וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מתאגרפת מוסלמית צעירה תורשה להתחרות עם חיג'אב

24.4.2017 / 17:12

כבר שלוש שנים שאמאיה זפאר בת ה-16 מתאמנת באגרוף, אך מעולם לא התחרתה משום שהחוק אסר לבישת בגדים דתיים בזירה. בתום מאבק משפטי שנמשך שנתיים, שינה איגוד האגרוף האמריקני את החוק. "זה הרגיש כמו חוסר צדק", אמרה

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

בשלוש השנים האחרונות התאמנה אמאיה זפאר, מוסלמית אדוקה בת 16, ללא הפסקה באגרוף במיניאפוליס שבמינסוטה, אך מעולם לא התחרתה. זאת, משום שחוקי הספורט אינם מאפשרים לאתלטים ללבוש לבוש דתי בזירה. בתום מאבק, הוחלט באיגוד האגרוף האמריקני לאפשר לה להתחרות עם חיג'אב. "אמרתי שזו אמריקה, אנחנו יכולים לעשות מה שאנחנו רוצים", אמרה זפאר.

"אני מתאגרפת ואומרים לי שאני לא יכולה להתאגרף?", הוסיפה הנערה וסיפרה על המאבק שניהלה כדי שתוכל לעסוק בספורט שהיא אוהבת. "זה הרגיש כמו חוסר צדק. אני משלמת כדי להיות חברה בארגון האגרוף האמריקני אבל לא נותנים לי להתחרות. זה לא הרגיש נכון".

זפאר החליטה להיאבק ולשנות את החוק. בשנתיים האחרונות ניהלה את המאבק, יחד עם בני משפחתה ותומכיה, ואחרי עתירות רבות ודיונים בבתי משפט, החליט איגוד האגרוף האמריקני לאפשר לבישת בגדים דתיים בתחרויות מקומיות. "למה שאתפשר ואוותר על הספורט שאני אוהבת? אלה החיים שלי, אני מתאמנת מדי יום, למה אני צריכה לוותר על זה בגלל האמונה שלי?", אמרה זפאר.

לאחר שינוי החוק, בשבת הקרובה צפויה זפאר להתחרות בפעם הראשונה. "יש משהו באגרוף", אמרה, "זה הופך אותך לאדם חזק יותר".

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
עליית מניות והפגנות אלימות: צרפת סוערת אחרי הסיבוב הראשון בבחירות
מצבות יהודים זועקות מהאדמה: "הערס המנומס" שמטלטל את פולין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully