וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום ברצח ילדים וסחיטת בכירים אמריקנים: אישום נגד ההאקר מאשקלון

24.4.2017 / 12:55

הצעיר בן ה-18 מואשם כי הטיל אימה על יותר מ-2,000 מוסדות ברחבי העולם, ובהם מרכזים יהודיים בארצות הברית, חברות תעופה ותחנות משטרה, בדרכים מתוחכמות. כתב האישום מייחס לו בין היתר אלפי עבירות סחיטה באיומים, הלבנת הון ותקיפת שוטר

צילום: אבי כהן, עריכה: שניר דבוש

תושב אשקלון בן 18 הואשם היום (שני) כי איים והטיל אימה על יותר מ-2,000 מוסדות ברחבי העולם, ובהם מרכזים יהודיים בארצות הברית, חברות תעופה, נמלי תעופה, בתי ספר, תחנות משטרה וכן כמה גורמים פרטיים. כתב האישום שהגישה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה לבית המשפט המחוזי תל אביב מייחס לו בין היתר אלפי עבירות של סחיטה באיומים, עבירות מחשב, הלבנת הון, נשיאת נשק, תקיפת שוטר, תיווך לסחר בסמים, החזקת חומרי פדופיליה ועוד. הוא היה קטין בעת ביצוע כמה מן העבירות.

לפי כתב האישום, הצעיר, ששמו אסור לפרסום בישראל, ביצע את מעשיו באינטרנט והשתמש באמצעים מתוחכמים לצורך הסוואת מקור ההתקשרות ולעיוות קולו. כך, למשל, התחבר באמצעות אנטנה מיוחדת לנתבי האינטרנט של שכניו, והסתיר את זהותו. עוד נטען כי הוא השתלט באמצעים מקוונים על מחשבים זרים ופעל דרכם לביצוע העבירות, כך שהעקבות יובילו אל המחשב הנשלט ולא אליו.

הצעיר ביצע שורה של פעולות איום והפחדה (המכונות לעתים Swatting). הוא נהג להתקשר ולפנות בכתב, באמצעים ממוחשבים מתוחכמים, לגופים שונים ברחבי העולם - ובכללם חברות תעופה, שדות תעופה, בתי ספר, גני ילדים, קניונים, תחנות משטרה, הקונסוליה הישראלית במיאמי, מוסדות ציבוריים ואף לשכת חבר סנאט בדלאוור – ולאיים עליהם כי מעשי רצח וטרור צפויים להתרחש במקום הומה אדם באמצעות פיצוץ מטען חבלה, ירי ודרכים נוספות, אשר יפגעו בקורבנות רבים.

לקריאה נוספת:
צעיר מהדרום חשוד באיומים טלפוניים על מוסדות יהודיים בעולם
חקירות סייבר חובקות עולם: כך אותר החשוד באיומים על מרכזים יהודיים

אביו של החשוד בשליחת איומים למוסדות יהודיים בארה"ב, באשקלון, 23 במרץ 2017. אבי כהן
שמו אסור בפרסום. הנאשם בדיונים במהלך משפטו, בחודש שעבר/אבי כהן

מטרתו של הנאשם הייתה לגרום לפאניקה ציבורית משמעותית, להזניק כוחות חירום רבים, לגרום לפינוי המוני וליצור הד תקשורתי. כל זאת במטרה להעצים את מעשיו. כתוצאה מפעולותיו בוטלו טיסות, מטוסים הונחתו בטיסות חירום ומוסדות יהודיים ובתי ספר פונו לאחר שכוחות ביטחון רבים הוקפצו אליהם.

ההאקר מאשקלון נהג להשתמש בדארקנט לביצוע העבירות. לפי כתב האישום, הוא הציע את שירותיו ב"רשת האפלה" לביצוע שיחות הפחדה, סחיטה ואיומים בתמורה לתשלום. מזמיני השירות עשו זאת באמצעות המטבע הווירטואלי "ביטקוין". כך, היה לו מחירון בהתאם ליעד השיחות. באמצעים אלו, נטען, הרוויח 873 אלף שקל. הוא אף שכר שני קבלני משנה, שיבצעו עבורו חלק משיחות האיום.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

פצצה במטוס של קבוצת NBA

כתב האישום מייחס להאקר 142 מקרים שבהם התקשר לשדות תעופה, חברות תעופה ותחנות משטרה. הוא הטיל עליהם איימה באומרו כי במטוסים הוטמנו מטעני חבלה שעתידים להתפוצץ בתוך זמן קצר. כך, למשל, התקשר וטען כי ישנה פצצה על מטוס של חברת אל על, וכתוצאה מכך הוקפצו מטוסי קרב צרפתיים ושוויצריים. במקרה אחר, איים על שדה תעופה בקנדה, וכתוצאה מכך הוסט מטוס נוסעים לשדה תעופה אחר, מטוסים נאלצו להתפנות באמצעות מגלשות ושישה מהם נפצעו. כמו כן, איים על טיסה של וירג'ין אוסטרליה, וגרם להסטת מסלול טיסה ולהשלכת שמונה טון דלק מעל האוקיינוס. הנאשם אף איים על מטוס ששימש את בוסטון סלטיקס, קבוצת כדורסל ב-NBA, בעת שהייתה בדרכה למשחק, וכן טען שהוטמנה פצצה בטיסה פנימית של אמריקן אירליינס – דבר שהסתיים בהנחתת הטיסה ובפינוי הנוסעים.

ההאקר לא בחל באמצעים ואף התקשר 48 פעמים לתחנות משטרה תוך הסוואת זהותו, איים על שוטרים וטען כי הוא מחזיק בילדים קטנים או בבני משפחה כבני ערובה - שאותם יוציא להורג בתוך זמן קצר. בנוסף, איים כי ירה בשוטרים שינסו למנוע זאת ממנו. בכמה מן המקרים הוקפצו שוטרים לכתובת שמסר. בין היתר, איים על תחנת משטרה בניו ג'רזי, ואמר שהוא חמוש ומחזיק בשלושה ילדים ושבכוונתו להוציא אותם להורג על ידי ירי בראשם.

מרכז קהילתי יהודי בטריטאון במדינת ניו יורק, ארה"ב, פברואר 2017. AP
מטרתו הייתה לזרוע בהלה. מוסד יהודי בניו יורק/AP

לפי סעיף אישום נוסף, בן ה-18 איים וניסה לסחוט כספים באיומים מארנסטו לופז, חבר סנאט במדינת דלאוור שבארצות הברית. זאת, כנקמה על הודעת גינוי פומבית שפרסם האחרון נגד מעשים שביצע הנאשם. זאת ועוד, הוא התקשר כמה פעמים לג'ורג' ליטל, לשעבר בכיר במשרד ההגנה האמריקני, הטריד אותו ואיים עליו כי יחטוף את ילדיו ויהרוג אותם.

הנאשם נהג לתעד את צעדיו באופן דקדקני. כך, סידר את פעולתיו לפי תאריכים וסוגי המוסדות שאוימו, והקפיד לשמור דיווחים חדשותיים על הפאניקה שנגרמה כתוצאה ממעשיו.

הפרקליטות: מצבו האישי לא מונע את הארכת מעצרו

כתב האישום הוגש על ידי עו"ד יוני חדד ממחלקת הסייבר בפרקליטות. "מבחינת הפרקליטות, הטענות בדבר מצבו האישי והרפואי וגילו הצעיר אינם מחסנים אותו מפני מעצר עד תום ההליכים", אמר.

עו"ד שירה ניר, שמייצגת את הנאשם, אמרה כי נסיבותיו האישיות צריכות להילקח בחשבון בהכרעת הדין. "טרם הספקתי לקרוא את כתב האישום המורכב, אני שמחה שבית המשפט שוחח עם הנאשם כדי לתהות על קנקנו ונוכח כי מדובר במקרה חריג ויוצא דופן ולא מדובר פה בעבריין קלאסי, אלא באדם חולה. על פי החוק הישראלי, אדם לא יכול להישפט פעמיים, ולכן אם יישפט פה, כתבי האישום בארצות הברית לא רלוונטיים".

שלשום הוגש בארצות הברית כתב אישום נגד הצעיר, שמחזיק גם באזרחות אמריקנית. עם זאת, ישראל מסרבת להסגירו ותמשיך לנהל את משפטו. הוא נעצר בחודש שעבר נעצר בישראל אחרי שלוש שנים שבהן ניסו חוקרים ברחבי העולם לעלות על עקבותיו.

(עדכון ראשון: 12:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully