וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות ישיבה בכבישי הערים ו-23 הרוגים: המחאה בוונצואלה נמשכת

25.4.2017 / 9:29

אלפי אזרחים שיבשו את התנועה בבירה ובעשר ערים נוספות כשהחליטו להתיישב על כיסאות ולהקים מחסומים בדרכים המרכזיות. באזורים אחרים הפכו ההפגנות נגד הממשלה לאלימות ושניים נורו למוות. "אני נלחם פה עבור הילדים שלי והילדים של הילדים שלי", הסביר מפגין

צילום: רויטרס

הרחובות המרכזיים בערים הגדולות בוונצואלה שרצו אתמול (שני) מפגינים שישבו על כיסאות גינה, עבדו על שיעורי בית במתמטיקה ושיחקו בקלפים, במסגרת מחאות ישיבה שנועדו לשבש את התנועה במחאה נגד הממשלה הסוציאליסטית. אלפים שיתקו את הכביש הראשי בקראקס כדי להביע את זעמם נגד הממשל של הנשיא ניקולס מדורו. הם הפכו את הכביש למעין כיכר ציבורית, שם המפגינים ערכו פיקניקים, קראו ספרים וישבו תחת צלן של מטריות.

ואולם, במחוזות אחרים, ההפגנות הפכו אלימות. התובע הציבורי הודיע כי רנזו רודריגז, בן 54, נהרג מירי לעבר החזה, בהפגנה במדינת המחוז ברינאס. בעיירה מרידה נורה למוות עובד מדינה חסוס סולבארן שהשתתף בהפגנה בעד הממשלה. בנוסף לסולבארן, נורו ונפצעו חמישה בני אדם בהפגנה. שני ההרוגים העלו ל-23 את מניין הנספים בהפגנות בעד ונגד הממשלה, שנמשכות זה כמעט חודש לאחר שבית המשפט העליון נישל את הקונגרס שנמצא בשליטת האופוזיציה מסמכויותיו.

לקריאה נוספת:
הרוגים ומאות אלפים ברחובות: "אם כל ההפגנות" נגד נשיא ונצואלה
המשבר הכלכלי מחריף: הפגנות ענק בוונצואלה
אדלסון וחברת נפט מוונצואלה: התורמים לטקס השבעת טראמפ נחשפים

הפגנות אלימות נגד הממשלה בקראקס, ונצואלה , 24 באפריל 2017. AP
אש בקראקס. אתמול/AP
הפגנות אלימות נגד הממשלה בקראקס, ונצואלה , 24 באפריל 2017. AP
מחסומים ומפגינים. קראקס, אתמול/AP

המחאה בקראקס הייתה בעיקרה שקטה, אף שכמה מפגינים שעטו בנדנות על פניהם השליכו אבנים לעבר המשטרה, שהגיבה בגז מדמיע. חואן קרלוס באוטיסטה, שהשתתף בהפגנה, בילה את אחר הצהריים במשחק דומינו. "אנחנו רוצים להיות חופשיים. אני נלחם פה עבור הילדים שלי והילדים של הילדים שלי".

גל המחאה הנוכחי הוא האינטנסיבי ביותר במדינה השרויה במשבר כלכלי, מאז הפגנות בנות חודשיים ב-2014 נגד הממשלה שגבו חיי עשרות בני אדם. אך בניגוד להפגנות ההן, שהובלו בידי צעירים שבנו מחסומים בוערים ברחובות, תנועת המחאה הנוכחית מושכת בעיקר מפגינים מבוגרים, שטוענים כי הם אינם נלחמים עבור עצמם, אלא עבור הדורות הבאים.

הפגנות אלימות נגד הממשלה בקראקס, ונצואלה , 24 באפריל 2017. AP
צוותי כבאות מנסים לכבות רכב שעלה באש. קראקס/AP

מפגינים בכעשר ערים נוספות ערכו מחאות ישיבה, כמה מהם הציבו מחסומים כדי לעצור את התנועה. בקראקס גררו מפגינים חתיכות בטון, זבל ואפילו אמבטיה לרחוב. ליזבת קולינה, פרופ' בפנסיה, אמרה כי החליטה להשתתף בהפגנה עבור נכדיה. "הצד שמוותר הוא הצד שמפסיד", אמרה. "אנחנו חייבים להישאר ברחובות. אני לא מפחדת מהתגובות שלהם", הוסיפה.

בעוד המחאות הפריעו לתנועה, ממשלו של מדורו הכריז כי לא ייכנע למתנגדיו והפציר במארגנים להצטרף לשיחות המשא ומתן שהחלו בדצמבר. השיחות בשנה שעברה קרסו בשל סירוב הממשלה להסכים לדרישות האופוזיציה ללכת לבחירות ולשחרור אסירים פוליטיים. אך למנהיגי האופוזיציה אין כל כוונה להיפגש עם מדורו. הם דוחים את הקריאות לדיאלוג ודורשים לקבוע תאריך לבחירות. "הממשלה רוצה להשתמש בשיחות המשא ומתן כדי לפלג אותנו, לערער אותנו ולהרוויח זמן", אמר סגן נשיא הקונגרס פרדי גוברה לעיתונאים. "מחאה זו היא תרגיל בהתנגדות ומבחן כוח".

הפגנות אלימות נגד הממשלה בקראקס, ונצואלה , 24 באפריל 2017. AP
"הצד שמוותר הוא הצד שמפסיד". הפגנת ישיבה/AP
הפגנות אלימות נגד הממשלה בקראקס, ונצואלה , 24 באפריל 2017. AP
מפגין נח בקראקס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully