וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל יום הולדתה: מה חושבים על מלניה טראמפ בכפר שבו גדלה?

מיכל רשף, סלובניה

29.4.2017 / 20:14

בעיירה שבה גדלה הגברת הראשונה בסלובניה חגגו במשך שלושה ימים את כניסת הזוג הנשיאותי לבית הלבן. כמאה ימים לתוך הכהונה הסוערת של נשיא ארצות הברית ביקרנו בכפר כדי לראות אם הם עדיין נלהבים (וכדי לטעום את העוגה שנקראה על שמה)

מערכת וואלה!

(עריכת וידאו: מיכאל ברגמן)

בזמן שברבות ממדינות העולם חששו מכניסתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבית הלבן, בעיירה קטנה אחת בסלובניה דווקא חיכו בהתרגשות לפתוח את בקבוקי השמפניה. תושבי העיירה סיאוניצה (Sevnica), שנמצאת בצדה המזרחי של המדינה הקטנטנה ומונה כ-5,000 בני אדם, התמלאו בגאווה כשלצד הנשיא נכנסה לבית הלבן גם אשתו ובת המקום, מלניה טראמפ, שחגגה השבוע את יום הולדתה ה-47.

את כניסת בני הזוג טראמפ לבית הלבן חגגו בעיירה במשך שלושה ימים, שבמהלכם הוצעו לתושבים ולתיירים סיורים מודרכים לאתרים, שבהם בילתה בילדותה, שלל מוצרים למכירה לכבודה וכן פסטיבל בציר ענבים ביקב המקומי. בהודעה מטעם מועצת העיר נמסר אז: "אנו מאוד גאים על כך שמלניה הגיעה מהעיירה שלנו. אנו מאמינים שהייתה לה כאן ילדות יפה ובטוחה עם משפחתה האוהבת וחבריה. אנו מאמינים שהיא תהיה גברת ראשונה נהדרת ומאחלים לשניהם, מלניה ודונלד, ובני משפחתם, כל טוב".

עוד כתבות על הזוג הנשיאותי
טראמפ אירח בבית הלבן אלפי ילדים למרוץ הפסחא
אחרי שרמז שהייתה נערת ליווי: הדיילי מייל יפצה את מלניה טראמפ
לדונלד ומלניה טראמפ יש מילת קוד לסקס: סודות הבית הלבן נחשפים

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הגברת הראשונה מלניה טראמפ (לובשת אליס רוי) ובנם בארון מגיעים לאחר טיסה במטוס הנשיאותי לפאלם ביץ', מערב פלורידה, 17 מרץ 2017. GettyImages
גאוות העיירה? מלניה ודונלד טראמפ/GettyImages

מאז ההשבעה חלפו כמה חודשים, אך האם ההתלהבות עדיין בשיאה? בתחילת החודש נסענו לסיאוניצה כדי לבדוק מה חושבים תושבי העיירה על הגברת הראשונה כעת, אחרי שמדורי האופנה הפכו אותה ליקירתם, וכמאה ימים לתוך כהונתו הסוערת של בעלה.

אבל קודם כל – קצת היסטוריה: מלניה קנאוס נולדה ב-1970 בעיר נובו מסטו שבסלובניה לאב סוכן מכירות כלי רכב ואם שעבדה במפעל הטקסטיל המקומי כמעצבת אופנה (מה שאולי יכול להסביר את החוש האופנתי המשובח של הגברת הראשונה). כעבור זמן קצר עברה המשפחה לסיאוניצה הסמוכה, בזמן שסלובניה הייתה עדיין חלק מיוגוסלביה תחת השלטון הקומוניסטי. את מרבית שנות ילדותה בילתה מלניה על רקע נופים הרריים מוריקים וברחובותיה של עיירה קטנה ומטופחת, שנהר זורם במרכזה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ביקור בכפר סיאוניצה שבסלובניה בו גדלה מלניה טראמפ, אפריל 2017. AP
הוריה של מלניה עדיין מחזיקים דירה בבעלותם בעיירה, אולם מתגוררים בארה"ב. העיירה סיאוניצה/AP
ביקור בכפר סיאוניצה שבסלובניה בו גדלה מלניה טראמפ, אפריל 2017. מיכל רשף, מערכת וואלה!
בית הספר שבו למדה מלניה בסיאוניצה/מערכת וואלה!, מיכל רשף

בגיל ההתבגרות עברה לעיר הבירה לובליאנה כדי לפתח את קריירת הדוגמנות שלה, ומשם עלתה על המטוס לארצות הברית ולא הביטה לאחור. הוריה עברו גם הם להתגורר בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, אולם הם עדיין מחזיקים בדירה בבעלותם בעיירה.

במרוצת השנים הפכה מלניה לאשתו השלישית של איש העסקים שנבחר לנשיאות, ולגברת הראשונה השנייה בהיסטוריה האמריקנית שאינה ילידת ארצות הברית (הראשונה הייתה לואיזה, אשתו של הנשיא השישי של ארצות הברית ג'ון קווינסי אדמס, שנולדה באנגליה).

"אנחנו גאים במלניה"

הגענו לעיירה המנומנמת בשעת בוקר מוקדמת. הרחובות היו כמעט ריקים מאדם וכלי רכב ונראה היה שהתושבים שקועים בעבודותיהם השגרתיות. נחיל תיירים נלהבים, אם תהיתם, לא נצפה באזור. התושבים כבר יודעים להפנות אותנו, כאילו באופן אוטומטי, לכיוון האתרים הקשורים בגברת טראמפ ולדקלם את קורות חייה בעיירה. כניסה לפיצרייה מקומית, שמגישה מנות על שם הזוג הנשיאותי, גררה מהעובדים הנהונים מיואשים של מי שכבר עשו את ההצגה הזו יותר מדי פעמים עבור העיתונאים הרבים שהגיעו למקום בחודשים האחרונים.

בפיצרייה "רונדו" מגישים המבורגר "טראמפ" וקינוח "מלניה" - טרייפל נטול סוכר (כיוון שהיא אוהבת לשמור על הגזרה, מסבירים שם) שמכיל קרם מסקרפונה, ביסקוויטים ואגוזים ומעוטר בעלי זהב – הצבע השולט בבית משפחת טראמפ. מנהל המשמרת סיפר לנו על המנות והפנה אותנו לשוחח עם פטריציה המלצרית שסיפרה כי אמנם נצפו במקום מעט יותר תיירים לאחר ההשבעה, אבל לא בכמויות שלהן קיוו. "זה יהיה נחמד אם היא תבוא לבקר", היא אמרה בייאוש. "הכנו עבורה את כל הקינוחים והמנות הללו, ואני מקווה שהיא תבוא לנסות אותם".

ביקור בכפר סיאוניצה שבסלובניה בו גדלה מלניה טראמפ, אפריל 2017. מיכל רשף, מערכת וואלה!
קינוח "מלניה" - טרייפל נטול סוכר/מערכת וואלה!, מיכל רשף
ביקור בכפר סיאוניצה שבסלובניה בו גדלה מלניה טראמפ, אפריל 2017. AP
את השבעתו של דונלד טראמפ חגגו בסיאוניצה במשך שלושה ימים. חגיגות ההשבעה בסיאוניצה/AP

לאחר ההשבעה הושקו כאמור שלל מוצרים על שמה של טראמפ: החל מיין בשם "The First Lady", מאפים, נעלי בית ואפילו נקניק – כולם מעשה ידיהם של התושבים המקומיים שניסו לרכוב על גל התהילה. הניסיון הזה עלה להם באיומי תביעה מצד עורכי דינם של הזוג הנשיאותי שאסרו עליהם להשתמש בשמה של מלניה כדי למכור את המוצרים, אולם הם בשלהם, ולמרות זאת, הם גאים בה מאוד.

"זה היה רגע היסטורי עבורה ועבורנו. אנחנו גאים במלניה", אמרה נושה וידמאר, בעלת המאפיה "יוליה", שהשיקה אף היא עוגה חגיגית לכבוד הגברת הראשונה. לדבריה, העוגה מאוד פופולרית בקרב הלקוחות. היא מכילה שוקולד לבן וציפוי זהב (מוטיבים חוזרים במוצרים הקשורים למשפחה הנשיאותית) אבל במקרה הזה גם אגוזים, מה שגרם לנו לתהות אם האופה החביבה ביקשה להתחכם על חשבונו של נשיא ארצות הברית (המילה אגוזים באנגלית – Nuts – יכולה להתפרש גם כ"משוגע", כינוי שאינו זר לו).

"מקווים שפצצה גרעינית לא תפגע בנו"

אל בניין הדירות שבו התגוררה החלו לחזור דיירים מעבודותיהם. מרביתם סירבו לשוחח עמנו וחלקם אף הגיבו בכעס למראה המצלמה והמיקרופון שהפכו ככל הנראה למטרד בעיירה. תושבת המקום שהגיעה לבקר את חברתה בבניין הסכימה לומר לנו כי היא "גאה ושמחה על כך שמלניה גדלה איתי באותה העיירה, ואני מאחלת לה את כל הטוב שבעולם. לא הכרתי אותה כי היא כבר נסעה לאמריקה, אבל הכרתי את הוריה". על דונלד טראמפ, היא אמרה: "הוא בסדר".

בעיירה שנמצאת באזור שבו כ-12% אבטלה (הממוצע במדינה עומד על כ-10%, לאחר שחלה ירידה משמעותית בשנה החולפת. האם השקת המוצרים והשירותים החדשים סביב הזוג הנשיאותי הניבה פירות?) מקווים שאולי החיבור לגברת הראשונה יצליח להביא גם פרנסה לתושבים ולא רק חשיפה תקשורתית. "רוב האנשים לא מכירים אותה", מספר בכנות עליאש, צעיר תושב המקום. "היא נסעה לאמריקה בגיל צעיר אז אין להם דעה אמתית עליה, אבל רוב האנשים רואים את ההזדמנות שהיא מביאה לחיזוק קשרינו עם אמריקה. אולי יספקו לנו עבודות עם המלונות שלו (של דונלד טראמפ – מ"ר) והשמלות שלה. מלניה יכולה להיות מושיעה במובן הזה".

ביקור בכפר סיאוניצה שבסלובניה בו גדלה מלניה טראמפ, אפריל 2017. מיכל רשף, מערכת וואלה!
עוגת "מלניה". ניסיון לרמוז שהנשיא "משוגע"?/מערכת וואלה!, מיכל רשף

תושבים רבים ממתינים לביקור נשיאותי שיקפיץ את מכירות היין והעוגות או לפחות יביא כמה תיירים נוספים להתעניין במקום ולפקוד את בתי הקפה הריקים. "אנשים לא היו מוכנים לכל הדרמה סביבה. הם לא יודעים מה הכה בהם. הזוג הנשיאותי עדיין לא ביקר כאן, אני לא יודע אם הם מתכוונים לעשות זאת, אבל הם בטח יבקרו כאן בעתיד הקרוב", אמר עליאש.

מה אתה חושב על דונלד טראמפ?

"אני לא מכיר אותו, אז אני לא יכול לגבש דעה לגביו. אני מקווה שאמריקה תתייצב תחת שליטתו. אני רק מקווה ששום פצצה גרעינית לא תפגע בנו", הוסיף עליאש בהומור.

ביקור בכפר סיאוניצה שבסלובניה בו גדלה מלניה טראמפ, אפריל 2017. מיכל רשף, מערכת וואלה!
בין המוצרים שהושקו לכבוד הגברת הנשיאותית היו יין, עוגות ואפילו נקניק. יין "הגברת הראשונה"/מערכת וואלה!, מיכל רשף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully