחסי החוץ של ישראל לפריחה חסרת תקדים, אבל אני עושה זאת מתוך מדיניות לאומית גאה ותקיפה, ולא מתוך הרכנת ראש והתרפסות".

משרד החוץ הציע ליזום שיחת טלפון, שבה יסביר נתניהו את עמדתו לשר החוץ גבריאל, אולם הוא סירב להצעה. גבריאל נפגש הבוקר גם עם הנשיא ראובן ריבלין ועם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג. כמו כן, השתתף הערב במפגש סגור עם חוקרי המכון למחקרי ביטחון לאומי, בראשות ראש אמ"ן לשעבר אלוף (במיל') עמוס ידלין.

שר החוץ של גרמניה זיגמר גבריאל וראש המחקר למחקרי ביטחון לאומי עמוס ידלין, תל אביב, 25 באפריל 2017. חן גלילי, מערכת וואלה! NEWS
"הסכסוך לא קשור לבעיות בסוריה, בעיראק, לטרור". גבריאל וידלין, הערב/מערכת וואלה! NEWS, חן גלילי

"ישנה תובנה מוטעית שאם הסכסוך הישראלי-פלסטיני ייפתר, כל בעיות האזור ייפתרו", אמר גבריאל במפגש. "זו טעות. הבעיות בסוריה, בעיראק, הטרור, יישארו כאן. אנו יודעים זאת. הדברים אינם קשורים זה בזה".

הוא הוסיף כי "יש לשקם את יחסי האמון בין ישראל לפלסטינים. ישראל זקוקה לתמיכה הבינלאומית בכדי להתקדם בתהליך המדיני". לדבריו, "לקהילה הבינלאומית יש תפקיד חשוב בהבאת הפלסטינים לשולחן המשא ומתן, אך הדבר תלוי גם באסטרטגיה של ישראל ובמחויבותה לחזון שתי המדינות".

"אם תרצו": מעשי שר החוץ "צבועים ומעליבים"

מנכ"ל תנועת "אם תרצו", מתן פלג, העביר מכתב לשר החוץ, שבו כינה את מעשיו "צבועים ומעליבים", ואף אמר כי "התעקשותך מהווה מעשה של פרסונה נון גרטה". לטענת פלג, "ממשלת גרמניה בוחרת לממן בישראל אך ורק ארגוני תעמולה פוליטיים העוסקים בקידום ביקורת חריפה ביותר נגד ישראל, לרבות האשמות שקריות בפשעי מלחמה, טיהור אתני ופשעים נוספים נגד האנושות".

"בין ארגוני התעמולה הפוליטיים אשר אתם מממנים לא נמצא אף ארגון אזרחי אחד ויחיד המהווה ארגון ביקורת קונסטרוקטיבי, אלא רק ארגונים המהווים ארגוני דה-לגיטימציה הנתפסים בחברה הישראלית כארגונים רדיקליים ואנטי ממסדיים", הוסיף פלג במכתבו. "האם היית מוכן שראש ממשלת ישראל היה מממן ארגוני תעמולה גרמניים המאשימים מבפנים את גרמניה בפשעים נגד האנושות?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully