וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית ממשיכה לאיים: נטביע את נושאת המטוסים האמריקנית

23.4.2017 / 17:05

ביטאון מפלגת השלטון בפיונגיאנג הכריז כי "הכוחות המהפכניים מוכנים לתקוף את נושאת המטוסים בתקיפה אחת", וכינה אותה "חיה דוחה". במקביל, דווח על מעצר אזרח אמריקני שלישי בקוריאה הצפונית

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

קוריאה הצפונית הצהירה היום (ראשון) כי כוחותיה מוכנים להטביע את נושאת המטוסים האמריקנית במטרה להפגין את כוחה הצבאי. ההצהרה באה ברקע הצטרפות שתי ספינות קרב יפניות לכוחות האמריקניים העורכים תרגיל במערב האוקיינוס השקט.

בשבוע שעבר הכריז נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי נושאת המטוסים קארל וינסון והספינות המלוות אותה ישוטו בסמוך למים הטריטוריאליים של חצי האי הקוריאני בתגובה לניסויי פיונגיאנג בטילים ואיומיה לתקוף את ארצות הברית ואת בעלות בריתה באסיה. אלא שה"ארמדה" שייטה בכיוון ההפוך, לעבר האוקיינוס ההודי לתרגילים עם הצבא האוסטרלי. לאחר שסיימה אותם נעה לכיוון צפון לאוקיינוס השקט.

לקריאה נוספת:
טראמפ "שלח" נושאת מטוסים לצפון קוריאה - אך זו הייתה בכיוון ההפוך
גורם בכיר בארה"ב: צבא סין העלה כוננות ברקע המתיחות בקוריאה
דיווח: ארה"ב שוקלת ליירט טילים של צפון קוריאה בזמן ניסויים

נושאת המטוסים האמריקנית קארל וינסון במימי האוקיינוס השקט. AP
נושאת המטוסים קארל וינסון/AP

"הכוחות המהפכניים שלנו מוכנים להטביע את נושאת המטוסים הגרעינית בתקיפה אחת", נכתב היום ב"רודונג שינמון", ביטאון מפלגת השלטון בקוריאה הצפונית. במאמר בעיתון כונתה נושאת המטוסים "חיה דוחה" ונאמר כי תקיפה נגדה "תהיה דוגמה אמתית לכוח הצבאי שלנו". המאמר פורסם בעמוד השלישי של העיתון, אחרי שבשני העמודים הראשונים נכתב על ביקורו של המנהיג קים ג'ונג און בחוות חזירים.

אם לא די במתיחות בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית, האחרונה עצרה ביום שישי אזרח קוריאני-אמריקני בשנות ה-50 לחייו, ובכך עלה מניין האמריקנים העצורים במדינה לשלושה. האיש, טוני קים, מרצה לראיית חשבון באוניברסיטה בפיונגיאנג. הוא נעצר בנמל התעופה במדינה בדרכו לצאת ממנה.

ביום שלישי תציין קוריאה הצפונית 85 שנה להיווסדו של צבא העם הקוריאני. בעבר ציינה פיונגיאנג מועדים כאלה בניסויים של כלי נשק. קוריאה ערכה חמישה ניסויים גרעיניים, שניים מהם בשנה שעברה, והיא עובדת על פיתוח טילים עם ראשי נפץ גרעיניים שיכולים להגיע גם לארצות הברית. לאחרונה היא גם ביצעה שורה של ניסויים בטילים בליסטיים תוך הפרה של הסנקציות המוטלות עליה באו"ם.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בתרגיל צבאי, 13 באפריל 2017. רויטרס
הצבא יציין 85 שנה. קים/רויטרס

האיומים הנשקפים מפיונגיאנג הם למעשה האתגר הביטחוני הרציני ביותר שעמו מתמודד טראמפ. הוא הבטיח למנוע מקוריאה הצפונית להשיג את היכולת לפגוע בארצות הברית עם טיל גרעיני ואמר כי כל האופציות על השולחן, בהן תקיפה צבאית.

ביום שישי אמר שר ההגנה של ארצות הברית ג'יימס מאטיס במסיבת עיתונאים בישראל שהאמירות האחרונות של קוריאה הצפונית מתגרות אך בעבר הוכחו כחלולות ולכן אין להסתמך עליהן. "כולנו שומעים את המילים האלה שוב ושוב, ואף מילה לא התבררה אמתית", אמר מאטיס בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully