וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה פצמ"רים נפלו ברמת הגולן; צה"ל השיב בירי לעמדות סוריות

נפילה אחת זוהתה בשטח פתוח בצפון רמת הגולן וזמן קצר לאחר מכן נשמעה אזעקה ואותרו שתי נפילות נוספות. בשני המקרים, מדובר ככל הנראה בזליגה מהמלחמה בסוריה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בתגובה, תקף צה"ל ברמת הגולן הסורית

נפילת פצמ"ר ברמת הגולן, אפריל 2017. ביטחון שדה, מערכת וואלה! NEWS
לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. הנפילה שאותרה ברמת הגולן, היום/מערכת וואלה! NEWS, ביטחון שדה

פצצת מרגמה נפלה אתמול (שישי) בשטח פתוח בצפון רמת הגולן – כך אישרו בדובר צה"ל. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. ככל הנראה, מדובר בזליגת ירי ממלחמת האזרחים המתחוללת בסוריה.

זמן קצר לאחר הנפילה נשמעה אזעקה בכמה יישובים בדרום רמת הגולן. לאחר הישמע האזעקה, נשמע פיצוץ. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שתי נפילות נוספות בשטח פתוח בצפון רמת הגולן. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. גם במקרה זה, מדובר ככל הנראה בזליגה מסוריה.

בתגובה לזליגות, תקף צה"ל את מקורות הירי בצפון רמת הגולן הסורית. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה ורואה במשטר הסורי האחראי על הנעשה בשטחו".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
ר"מ לבנון גינה את חיזבאללה בסיור בגבול: "הצבא יגן על המדינה"
תיעוד: מתנחלים רעולי פנים מיידים אבנים ותוקפים פעילי שמאל
האחים המוסלמים פרסמו תיעוד שבו חיילים מצרים הורגים אזרחים בסיני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רקטות שהתפוצצו בצפון רמת הגולן/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורמי ביטחון אמרו אתמול כי "הזליגה לעבר שטח ישראל היא כתוצאה מלחימה בין מורדים לכוחות משטר אסד באזור קוניטרה החדשה. לא מדובר בירי מכוון לעבר ישראל".

התקריות אירעו במקביל לדיווחים בסוריה על קרבות עזים בין צבא סוריה וחיזבאללה למורדים בקוניטרה, כחלק ממתקפה נרחבת של המשטר. הנפילות מגיעות אחרי כמה חודשים שבהם לא זלג ירי ממלחמת האזרחים בסוריה לשטח ישראל. זאת, חרף הלחימה העזה שמתרחשת בצד השני של הגבול.

השבוע אמר קצין בכיר בצה"ל כי הצבא מטיל את האחריות על כל מה שקורה בצד הסורי על משטר אסד. לראייה, בשנה האחרונה הותקפו מוצבים ומערכות נשק של צבא סוריה. בתקיפות הללו נפגעו חיילים סורים.

בנובמבר האחרון נפלה פצצת מרגמה בצפון רמת הגולן. מדובר צה"ל נמסר כי לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. גם אז, ככל הנראה, הפצמ"ר זלג מהלחימה הפנימית בסוריה. בתגובה לירי תקף צה"ל סוללת תותחים בצפון הרמה הסורית.

"לא נסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה. אנו רואים במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו", נמסר בזמנו מדובר צה"ל.

(עדכון ראשון: 17:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully