וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: אסיר זכה לביקור התייחדות בכלא עם בן זוגו

25.4.2017 / 13:52

אחרי מאבק ארוך הותר לזאור חנקישייב, אסיר בכלא גלבוע, להתייחד עם בן זוגו שהגיע לבקר אותו. מדובר בפעם הראשונה ששב"ס מתיר לזוג הומואים להתייחד, דבר שהתאפשר עד כה רק לזוגות הטרוסקסואלים

מערכת וואלה!

היסטוריה נרשמה שלשום (ראשון) בישראל כששירות בתי הסוהר התיר לזוג גברים לקיים ביקור התייחדות בין כותלי הכלא. אחרי מאבק משפטי ארוך ניתן לזאור חנקישייב, אסיר בכלא גלבוע, להתייחד עם בן זוגו שהגיע לבקר אותו. מדובר בפעם הראשונה ששב"ס מתיר לזוג הומואים להתייחד, דבר שהתאפשר עד כה רק לזוגות הטרוסקסואלים.

זה שנתיים שחנקישייב, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בפרשת הברנוער, נאבק מול שב"ס על זכותו לקבל ביקור התייחדות בכלא. במסגרת מאבקו ולנוכח התנגדויות חוזרות ונשנות בשב"ס עתר לא פעם לרשויות עד שבית המשפט המחוזי בבאר שבע הכריע לטובתו. עם זאת, עברה עוד כשנה עד שאושר הביקור.

חנקישייב הועמד לדין בעבירות של בידוי ראיות, מסירת ידיעות כוזבות, שיבוש מהלכי משפט, השמדת ראיה, וקבלת דבר במרמה, לאחר ששימש עד מדינה וסיפק למשטרה מידע שקרי שהוביל להאשמתו לשווא של חגי פליסיאן. נגזרו עליו חמש שנות מאסר ועוד חמישה חודשים.

לקריאה נוספת:
לאחר מאבק: אושר לעד המדינה בתיק הברנוער להתייחד עם בן-זוגו
"עונש חסר תקדים": הסדר הטיעון עם עד המדינה לשעבר בבר-נוער
הסדר טיעון לעד המדינה שהפליל את פליסיאן ברצח בבר-נוער

זוהר חנקישייב בבית המשפט במחוזי תל אביב, מענה לכתב אישום בפרשת הבר נוער. ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
"הסנונית הראשונה לשינוי". חנקישייב/ראובן קסטרו

"בפעם הראשונה בהיסטוריה של זכויות אסירים במדינת ישראל אושרה והתקיימה אתמול התייחדות בין מרשי זאור חנקישייב לבן זוגו", הודיע בשמחה עורך דינו רועי לביא, שמונה על ידי הסנגוריה הציבורית.

"בינואר 2016, לאחר מאבק ממושך אישר בית המשפט המחוזי בבאר שבע את הביקורים בין השניים. זו הייתה הסנונית הראשונה לשינוי. אתמול, לאחר התדיינויות משפטיות ופניות מטעמנו, אושרה בקשת ההתייחדות, וזאת כפי שסברנו מלכתחילה, כי במילא אין מקום להפלות בין מרשי לבין אסירים הטרוסקסואליים, אך בשל נטייתו המינית. אישור ההתייחדות משמעו קידום השוויון וחיזוק קהילת הלהט"ב בישראל ומכאן אנו מברכים את שב"ס על ההחלטה הראויה והנכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully