וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשורה גדולה לאישה הערבית": אישה מונתה לראשונה לתפקיד קאדית

25.4.2017 / 12:56

הוועדה לבחירת קאדים בראשות שרת המשפטים מינתה את הנא חטיב, תושבת טמרה ועורכת דין במקצועה, לתפקיד קאדית. שקד: "מקווה שזוהי רק סנונית ראשונה לבחירתן של נשים נוספות לתפקידים"

מינוי הקאדית הראשונה- עו"ד הנא חטיב. מתוך הטוויטר של איילת שקד, צילום מסך
הנא חיטיב/צילום מסך, מתוך הטוויטר של איילת שקד

הוועדה לבחירת קאדים בראשות שרת המשפטים איילת שקד מינתה הבוקר (שלישי) לראשונה אישה לתפקיד קאדית, שזהו שופטת מוסלמית. הנא חטיב, תושבת טמרה ואם לארבעה, היא עורכת דין בעלת תואר ראשון ושני במשפטים, שהתמקצעה בתחום דיני אישות והדין השרעי ומשמשת מגשרת מוסמכת.

בוועדה חברים שר הדתות דוד אזולאי, נשיא בית הדין השרעי עבד אל-חכים סמארה, מנהל בתי הדין השרעיים איאד זחלאקה, ח"כ עיסאווי פריג', ח"כ יואב בן צור ונציגי לשכת עורכי הדין, עו"ד אוסמה סעדי ועו"ד רסמי זחלאקה.

בנוסף לחטיב, מינתה הוועדה את סאלם סאנא מהיישוב לקיה, לתפקיד קאדי בדרום הארץ. הוועדה מינתה גם את נציג הוועדה, מנהל בתי הדין השרעיים זחלאקה, לקאדי בבית הדין לערעורים.

מינוי הקאדית הראשונה- עו"ד הנא חטיב. מתוך הטוויטר של איילת שקד, צילום מסך
ישיבת הוועדה/צילום מסך, מתוך הטוויטר של איילת שקד

"בחרנו היום ארבעה קאדים מוכשרים ומצוינים, שאני בטוחה שיעשו את תפקידם על הצד הטוב ביותר", אמרה שרת המשפטים. "עשינו צדק במקום שתפקידו לעשות צדק ובחרנו לראשונה אישה לתפקיד קאדית, דבר שלטעמי היה צריך להתרחש לפני זמן רב".

לדבריה, "זו בשורה גדולה לאישה הערבית ולחברה הערבית בכלל. אני נרגשת על הבחירה הזו ומקווה שזוהי רק סנונית ראשונה לבחירתן של נשים נוספות לתפקידים".

ח"כ רויטל סויד (המחנה הציוני) אמרה כי "בחירתה של עו"ד הנא חטיב לקאדית הראשונה היא לא רק בשורה לנשים המוסלמיות, אלא בשורה חשובה מאין כמוה לכלל הנשים במדינה. לפני כמה חודשים הצעתי לשרת המשפטים למנות את עו"ד הנא חטיב לקאדית ראשונה. היום החלום הפך למציאות - בשורה עם מסר של שוויון ועוצמה לכל הנשים בישראל - מוסלמיות, יהודיות, דתיות וחילוניות. אני תקווה שזה יפתח פתח לנשים לכהן בתפקידי מפתח בבתי הדין של כל הדתות".

לדבריה, "עו"ד הנא חטיב היא יותר מראויה גם כאדם, וגם כאשת מקצוע מעולה שבמעולות. אני גאה בה ובתקדים שיצרה ומאחלת לה הצלחה מכל הלב. אני רוצה בהזדמנות זו לברך גם את חברתי שרת המשפטים ח"כ איילת שקד, שהשכילה לראות את הבשורה שביוזמה ונרתמה להביא אותה לידי מימוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully