וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ לשר החוץ הגרמני: בטל פגישה עם ארגוני שמאל – או שלא ניפגש

25.4.2017 / 0:38

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציב אולטימטום לשר החוץ הגרמני זיגמר גבריאל, שבו דחק באחרון לבטל את פגישותיו עם אנשי "שוברים שתיקה" ו"בצלם". לשכת ראש הממשלה אישרה כי בין השניים טרם נקבעה פגישה

צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציב אולטימטום לשר החוץ הגרמני זיגמר גבריאל, שבו איים כי יבטל את פגישתם המשותפת, אם גבריאל ייפגש עם אנשי "שוברים שתיקה" ו"בצלם", כך דווח אמש (שני) בחדשות 2. גבריאל הגיע לישראל, ועתיד להיפגש מחר עם ראש הממשלה. "ישראל קובעת מדיניות ברורה למרות היחסים הקרובים עם גרמניה", מסרו גורמים מדיניים לחדשות 2, "במטרה לבלום את הסחף של פגישות בין נציגי מדינות באירופה לארגונים כאלה".

בחדשות 2 לא ציינו כיצד ינהג השר, אך ייתכן כי יוותר על פגישה עם ארגוני שמאל, ויותיר אותה בידי גורם בכיר פחות. גבריאל הוא לא שר החוץ הראשון שמגיע לביקור ונפגש עם הארגונים, לאחר שלפני כמה חודשים נפגש עם "שוברים שתיקה" ראש ממשלת בלגיה, שארל מישל. סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הגיבה לפרסום ואמרה כי היא "מגבה את החלטת ראש הממשלה להציב קו אדום בנוגע לארגונים אנטי ישראליים כמו 'בצלם' ו'שוברים שתיקה'".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו צוחק על צבע שיערו: "חום זה האפור החדש". צפו
נתניהו על העימות עם הורים שכולים בכנסת: "מצר שהדברים נאמרו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר 23 באפריל 2017. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו. מציב אולטימטום/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי טרם נקבעה פגישה בין השניים. וגורמים בסביבתו של נתניהו הוסיפו כי "כמה ימים לפני יום הזיכרון, ראש הממשלה לא מוכן להיפגש עם שר, שהוא הגורם הבכיר ביותר בעומד בראש המשלחת, שייפגש עם אנשי 'שוברים שתיקה'".

שר החוץ הגרמני צפוי להיפגש היום עם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ועם הנשיא ריבלין, והפגישה עם נתניהו תוכננה להתקיים גם היא היום. אולם, לשכת ראש הממשלה פרסמה את לוח הזמנים שלו, ובו מופיעה פגישה עם קנצלר אוסטריה, המבקר גם הוא בישראל, אך לא צוינה פגישה עם השר הגרמני.

הרצוג אמר בתגובה לאולטימטום כי "נתניהו בורח מהמגרש. הצבת האולטימטום בפני שר החוץ הגרמני היא פגיעה קשה בקשר בחוץ של ישראל עם הכלכלה הגדולה באירופה וידידת אמת של עם ישראל. במקום לברוח מן המערכה אני קורא לנתניהו להיפגש עם שר החוץ הגרמני ולהציג את עמדותיו ועמדות ישראל. מחר בבוקר אפגש עם שר החוץ הגרמני", הוסיף הרצוג, "ואציג את עמדותיי ועמדת ישראל".

יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד אמר כי "נתניהו לא צריך לבטל את פגישתו, אבל הוא צודק לגמרי. אם היה נפגש בגרמניה עם ארגוני שמאל רדיקלי מרקל הייתה מתעצבנת לא פחות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שר החוץ הגרמני, סיגמר גבריאל ביד ושם 24 באפריל 2017. AP
שר החוץ הגרמני בביקור היום ב"יד ושם"/AP

לפני שהמריא גבריאל לביקורו במזרח התיכון, התייחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני. "פירוש הסולידריות שלנו עם ישראל הינו גם לפעול לכך שישראל ופלסטין תוכלנה לחיות זו לצד זו בכבוד ובשלום", אמר. "לכן אנו תומכים במשא ומתן בין הצדדים במטרה להשיג את פתרון שתי המדינות שהוא היחיד שיכול להיות בר-קיימא. אנו מייחלים שהצדדים יחזרו לשיחות רציניות ואמינות ומקווים, כמו שותפים בינלאומיים אחרים, שבקרוב נראה אותות אמינים למוכנות אמתית למשא ומתן".

"העובדה שכיום גרמניה וישראל קשורות אחת לשנייה ביחסים בעלי עומק ורוחב יוצאים מן הכלל הינה מתנה של ממש", הוסיף גבריאל. "אנו מקבלים אותה באסירות תודה וענווה לאור שבר הציביליזציה של השואה. אנו לוקחים על עצמנו את אחריותנו ההיסטורית. הסולידריות הבלתי מעורערת עם ישראל והמחויבות לביטחונה הינן הקו המנחה ועמוד התווך של מדיניות החוץ שלנו. יותר מזה, הן לב לבה של המודעות העצמית שלנו".

שר החוץ הגרמני, סיגמר גבריאל נפגש עם מקבילו הירדני איימאן ספאדי בירדן 24 באפריל 2017. AP
גבריאל בפגישה עם מקבילו הירדני/AP

במהלך ביקורו באזור הגיע גבריאל גם לירדן. "עם קליטת הפליטים הסוריים ממלאת ירדן תפקיד אדיר ונושאת עול גדול באחד האזורים הכי פחות בטוחים בעולם", אמר בנוגע לביקורו שם. "חשוב לי להביע על כך אסירות תודה כנה והכרה רבה. אני אבטיח לבני שיחי הירדנים שכאחת התורמות ההומניטריות הגדולות בעולם, גרמניה לא תרפה ממאמצי התמיכה. בו בזמן עדיין חשוב שירדן לא תירתע מלהתקדם באומץ בדרכה לרפורמות פנימיות עליהן החליטה הממשלה".

(עדכון ראשון: 21:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully