וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ בנאום ליום השואה: "לא נתעלם מאיומים על השמדת ישראל"

24.4.2017 / 4:15

בנאום מצולם שהוקרן בכנס של הקונגרס היהודי העולמי בניו יורק התייחס נשיא ארה"ב לכוונות המשטר האיראני והבהיר כי "אמריקה עומדת לצד ישראל". מזכ"ל האו"ם נאם גם הוא: "ההתכחשות לקיומה של ישראל - אנטישמיות מודרנית"

רויטרס

"עלינו להיאבק נגד דעות קדומות ואנטישמיות בכל מקום שבו הן נמצאות" - כך אמר הלילה (שני) נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאום מיוחד לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה. במהלך הנאום המצולם, שהוקרן בכנס השנתי של הקונגרס היהודי העולמי בניו יורק, אמר הנשיא: "עלינו להביס את הטרור ועלינו לא להתעלם מאיומים של משטר המדבר בגלוי על השמדת ישראל. אנחנו לא יכולים להרשות למחשבה הזו בכלל לעלות שוב לעולם. דעו כולם, אמריקה עומדת בצורה חזקה לצד ישראל". את גישתו בנוגע לאיראן, שאליה התייחס בנאום, חיזק טראמפ בריאיון שהעניק אתמול לאי-פי. כשנשאל אם ארצות הברית תישאר חלק מהסכם הגרעין, ענה טראמפ כי "ייתכן שניסוג מההסכם".

את דבריו הלילה פתח טראמפ בברכות לקונגרס היהודי העולמי, שנוסד בשוויץ ב-1936, ואמר: "היום אנו זוכרים את ההיסטוריה הארוכה וההירואית של הארגון במלחמה למען העם היהודי. מנהיגיכם האמיצים הזהירו את העולם מן הזוועות המתוכננות להשמיד עם שלם". לדבריו,
"ביום השואה, אנחנו מביטים לאחור על הפרק האפל ביותר בהיסטוריה האנושית. אנחנו מתאבלים, אנחנו זוכרים, אנחנו מתפללים ואנחנו מתחייבים, לעולם לא עוד. אני אומר זאת - לעולם לא עוד".

לקריאה נוספת:
כך שרדתי את "ממלכת המוות": הנער שחזר מאושוויץ והתחיל לכתוב
נתניהו ב"יד ושם": העולם עדיין עומד מנגד ואינו מונע השמדת עם
"בריחה מהמציאות העגומה": ערכות השחמט שהיו מפלט ליהודים בשואה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאום מצולם שהוקרן באסיפת הקונגרס היהודי בניו יורק, אפריל 2017. רויטרס
"הדעת אינה קולטת את הכאב, את הזוועות". טראמפ בנאומו המשודר/רויטרס

הנשיא, שצפוי לשאת נאום נוסף מחר במוזיאון השואה בוושינגטון, אמר עוד כי "הדעת אינה קולטת את הכאב, את הזוועות, את האבידות. שישה מיליון יהודים, שני שליש מיהודי אירופה, נרצחו ברצח העם הנאצי. הם נרצחו על ידי רוע שמילים לא יוכלו לתאר ושלב אנושי לא יכול לשאת. ביום השואה הזה, אנו מספרים את סיפורם של אבות, של אימהות, של ילדים שהושמדו. אנחנו גם מספרים את הסיפורים של האומץ אל מול המוות. אנושיות מול ברבריות, והרוח הבלתי ניתנת לשבירה של העם היהודי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טראמפ התייחס להקמת מדינת ישראל והוסיף כי "כיום, עשורים ספורים אחרי השואה, אנחנו רואים אומה גדולה שקמה, ואנחנו רואים מגן דוד מתנופף גאה מעל למדינת ישראל. מגן הדוד הזה הוא הסמל של כושר העמידה היהודי. הוא עדות לעוצמה בלתי מתפשרת. אנחנו חוזרים אחרי מילותיו של הרצל: 'אם תרצו, אין זו אגדה'. יהודים ברחבי העולם הוכיחו את אמיתות המילים הללו יום אחר יום. לזכרם של אלה שאינם, אנו מחדשים את המחויבות שלנו ואת הנחישות שלנו שלא להתעלם מסימני האזהרה בזמננו", אמר טראמפ.

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בנאום בכנס יהודי בניו יורק לציון יום השואה אפריל 2017. רויטרס
"הצורה המודרנית של אנטישמיות היא התכחשות לזכותה של ישראל להתקיים". גוטרש, הלילה/רויטרס

בכנס בניו יורק נשא דברים גם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ואמר כי הוא יתייצב נגד כל דעות קדומות נגד ישראל בארגון. "אני מחויב עמוקות לרפורמה באו"ם ולהגביר את יכולתו לנהוג בהגינות ביחס לשלום וביטחון", אמר גוטרש והוסיף כי בעוד שכל מדינה באו"ם פועלת באופן עצמאי לפי האינטרסים שלה, זהו התפקיד שלו לדאוג כי "צריך להתייחס למדינת ישראל בדיוק כמו אל כל מדינה אחרת".

לדבריו, "כבר היתה לי ההזדמנות להראות שאני מוכן לציית לעיקרון הזה גם כאשר זה מאלץ אותי לקבל החלטות שיוצרות מצבים לא נוחים. למדינת ישראל יש זכות מלאה להתקיים בשלום ובביטחון עם שכנותיה". את הדברים אמר על רקע התפטרותה של רימה חלף הירדנית בחודש שעבר, שקבעה בדוח כי ישראל היא מדינת אפרטהייד לאור לחץ מצדו של גוטרש.

בפעם הראשונה אי פעם שמזכ"ל האו"ם הגיע לנאום מול הקונגרס היהודי, אמר גוטרש כי "גם היום האנטישמיות חיה וקיימת. הצורה המודרנית של האנטישמיות היא ההתכחשות לזכותה של ישראל להתקיים". הוא הבטיח כי "כמזכ"ל האו"ם אעמוד בקו החזית במאבק באנטישמיות". בהתייחסו ליום השואה הוסיף כי "השואה לא הייתה תקרית מבודדת, אלא שיאה של רדיפת היהודים שנמשכה אלפי שנים". הוא התייחס לגירוש היהודים מארצו, פורטוגל, וכינה זאת "פשע עצום והטעות הכי טפשית שנעשתה אי פעם בפורטוגל".

עוד סיפר גוטרש כי בשנות ה-90 היתה לו מערכת יחסים טובה עם יצחק רבין ושמעון פרס, ואמר כי "תמיד הייתי משוכנע שהפתרון לסכסוך הישראלי פלסטיני הוא פתרון שתי המדינות". נאומו, שנמשך 15 דקות, התקבל במחיאות כפיים סוערות.

(עדכון ראשון: 1:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully