וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הסלע העתיק הזה הוא הוכחה לפגיעת כוכב שביט בכדור הארץ?

2.5.2017 / 6:40

מומחים טוענים שהצליחו לפענח מה מסמנים הציורים המופיעים על סלע בבית מקדש עתיק ומסתורי בטורקיה - וזה כנראה הרבה מעבר לאמנות או רשימת קניות היסטורית, אלא הוכחה לפגיעה קטלנית של כוכב שביט בכדור הארץ

צילום מסך

בסרטון – ככה זה נראה בסרט "פגיעה קטלנית" כשכוכב שביט פוגע בכדור הארץ

בעוד רבים עסוקים בניבוי העתיד והערכת סיכויינו להימחץ למוות ע"י כוכב לכת הרסני, צוות ארכיאולוגים מאוניברסיטת אדינבורו טוענים שזה כבר קרה - כוכב שביט התרסק בכדור הארץ כבר ב-10,950 לפני הספירה והוא זה שלמעשה הביא למיני עידן קרח ולעליית הציוויליזציה כפי שאנו מכירים אותה כיום. נשמע מעניין.

על פי החוקרים, גילופי אבן עתיקים שנמצאו באתר פרהיסטורי מאשרים שכוכב שביט פגע בכדור הארץ. הם חקרו סמלים מסתוריים שנחצבו על עמודי אבן בגבקליטפה, אתר ארכיאולוגי בטורקיה שנחשב לאחד המקדשים העתיקים בעולם. על אחד מסלעי ה-T שנמצאים במקום מופיעות חריטות של בעלי חיים כדוגמת נשר, זאב, עקרב ונחש, בן אדם ללא ראש ומה שנראה כגלי זעזועים בשמים.

חריטות על סלע עתיק שמצביעות על נפילת כוכב שביט בכדור הארץ. NC, צילום מסך
הסלע שמסמל נפילת כוכב שביט בכדור הארץ?/צילום מסך, NC

הצוות הבריטי, ובראשו ד"ר מרטין סוויטמן, טוען שהמקום שימש כמעין מצפה כוכבים עתיק. בעלי החיים החרוטים על הסלע מסמלים לדעתם את קבוצות כוכבי השמים - קשת, עקרב, מאזניים, נושא הנחש, זאב, דגים, תאומים ובתולה. הכוכבים הופיעו בשמים במקומות שונים בעבר אך מיקומם היחסי על האבן תואם, על פי המומחים, למיקומם בשמי הלילה בנקודת ההיפוך הקיצי (הזמן במהלך השנה שבו הנטייה של ציר כדור הארץ מגיעה לשיאה מול השמש) ב-10,950 לפני הספירה, בדיוק בזמן בו חל שינוי אקלים קיצוני באזור הצפון אטלנטי.

חוקרים חולקים על הסיבה לשינוי האקלים המוזר, אם כי התיאוריה המרכזית טוענת שזה תוצר של פגיעת כוכב שביט בכדור הארץ. לאחרונה היה מי שהכחיש זאת, אך הגילוי החדש מחזיר את החוקרים להשערה המקורית שלהם. ד"ר סווטמן אמר: "נראה שהגבקליטפה היה, בין השאר, מצפה כוכבים למעקב אחר שמי הלילה. נראה שאחד מעמודי התווך שימש אנדרטה לאירוע ההרסני הזה – כנראה היום הגרוע ביותר בהיסטוריה מאז עידן הקרח".

עוד באותו נושא

חרותות קדומות של מנורה וצלב התגלו בבור מים עתיק בשפלת יהודה

לכתבה המלאה

מבולבלים? הנה ההסבר המלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully