וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירות לציבור ותשלום פיצויים לסגן המפכ"ל לשעבר שהטריד שוטרות

23.4.2017 / 17:40

בית המשפט סירב לבקשת ניסים מור לבטל את ההרשעה, והבהיר כי "ניצול השררה וסדרתיות המעשים מהווים כשל ערכי". השופט: "מעשיו פוגעים באמון במערכת. מה תאמרנה מתלוננות פוטנציאליות אם בכיר נתפס במעשים כאלה?"

צילום: בני בן סימון, עריכה: שניר דבוש

בית משפט השלום בבאר שבע גזר היום (ראשון) על סגן המפכ"ל לשעבר ניסים מור 400 שעות שירות לתועלת הציבור בגין עבירות מרמה והטרדה מינית, כמו גם תשלום בסך 10,000 שקלים לכל אחת משלוש המתלוננות נגדו, שוטרות ומתנדבות במשטרה. השופט רון סולקין קבע בגזר הדין כי "טיב העבירות, ניצול השררה וסדרתיות המעשים מהווים כשל ערכי עמוק".

כמו כן, השופט סולקין סירב לבקשת בא כוחו של מור, עורך הדין מיכה גבאי, לבטל את הרשעתו בפלילים, וציין כי שירות המבחן לא המליץ על ביטול ההרשעה. גובה הפיצויים שקבע בית המשפט גבוהים יותר מהסכום שסיכם מור עם המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש).

עוד בוואלה! NEWS:
המפכ"ל לשעבר על ניצב בדימוס ניסים מור שהורשע בהטרדה: "דמות למופת"
סגן המפכ"ל לשעבר ניסים מור הורשע בהטרדה מינית ובהפרת אמונים
"איזה שפתיים טעימות יש לך": אישום בעבירות מין נגד הסמפכ"ל לשעבר

ניסים מור סגן המפכ"ל, יוני 2015. ראובן קסטרו
"חסך מהמתלוננות להעיד". מור/ראובן קסטרו

"הנאשם פגע בכבודן של נפגעות העבירה ותחושת האוטונומיה שלהן והתייחס אליהן כאובייקט", הובהר בגזר הדין. "הוא ניצל את מעמדו כאדם השני בחשיבותו במשטרה". לדברי השופט, "על הנאשם היה לשמש דוגמה ומופת למשרתים תחתיו. לא קשה לתאר מה המסר שעלול להיות מועבר למפקדים ממעשיו של הנאשם".

עוד נקבע כי "מעשיו פוגעים באמון השוטרים במערכת, משום שהן מלמדות כי החלטות בנושאי קידום לא מתקבלות בשל שיקולים ענייניים. מעשי הנאשם פגעו באמון הציבור במערכת אכיפת החוק". השופט סולקין הוסיף: "מה תאמרנה מתלוננות פוטנציאליות אם בעל תפקיד כה בכיר בארגון נתפס במעשים כאלו?".

עם זאת, ציין השופט כי מור חסך מהמתלוננות להעיד בתיק, כשהודה באשמה. "התנהגות זו אינה מובנת מאליה", אמר. סולקין עוד הוסיף כי "הנאשם תרם רבות למדינה ושירת שנים ארוכות במשטרת ישראל. ביום פקודה, ראוי לקחת נתונים אלה בחשבון". עו"ד גבאי, המייצג את מור, מסר כי "זהו יום עצוב. בית משפט העביר מסר שצריך לקבל אחריות כמו שניסים עשה. אין כאן שמחה על גזר הדין".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ניסים מור סגן המפכ"ל לשעבר המואשם בהטרדה מינית בדיון בטיעונים לעונשו בית המשפט המחוזי בבאר שבע, 26 בפברואר 2017. בני בן סימון
"על הנאשם היה לשמש דוגמה ומופת למשרתים תחתיו". מור בבית המשפט, לפני חודשיים/בני בן סימון

מור הורשע בחודש ספטמבר האחרון בהטרדה מינית ובהפרת אמונים, במסגרת הסדר טיעון ולאחר שהודה באשמה. בחודש יולי הגישה מח"ש לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד מור בגין מרמה, הפרת אמונים והטרדה מינית. על אף שבפועל ניתן היה להאשים אותו גם במעשה מגונה בעקבות נשיקה לשוטרת, במח"ש המירו בהסדר הטיעון את הסעיף בעבירה של הטרדה מינית בלבד.

המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו פיטר את מור חודש לאחר שפורסמו החשדות נגדו, בחודש ינואר 2015. החקירה בעניינו החלה כששוטרת צעירה סיפרה כי הוטרדה על ידי הקצין הבכיר כשביקשה ממנו סיוע בנוגע לתפקידה, בשיא תקופת הטלטלה בצמרת המשטרה. לדבריה, הוא נישק אותה בניגוד לרצונה בעת המפגש ושלח לה מסרונים בעלי אופי מיני בוטה. את המסרונים המפלילים היא הציגה לחוקרי מח"ש. בהמשך, הגיעו למשרדי מח"ש כמה שוטרות נוספות, בהן שתי מתנדבות, שטענו כי גם הן הוטרדו מינית על ידי מור במשך השנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully