וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארבע השנים האחרונות: רק נציג אחד של הציבור הרוסי הדליק משואה

21.4.2017 / 19:45

ח"כ יואל רזבוזוב מיש עתיד פנה לשרה מירי רגב בבקשה "לתקן את העוול ולפעול למען ייצוג הולם בטקס שיתקיים ביום העצמאות". במכתבו כתב: "לבטח אפשר למצוא אחד או אחת מציבור הישראלים דוברי הרוסית שתרומתם רבה"

טקס הדלקת המשואות המסורתי בערב יום העצמאות ה-66. הר הרצל, 5 במאי 2014. יואב דודקביץ'
ציבור שמונה מיליון וחצי אזרחים במדינה. טקס הדלקת המשואות בהר הרצל/יואב דודקביץ'

בארבע השנים האחרונות רק נציג אחד של הציבור הרוסי הדליק משואה בטקס הדלקת המשואות הממלכתי - כך עולה ממכתב ששיגר אתמול (חמישי) ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד) לשרת התרבות והספורט מירי רגב. "ציבור הישראלים דוברי הרוסית המונים כיום כמיליון וחצי אזרחים במדינה, הם ציבור שתרם רבות לחברה בישראל בכל תחומי החיים, ולבטח אפשר למצוא אחד או אחת שתרומתם לא פחותה ממדליקי המשואות הנבחרים", כתב רזבוזוב. במכתבו ביקש מרגב "לתקן את העוול ולפעול למען ייצוג הולם בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות".

השבוע פורסמה הרשימה הסופית של 14 מדליקי המשואות ביום העצמאות הקרוב, שיתקיים בסימן "יובל שנים לשחרורה ולאיחודה של ירושלים, בירתה הנצחית של ישראל והעם היהודי". בין מדליקי המשואות השנה, שנבחרו על ידי ועדה ציבורית, ניתן למצוא את כדורגלן העבר אורי מלמיליאן, הזמר והשחקן יהורם גאון, הסופר אלי עמיר, מייסד חברת "מובילאיי" אמנון שעשוע ואישים נוספים. אלו שנבחרו להדליק השנה משואה משקפים "את הפסיפס הירושלמי והישראלי במיטבו, משחררי העיר, בוניה, סמלים מרכזיים בתרבות הירושלמית ואנשים ראויים שמשקפים את רוח המקום", כך נכתב בנימוקי ועדת הטקסים והסמלים שאישרה את הרשימה.

עוד ידיעות מוואלה! NEWS:
ר"מ לבנון גינה את חיזבאללה בסיור בגבול: "הצבא יגן על המדינה"
ח"כ מרגלית: "נתניהו וארדן פירומנים"; ארדן: "מרגלית תומך במחבלים"
הורים זועמים: משרד החינוך דחה את חופשת ל"ג בעומר

חבר הכנסת יובל רזבוזוב. ניב אהרונסון
"האנשים שנבחרו ראויים ולמרות זאת, אבקש מהשרה לפעול". ח"כ רזבוזוב/ניב אהרונסון
"נדמה איפה שישנו ציבור אחד שנעדר מרשימת מדליקי המשואות כבר כמה שנים"

ואולם, מבדיקה שערך רזבוזוב של מדליקי המשואות בשנים האחרונות, הוא גילה כי מאז 2014 אף ישראלי דובר רוסית לא הדליק משואה. בטקס ב-2014 הייתה זו המדענית והיזמית קירה רדינסקי שעלתה מאוקראינה בגיל ארבע וזכתה להדליק משואה בטקס. עם זאת, יצוין כי ב-2013 הדליקה משואה אגתה קלצ'יק, יוצאת אוקראינה. קלצ'יק הייתה פעילת תנועת השומר הצעיר, שציינה באותה מאה שנים להקמתה. כמו כן, מי שמנהל את טקס המשואות הוא יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, שעלה בעצמו מברית המועצות ב-1987, והוא גם הדובר המרכזי בטקס.


"טקס המשואות הממלכתי, שנערך מדי שנה ביום העצמאות, אמור להציג לעם ישראל את נציגיו מכל גווני ורובדי החברה", המשיך רזבוזוב במכתבו. "לכבוד הזה נבחרים אלו שתרמו ותורמים באופן ייחודי בתחומם וממגזרם. נדמה איפוא שישנו ציבור אחד שנעדר מרשימת מדליקי המשואות כבר כמה שנים", המשיך, "בארבע השנים האחרונות, לציבור הישראלים דוברי הרוסית, אלו שעלו לישראל ממדינות ברית המועצות לשעבר, הייתה רק נציגה אחת". רזבוזוב הבהיר במכתבו כי "האנשים שנבחרו להדליק משואות הם מהראויים וטובים שיש לנו ואני שמח על בחירתם וגאה בהם. אך למרות זאת, אבקש שתפעלי בהתאם לסמכותך בכדי לתקן את העוול שנוצר לציבור זה".

גורם בוועדת הטקסים והסמלים אמר לוואלה! NEWS כי "כל טענה לאפליה והדרה מופרכת ומשוללת כל יסוד. מדליקי המשואות נבחרים על ידי ועדה ציבורית בלתי תלויה מתוך רשימת המלצות המתקבלת מכל אדם, גוף או ארגון. הוועדה עושה כל שביכולתה להביא את פסיפס האוכלוסייה במדינת ישראל ואין לנו אלא להצר על כל תחושת אי-ייצוג של מגדר כזה או אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully