וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנה וחצי: התיק נגד השוטר שירה ב"מחבלת המספריים" נסגר מחוסר ראיות

24.4.2017 / 10:15

מח"ש סגרה את התיק הפלילי וקבעה כי גם אם השוטר טעה בשיקול דעתו, אין זה מבסס סיכוי סביר להרשעה. חומר החקירה הועבר למשטרה, שתשקול צעדים פיקודיים. בתקרית בנובמבר 2015 ירה השוטר מטווח קצר לעבר נערה שביצעה פיגוע דקירה עם מספריים ובת דודתה, שנהרגה במקום

צילום: אמרי סדן, עריכה: ורד לידני

שנה וחצי אחרי התקרית נסגר היום (שני) התיק נגד השוטר שירה לעבר "מחבלת המספריים" ובת דודתה בפיגוע בשוק מחנה יהודה בירושלים. המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הודיעה על סגירת התיק הפלילי, באישורו של פרקליט המדינה שי ניצן, בנימוק של חוסר ראיות. לפי מח"ש, גם אם השוטר טעה בשיקול דעתו, אין זה מבסס סיכוי סביר להרשעה.

השתיים, נורהאן עוואד, תושבת קלנדיה בת 16 בעלת תעודת זהות כחולה, וקרובת משפחתה, הדיל עוואד בת 14, הגיעו לשוק עם מספריים במטרה לבצע פיגוע. הראשונה אף הצליחה לדקור בצוואר גבר כבן 70 מבית לחם שחשבה שהוא יהודי. השוטר שהגיע למקום, חבלן בהכשרתו, ירה בהן, גרם למותה של בת ה-14 ופצע את השנייה באורח קשה. מאבטח בן 27, שרץ כדי לסייע בנטרול המפגעות, נפצע אף הוא, ככל הנראה מהירי.

חומר החקירה הועבר לגורמים המוסמכים במשטרה על מנת שזו תשקול צעדים פיקודיים. בחקירתו טען השוטר כי נקלע במקרה לאירוע, ירד עם נשק שלוף ממכוניתו וקרא להן לעצור. לדבריו, על אף אזהרתו והאקדח שהיה בידו, הנערות התקרבו אליו והמשיכו לנופף "בכלי תקיפה חדים". בתגובה, ירה לעברן מטווח קצר מתוך מחשבה כי מדובר במחבלות מתאבדות.

לקריאה נוספת:
איזנקוט: "לא רוצה שחייל ירוקן מחסנית על נערה בת 13 עם מספריים"
אחי המחבלת שחוסלה בבירה: "מקווה שתשמש דוגמה לכולם"
גופת המחבלת בת ה-16 מהפיגוע בשוק מחנה יהודה הועברה לפלסטינים

פיגוע דקירה בשוק מחנה יהודה בירושלים: שתי מחבלות דקרו פלסטיני - ונורו. ספק 500
תיעוד הפיגוע בשוק מחנה יהודה, נובמבר 2015/ספק 500

בהודעת מח"ש נמסר כי חומרת מעשיהן של השתיים, כמו גם המקום שבו התבצע הפיגוע, חייבו תגובה מידית. לפיכך, נמצא כי "גרסת השוטר ולפיה חש באופן סובייקטיבי סכנת חיים לעצמו ולסביבתו ופעל בלחץ הנסיבות לנטרול הסיכון שבו חזה – אינה בלתי סבירה". נוסף על כך, עדים בזירת הפיגוע אישרו בעדויותיהם כי חשו סכנת חיים ברורה ומידית כתוצאה מפעילותן של שתי הנערות.

בנסיבות אלה, קבעה מח"ש, הרי שגם אם השוטר טעה בשיקול דעתו והיה יכול לפעול אחרת, אין הדבר מבסס סיכוי סביר להוכחת עבירה בדבר שימוש בכוח שלא כדין. השוטר יוצג על ידי עורכי הדין דב גלעד כהן ושגיא בלומנפלד ממשרד ברטל-כהן.

בנובמבר האחרון הורשעה עוואד בהחזקת סכין וניסיון רצח. נגזר עליה עונש מאסר של 13 שנים וחצי, שנה וחצי מאסר על תנאי ופיצויים בסך 30 אלף שקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המספריים בזירת הפיגוע, נובמבר 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך
המחבלת בפיגוע דקירה ברחוב יפו, ירושלים. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully