וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון חריג: כל חברי הסנאט נקראו לתדרוך על קוריאה הצפונית

ברקע חגיגות הצבא הקוריאני השבוע, זימן הבית הלבן באופן חריג את כל חברי הסנאט לתדרוך בנושא ביום רביעי. במקביל קרא נשיא ארה"ב למועצת הביטחון של האו"ם להטיל סנקציות נוקשות על המדינה. מוקדם יותר הוא שוחח עם קנצלרית גרמניה על הסוגיה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אתמול (שני) כי מועצת הביטחון של האו"ם חייבת להתכונן להטיל סנקציות חדשות על קוריאה הצפונית ברקע המתיחות לגבי ניסויי הטילים והגרעין שלה. "הסטטוס קוו עם קוריאה הצפונית בלתי מתקבל על הדעת ומועצת הביטחון חייבת להתכונן להטיל עוד סנקציות נוקשות על תכניות הגרעין והטילים הבליסטיים".

החשש שקוריאה הצפונית עשויה לערוך בקרוב ניסוי גרעיני או ניסוי בטילים בליסטיים, גובר לנוכח ההכנות לחגיגות 85 שנה לכינון צבא העם הקוריאני, שיחלו היום. בתוך כך, פקידי סנאט בכירים אמרו היום כי בכירי ממשל טראמפ יערכו תדרוך חריג בנושא קוריאה הצפונית ביום רביעי עבור כל חברי הסנאט. כל מאה חברי הסנאט התבקשו להגיע לבית הלבן לתדרוך שיעבירו שר החוץ רקס טילרסון, שר ההגנה ג'יימס מאטיס, ראש המודיעין דן קואטס והרמטכ"ל, הגנרל ג'וסף דאנפורד.

לקריאה נוספת:
קוריאה הצפונית ממשיכה לאיים: נטביע את נושאת המטוסים האמריקנית
טראמפ "שלח" נושאת מטוסים לצפון קוריאה - אך זו הייתה בכיוון ההפוך
גורם בכיר בארה"ב: צבא סין העלה כוננות ברקע המתיחות בקוריאה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בחדר הסגלגל. 21 באפריל 2017. AP
"איום רציני". טראמפ, השבוע/AP

טראמפ, שאמר את הדברים לעיתונאים לקראת ארוחת צהריים שקיים עם שגרירים ממדינות במועצת הביטחון של האו"ם, הוסיף "כי מדובר באיום רציני עבור העולם, גם אם אנחנו רוצים לדבר על זה או לא. קוריאה הצפונית היא בעיה גדולה בעולם וזו בעיה שאנחנו חייבים לפתור".

הבית הלבן מסר אתמול כי טראמפ וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שוחחו אתמול על "האתגר הביטחוני הדחוף" שמציבה קוריאה הצפונית. לפי הודעת הבית הלבן, שני המנהיגים שוחחו גם על ענייני סוריה ותימן ועל הצורך בהשבת השלום למזרח אוקראינה.

בשיחה עם הכתבים מתח נשיא ארצות הברית ביקורת גם על התמודדות מועצת הביטחון עם סוגיית המלחמה בסוריה. הוא טען כי המועצה כשלה כשלא הגיבה לתקיפה הכימית האחרונה בסוריה, וטען כי מדובר ב"אכזבה גדולה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מצעד צבאי בפיונגיאנג, קוריאה הצפונית, 15 באפריל 2017. AP
חשש מניסוי נוסף בשל חגיגות יום הצבא/AP

הרטוריקה המאיימת של קוריאה הצפונית המשיכה השבוע עם הצהרתה כי כוחותיה מוכנים להטביע את נושאת המטוסים האמריקנית במטרה להפגין את כוחה הצבאי. ההודעה באה ברקע הצטרפות שתי ספינות קרב יפניות לכוחות האמריקניים העורכים תרגיל במערב האוקיינוס השקט.

בשבוע שעבר הכריז נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי נושאת המטוסים קארל וינסון והספינות המלוות אותה ישוטו בסמוך למים הטריטוריאליים של חצי האי הקוריאני בתגובה לניסויי פיונגיאנג בטילים ואיומיה לתקוף את ארצות הברית ואת בעלות בריתה באסיה. אלא שה"ארמדה" שייטה בכיוון ההפוך, לעבר האוקיינוס ההודי לתרגילים עם הצבא האוסטרלי. לאחר שסיימה אותם נעה לכיוון צפון לאוקיינוס השקט.

האיומים הנשקפים מפיונגיאנג הם למעשה האתגר הביטחוני הרציני ביותר שעמו מתמודד טראמפ. הוא הבטיח למנוע מקוריאה הצפונית להשיג את היכולת לפגוע בארצות הברית עם טיל גרעיני ואמר כי כל האופציות על השולחן, בהן תקיפה צבאית.

ביום שישי אמר שר ההגנה של ארצות הברית ג'יימס מאטיס במסיבת עיתונאים בישראל שהאמירות האחרונות של קוריאה הצפונית מתגרות אך בעבר הוכחו כחלולות ולכן אין להסתמך עליהן. "כולנו שומעים את המילים האלה שוב ושוב, ואף מילה לא התבררה אמתית", אמר מאטיס בתל אביב.

(עדכון ראשון: 22:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully