וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר: "מטרת התקיפה במרכז סוריה – מאה טילים שיועדו לחיזבאללה"

25.4.2017 / 19:00

הבכיר התייחס גם לאבו מאזן, שעשוי להפסיק את תקצוב הרצועה אם חמאס לא יוותר על השליטה בה, ואמר כי "יש חפיפת אינטרסים בין ישראל לרשות, וזה דוחק את חמאס לפינה". על תקיפות חיילים בידי יהודים בשטחים: "משחררים אותם אחרי כמה שעות במקום לכלוא אותם"

צילום: דו"צ, עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידאו: צה"ל מטפל בפצועים סורים, לפני כשבועיים)

קצין בכיר בצה"ל התייחס היום (שלישי) לסוגיות הביטחוניות הבוערות שעמן מתמודדת ישראל, ובהן גם התקיפה במרכז סוריה לפני כחודש וחצי. "בתקיפה הושמדו מאה טילים של הצבא הסורי שהיו מיועדים להגיע לידי חיזבאללה", אמר הקצין הבכיר, שהוסיף כי בשנים האחרונות צה"ל פעל לא פעם נגד הסורים.

הקצין הבכיר התייחס גם לדילמה שעומדת בפני יו"ר הרשות, שלפי מקורביו עשוי להציב אולטימטום בפני חמאס ולדרוש את מסירת השליטה ברצועת עזה לידיו, אחרת ייעצרו התשלומים שמעבירה הרשות לרצועה, כפי שפורסם בוואלה! NEWS. "האירוע הוא משמעותי ואבו מאזן דוחק את חמאס לפינה. בהקשר של חמאס, מבחינת ישראל יש חפיפת אינטרסים עם הרשות ומדובר בצעדים חיוביים וטובים לישראל", אמר. לדבריו, "הסיפור שם את חמאס בדילמה - לאן להפנות את הכסף, לאפיקים צבאיים או לצרכים אזרחיים ברצועה. יש אפשרות שהדבר יגרום לחמאס להביא להתלקחות מול ישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן לוואלה! NEWS: לעימות עם צפון קוריאה השלכות ישירות על ישראל
אחרי שנה וחצי: התיק נגד השוטר שירה ב"מחבלת המספריים" נסגר מחוסר ראיות
הגיע לסיור בישראל ודקר ארבעה בת"א: "ברח מארוחת הבוקר בפארק"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ישראל פעלה לא פעם". זירת הפצצה ישראלית באזור קוניטרה, סוריה, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

באשר לגל הטרור הפלסטיני, הבהיר הקצין כי "מתחילת השנה, רוב ההרוגים הישראלים מפעולות טרור נפגעו ממחבלים עם תעודות זהות כחולות". הוא אף גינה את התקיפות של חיילי צה"ל בידי יהודים בגדה המערבית, ומתח ביקורת על ההתנהלות מולם: "באופן עקבי אנחנו עוצרים אותם, ואחרי כמה שעות הם משוחררים - במקום לשבת בכלא חודשים ארוכים".

הבחירות הקרבות באיראן, בחודש מאי הקרוב, מעסיקות גם הן את צמרת מערכת הביטחון. "נציג השמרנים שם, אבראהים ראיסי, הוא אדם קיצוני מאוד. הבחירות שם הן משמעותיות, שהרי לאחר עלייתו של אחמדינג'ד ב-2005 הושפעה תכנית העבודה של צה"ל - והעלתה את איראן לראש סדר העדיפויות. זה בהחלט יכול לקרות שוב", אמר.

באשר לזירה האיראנית, הוא הוסיף כי נוכחותה של רוסיה בסוריה מחלישה את האחיזה של טהראן במדינה. לצד זאת, ציין כי בחודשים הקרובים מתוכנן תרגיל גיס גדול בצה"ל, לראשונה זה 19 שנה, שיכלול בין ארבע לחמש אוגדות.

נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג'אד מגיש את מועמדותו לנשיאות, 12 באפריל 2017. רויטרס
"יכול לקרות שוב". אחמדינג'אד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully