וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז המאה ה-19: יממה ללא ייצור חשמל מפחם בבריטניה

הממלכה שבה החלו להפיק חשמל מפחם עוד במהפכה התעשייתית, הפסיקה את ייצור האנרגיה מדלק מוצק למשך 24 שעות. היוזמה נחשבת כ"סימן לבאות", שכן מצבורי הפחם אוזלים והמדינה נמצאת בתהליכי מעבר לטכנולוגיות "ירוקות" יותר

ארובות תחנת הכוח המופעלת בפחם הגדולה בבריטניה, בעיר סלבי. 2010. GettyImages
הפסיקה לפעול ליממה. תחנת הכוח ווסט ברטון/GettyImages

בריטניה קיימה אתמול (שישי), לראשונה מאז המהפכה התעשייתית במאה ה-19, יום ללא הפקת אנרגיה מפחם. תחנת הכוח היחידה העושה שימוש בפחם במדינה, ווסט ברטון 1, הפסיקה את פעולתה בליל חמישי למשך 24 שעות.

בעבר הפסיקה הממלכה את הפקת האנרגיה מדלק מוצק לזמנים קצרים יותר, הארוך ביותר שבהם היה 19 שעות במאי האחרון. דובר מטעם רשת החשמל הלאומית אמר כי כמות האנרגיה הנמוכה שהופקה ביממה זו מדלק מוצק היא רק סימן לבאות, שכן "ימים נטולי פחם לחלוטין" הופכים נפוצים יותר ויותר בעוד הדלק המזהם מתחיל לאזול.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS
תיעוד הפיגוע בפריז: ירי בשאנז אליזה - ונטרול המחבל בידי השוטרים
כבר חגגתם במסיבת תה? המלכה אליזבת השנייה בת 91
אפגניסטן: כ-140 חיילים נהרגו במתקפה של הטליבאן על בסיס צבאי

כורה עם מריצה מלאת פחם בבריטניה. 17 באפריל 2017. GettyImages
רק 9% מהחשמל בממלכה מופק מדלק מוצק. כורה מעמיס פחם בבריטניה/GettyImages

בשנים האחרונות פחת משמעותית ייצור החשמל מפחם. רק 9% מהחשמל שיוצר בבריטניה ב-2016 הופק דלק מוצר, זאת לעומת 23% בשנת 2015. כמה תחנות כוח שפעלו על פחם סגרו את שעריהן או החלו להשתמש בדלקים אחרים ובאנרגיה חלופית. בתוך כך, תחנת הכוח האחרונה המופעלת בפחם בבריטניה תיאלץ להיסגר ב-2025, זאת כחלק מתכנית ממשלתית להפסקתה כליל של הפקת החשמל מדלקים מוצקים. התכנית היא חלק מההתחייבויות שלקחה על עצמה לונדון במסגרת הסכם שינוי האקלים.

האנה מרטין, ראש מחלקת אנרגיה בגרינפיס בריטניה, אמרה כי היום הראשון ללא פחם בבריטניה מאז המהפכה התעשייתית מסמן את מעבר האנרגיה החד שקורה בעולם. "לפני עשור, לא ניתן היה לדמיין יום ללא פחם, ועוד עשר שנים מערכת האנרגיה שלנו תשתנה באופן קיצוני שוב", אמרה. "הכיוון הוא להפקת אנרגיה דלת פחמן, זה מסר ברור לכל ממשלה חדשה שתקום, שצריך לשים בראש סדר העדיפויות את הפיכתה של בריטניה למנהיגה עולמית בטכנולוגיה ירוקה ונקייה".

בריטניה הייתה המדינה הראשונה שהשתמשה בפחם כדי להפיק חשמל עם הקמתה של תחנת כוח בלונדון ב-1882. כעת, הפסקת השימוש בפחם להפקת אנרגיה למשך 24 שעות נערכה לקראת יום כדור הארץ, המצוין היום, ומטרתו העלאת המודעות להגנה ולשמירה על הסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully