וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור אחרי: מסתמנת פריצת דרך משמעותית בחקירת היעלמות מדלן מקאן

25.4.2017 / 6:00

כמעט עשור חלף מאז מדלן מקאן בת ה-3 נעלמה במסתוריות במהלך חופשה משפחתית בפורטוגל ולא נמצאה עד היום. תכנית דוקומנטרית חדשה טוענת שבידיה ראיה חדשה שתשים סוף לתעלומה הגדולה - אך תצטרכו להמתין בסבלנות עד שידור הסרט בשבת כדי לגלות מהי

צילום מסך

בערב ה-3 במאי 2007, מדלן מקאן בת ה-3 נעלמה במסתוריות במהלך חופשה משפחתית בפורטוגל ונותרה נעדרת עד היום. סרט דוקומנטרי חדש של ערוץ 7 האוסטרלי מתכוון לחשוף ראיה חדשה שתצביע על סיבת היעלמותה המסתורית של מקאן - ולנו רק נותר להמתין עד אחרי הפרסומות, זאת אומרת - הסופ"ש, כדי לגלות.

מדלן התלוותה להוריה, קייט וג'רי מקאן, אחיה וקבוצה של 7 חברי משפחה וילדיהם לנופש בפראיה דה לוז, פורטוגל. בערב היעלמותה, הוריה יצאו לאכול ארוחת ערב במסעדה סמוכה לדירתם והשאירו את מדלן ביחידת הנופש. כשקייט חזרה לבדוק מה שלום בתה הקטנה, היא מצאה מיטה ריקה ושום זכר למדלן. החיפושים אחר מדלן הקטנה ממשיכים עד היום, כמעט עשור מאז היום הנורא ההוא.

יוצרי סרט תיעוד חדש טוענים שעלו על פריצת דרך משמעותית בפרשה. יוצרי הסרט, שישודר בערוץ 7 האוסטרלי, טוענים שמצאו ראיה חדשה – והיא תיחשף במלואה בסוף השבוע ולא דקה אחת לפני. היוצרים מאמינים שקו החקירה החדש צפוי לשים סוף לסיפור היעלמותה המסתורי ומבטיחים שהסרט יהיה "אירוע טלוויזיוני ייחודי מסוגו".

נחשפו מסמכים על עדיות לגבי מדלן מקאן. רויטרס
לאן נעלמה מדלן מקאן?/רויטרס

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

היעלמות מדלן מקאן: "עובד בכפר הנופש הסתיר מידע"

לכתבה המלאה

עד כה עלו שתי תיאוריות מרכזיות בדבר היעלמותה. באחת נטען שהילדה יצאה לבדה מהדירה כדי לחפש את הוריה, נחטפה ע"י פדופיל ונמכרה לארגון העוסק בסחר בילדים. החוקר הותיק, דני קולינס, מאמין שמדלן לא נחטפה ממיטתה, אלא יצאה מהבית מרצונה, מאחר שחדרה היה סגור היטב ולא ניתן היה להיכנס אליו מבלי לשבור את התריסים. על פי התיאוריה השניה והמחרידה אפילו יותר - הוריה רצחו אותה והסתירו את גופתה. המאבחנת הפלילית, פאט בראון, שתופיע גם בסרט הדוקומנטרי, טוענת שקייט וג'רי מקאן הסתירו מידע אודות היעלמות בתם, שמדלן כבר אינה בחיים ושגופתה הועברה ע"י הוריה למקום נסתר.

ההורים הכחישו לא פעם את השמועות וממשיכים לחפש אחר בתם. הם נשבעו ש"לעולם לא יפסיקו לחפש אחריה". בשנה שעברה הם הצליחו לגייס את המימון הדרוש מהמדינה כדי להמשיך בחקירת היעלמותה אך זה לא הוביל לתוצאות חדשות. דובר המשפחה טוען שאם הסרט יחשוף מידע חדש ואמין - הוא יועבר לידי המשטרה ויטופל בהתאם.

מדלן מקאן. GettyImages
האם הוריה אחראים להיעלמותה? קייט וג'רי מקאן עם תמונת בתם/GettyImages

המשטרה הבריטית דיווחה בעבר שזו הייתה "זירת הפשע הגרועה בעולם". לדבריה, הרשויות בפורטוגל ויתרו על כיווני חקירה נוספים כשהאמינו לדברי ההורים וחשבו שמדובר במקרה חטיפת ילדים נוסף, שאירע בסמוך למקרים דומים באותה תקופת זמן. עוד טוענת המשטרה שלמשטרת פורטוגל לקח המון זמן להודיע למשמר הגבול על היעלמות הילדה ושבמשטרה לא דאגו לקחת טביעות אצבעות כפי שצריך או לבדוק את מצלמות האבטחה מהכביש המוביל לאתר הנופש. בנוסף דווח שמצלמת האבטחה במתחם כלל לא עבדה.

קימברלי מהלמן-אורזקו, מומחית בתחום הסחר בילדים, סיפרה לדיילי סטאר אונליין כי סביר מאוד להניח שמדלן נחטפה ע" פדופיל מקומי ושהמשטרה צריכה לחקור את הרשת בכלל ואתרי סקס מסחריים בפרט כדי לחפש רמזים הקשורים להיעלמותה. לדבריה, רבים מעברייני המין חולקים מידע ותמונות של הפשעים שלהם עם פדופילים אחרים ברחבי העולם. גם היא מאמינה שמדלן עדיין בחיים, שמישהו מגן על חוטפיה ושהוריה אינם מעורבים בהיעלמותה.

מדלן מקאן. GettyImages
האם בשבת נדע לאן נעלמה מדלן מקאן?/GettyImages
מדלן מקאן. GettyImages
זירת הפשע הגרועה בעולם/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • מדלן מקאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully